• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
یادداشت؛

انتظار تفاوت در مناظره های ۱۴۰۰

  • کد خبر : 14876
  • 15 خرداد 1400 - 13:29
انتظار تفاوت در مناظره های ۱۴۰۰
در مورد افراد نجیب همیشه این گمان وجود دارد که بخاطر نجابتشان، حریف پرده در، بتواند در اقناع افکار عمومی موفقتر عمل کند و اخلاق مداری نقطه ضعف فرد نجیب در ساختار ذاتا تنش زای مناظرات تلقی می شود. اما راه میانه ای هم هست، راهی از جنس صراحت و عدالت و دوری از محافظه کاری های بی ثمر که امیدواریم توسط نامزدهای انقلابی پیموده شود.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام حمید برزگار مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، در آستانه اولین مناظره انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نکاتی مهم، به گمانه زنی در مورد نحوه برگزاری این دوره از مناظرات با توجه به شرایط خاص حاکم بر نامزدهای تایید صلاحیت شده پرداخته که در ادامه می خوانیم؛

آیا مناظره های انتخاباتی ۱۴۰۰ گونه جدیدی از مناظرات خواهند بود و ما روی دیگری از رقابت های انتخاباتی، با طعم برنامه و استدلال را خواهیم دید؟!

بعد از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ ها و راه پیدا نکردن افرادی همچون جهانگیری و لاریجانی به رقابت های انتخاباتی، یکی از نکات مورد تاکید نیروهای انقلابی، ایجاد فرصتی برای تجربه مشارکت بدون دعواهای سیاسی و بدون گرم کردن تنور انتخابات با تهمت و توهین و افترا بود. حال باید دید با توجه به اینکه غالب نامزدهای انتخاباتی متعلق به جبهه انقلاب هستند، اخلاق مناظره صحیح و بدور از حاشیه پردازی های پوپولیستی به تصویر کشیده خواهد شد یا نه؟؟

اگر ساختار مناظرات را به خودی خود عامل تنش و حرکات عوام فریبانه بدانیم باید گفت این بار منتظر می مانیم تا ببینیم عاملیت فرد، می تواند طی دیالکتیکی نفس گیر، ساختار را تغییر جهت بدهد یا خیر؟!

در مورد افراد نجیب همیشه این گمان وجود دارد که بخاطر نجابتشان، حریف پرده در، بتواند در اقناع افکار عمومی موفقتر عمل کند و اخلاق مداری نقطه ضعف فرد نجیب در ساختار ذاتا تنش زای مناظرات تلقی می شود. اما راه میانه ای هم هست، راهی از جنس صراحت و عدالت و دوری از محافظه کاری های بی ثمر که امیدواریم توسط نامزدهای انقلابی پیموده شود.

حضور عفیفانه سه بانو در قاب گفتگوهای تلوزیونی تا اینجای کار نشان داده سطح رقابت های انتخاباتی، نسبت به قبل ارتقای محسوسی پیدا کرده است. همسر همتی و دختران رئیسی و زاکانی با حضوری فاخر و متن محور و بدور از جاذبه های زنانه، نشان دادند طراز زن ایرانی فرسنگ ها بالاتر از نمایش های خیابانی دخترکان طناز می باشد. اما آیا این مسیر درست در بحبوحه مناظرات پر چالش، توسط همسران و پدران این بانوان ستودنی ادامه خواهد داشت؟! منتظر می مانیم…

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14876
  • نویسنده : حمید برزگار

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.