• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

1
مدیریت بدن و سلامتی؛

نکات ساده برای مقابله با علائم شدید حساسیت

  • کد خبر : 42331
  • 17 اردیبهشت 1401 - 10:57
نکات ساده برای مقابله با علائم شدید حساسیت
چند علامت اصلی شامل آبریزش بینی، ترشحات پشت حلق،‌ گرفتگی بینی،‌ خارش چشم، گوش،‌ گلو و بینی و عطسه‌های مکرر نشانگر حساسیت است.

حساسیت فصلی یا “رینیت آلرژیک” نوعی حساسیت در مخاط بینی و سینوس است. افراد مبتلا به حساسیت فصلی معمولاً زمینه ژنتیکی،‌ ذاتی یا ارثی دارند یعنی در اعضای خانواده آنها نیز این مشکل وجود دارد.

علائم حساسیت

چند علامت اصلی شامل آبریزش بینی، ترشحات پشت حلق،‌ گرفتگی بینی،‌ خارش چشم، گوش،‌ گلو و بینی و عطسه‌های مکرر نشانگر حساسیت است.

از آنجا که سینوس و بینی دو حفره متصل به هم هستند؛‌ ممکن است برخی افراد دچار “رینوسینوزیت آلرژیک” یا التهاب در سینوس‌ها نیز بشوند که علامت سرفه هم به علائم فوق اضافه می‌شود.

علائم افراد مبتلا به آلرژی با بوهای مختلف، فعالیت،‌ سرما و … دچار نوسان یا تشدید می‌شود. ممکن است افراد مبتلا به آلرژی صرفا در بینی یا سینوس این مشکل را نداشته باشند و آلرژی به سیستم تنفسی تحتانی نیز گسترش پیدا کند و به صورت بیماری آسم بروز پیدا کند.

راه تشخیص آلرژی

تشخیص آلرژی معمولاً‌ به صورت بالینی است یعنی بر اساس شرح حال گرفتن از فرد و معاینه او،‌ می‌توان این مشکل را تشخیص داد؛ البته انجام آزمایش‌هایی از مخاط بینی یا خون نیز می‌توانند باعث تشخیص آلرژی شود.

چرا برخی افراد در فصول خاصی از سال دچار حساسیت می‌شوند؟

هر فرد ممکن است به یک یا چندعامل حساسیت‌زا حساسیت داشته باشد. ‌هر گیاهی در یک فصل گرده‌افشانی می‌کند مثلاً درخت‌ها عمدتاً در فصل بهار، چمن‌ها در تابستان و علف‌های هرز در فصل پاییز گرده‌افشانی می‌کنند بنابراین هریک از این عوامل می‌توانند در فصل خاصی باعث بروز حساسیت شوند. برخی افراد نیز در کل فصول سال علائم آلرژی را بروز می‌دهند که علت آن، وجود مواد حساسیت‌زا در محیط‌های بسته است.

یکی از این عوامل حساسیت‌زا انگلی به نام “مایت”‌ است که در گرد و خاک و رختخواب،‌ مبلمان و … وجود دارد و می‌تواند منجر به ایجاد آلرژی شود. برخی افراد نیز نسبت به کپک‌ها حساسیت دارند که عمدتاً در مناطق مرطوب رشد می‌کنند.

راه درمان آلرژی

اجتناب از عوامل حساسیت‌زا، ‌اساس درمان حساسیت است. دوری کردن از مواد حساسیت‌زایی که در محیط بیرونی وجود دارند سخت است زیرا به هرحال گیاهان در اکثر مناطق وجود دارند و باد، گرده‌های گیاهان را جابجا می‌کند اما درمورد عوامل حساسیت‌زا در محیط‌های بسته،‌ می‌توان با اقداماتی حساسیت را کاهش داد.

برای مثال اگر فردی به مایت حساسیت داشته باشد باید رطوبت و دمای محیط بسته را کاهش دهد. برخی افراد دچار آلرژی از بخور زیاد استفاده ‌می‌کنند اما هوای منزل نباید دارای رطوبت دائمی و زیاد باشد زیرا این شرایط، محیط بسته را مستعد رشد کپک و افزایش مایت می‌کند.

باید ملحفه‌های رختخواب‌ها هفته‌ای یکبار با آب داغ شسته و محیط بسته گردگیری شود. در اتاق افراد دچار آلرژی بهتر است روی وسائل پرزدار مانند فرش، و موکت روکش کشیده شود.

بیشتر بخوانید:

۷ راهکار برای مادری شاداب‌تر بودن

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42331
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

01اردیبهشت
اگر حمایت‌های رهبری نبود، از فشارهای داخلی نیز درهم می‌شکستیم/خانواده‌های ناباروری که به کمک رویان صاحب فرزند شدند
10بهمن
درمان گرفتگی صدا با طب سنتی
09بهمن
۴مهارت اساسی در ارتباط موثر که باید بدانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.