• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3
رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

مدعیان اصلاح‌طلبی درک درستی از تاریخ ندارند/لیبرال‌ها نقش اسلام در نهضت امام را کمرنگ جلوه می‌دهند

  • کد خبر : 38307
  • 21 بهمن 1400 - 17:38
مدعیان اصلاح‌طلبی درک درستی از تاریخ ندارند/لیبرال‌ها نقش اسلام در نهضت امام را کمرنگ جلوه می‌دهند
امام خمینی (ره) می‌دانست اگر مردم بدون رشد سیاسی به صحنه بیایند بعد از مدتی از نهضت خارج می‌شوند لذا دستور دادند نامه‌های اعتراضی علما به شاه چاپ شود و در اختیار مردم قرار گیرد

به گزارش صدای حوزه، سال‌هاست که بحث تعارضات فکری و ایدئولوژیک لیبرال‌های داخلی با خط حضرت امام (ره) مطرح است؛ تعارضاتی که در سطح رفتار و گفتار بار‌ها به اثبات رسیده است کمااینکه رهبران و تئوریسین‌های این نحله فکری بار‌ها علیه مبانی و گفتمان امام و انقلاب وارد عمل شده‌اند که نمونه بارز آن غائله ۱۸ تیر ۱۳۷۸ و فتنه سال ۱۳۸۸ است. هنوز جامعه فراموش نکرده است که موسوی خوئینی‌ها دبیر کل مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد که جریان متبوع وی ولایت فقیه را اساساً قبول نداشته است و در رودربایستی با امام قرار گرفته بودند.

در همین باره حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی تأکید می‌کند که لیبرال‌ها خط امام را قبول ندارند و به همین دلیل به نهضت انقلاب اتهام چپ بودن می‌زنند، آن‌ها می‌خواهند نقش اسلام را در نهضت امام کمرنگ کنند!

او در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود همچنین تأکید می‌کند که در میان جریان‌های چپ به هیچ عنوان سیاست براندازی مطرح نبوده و به علت وابستگی این جریانات به بیگانگان دولت‌های قدرتمند هم برای سرنگونی شاه چراغ سبز نشان نمی‌دادند به همین جهت جریان‌های چپ و راست مبارز معتقد بودند «محمدرضا» سمبل وحدت ایران است و باید حفظ شود.

حجت‌الاسلام حمید روحانی همان کسی است که امام (ره) در دی ماه سال ۶۷ طی نامه‌ای تدوین تاریخ انقلاب اسلامی را به او واگذار می‌کند. وی مؤسس و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۹ بود که در سال ۱۳۷۶ از مرکز اسناد انقلاب اسلامی استعفا داد و در سال ۱۳۸۱ بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد.

مدعیان اصلاح‌طلبی درک درستی از تاریخ ندارند

حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی در ابتدای گفت‌وگوی خود، با اشاره به اظهارات اخیر برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی نهضتی متأثر از جریانات چپ بوده است، گفت: «عناصری که ادعای اصلاح‌طلبی دارند اولین نقطه ضعف‌شان این است که از تاریخ بی‌خبر هستند. اتهام چپ‌زدگی به نهضت امام خمینی (ره) به این دلیل است که جریان اصلاحات از نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن اطلاعات دقیقی ندارد.»

وی افزود: «قبل از شروع انقلاب مبارزه‌هایی از طرف جریان چپ، کمونیسم و سوسیالیسم انجام می‌شد که این مبارزات با اتکا به بیگانگان بود. این جریانات وابسته به شوروی بوده و تز آن‌ها این بود که بدون وابستگی به دولت‌های خارجی نمی‌توانیم در مبارزات پیروز شویم. امام خمینی (ره) با این نظر مخالفت کردند و به این ترتیب هرگونه ارتباط با بیگانگان را رد و نهی و اعلام کردند جز با ملت به هیچ قدرتی اتکا ندارند.»

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب گفت: «گروه‌هایی مثل نهضت آزادی و جبهه ملی می‌گفتند دوره اسلام‌مداری تمام شده و اسلام ظرفیت لازم برای جذب مردم را ندارد، این در حالی بود که امام (ره) تأکید داشت که نهضت انقلاب باید بر مدار اسلام باشد. در میان جریان‌های چپ به هیچ عنوان سیاست براندازی مطرح نبود. به علت وابستگی این جریانات به بیگانگان، دولت‌های قدرتمند برای سرنگونی شاه چراغ سبز نشان نمی‌دادند به همین جهت جریان‌های چپ و راست مبارز معتقد بودند که شاه سمبل وحدت ایران است و باید حفظ شود.»

تلاش ملی‌گرا‌ها برای حفظ سلطنت شاه

روحانی در توضیح این مطلب گفت: زمانی که در نوفل‌لوشاتو همراه امام خمینی (ره) بودیم، مهندس بازرگان به امام گفت «شاه اعلام کرده که صدای انقلاب را شنیده و قرار است سلطنت را حفظ کرده و حکومت را واگذار کند، بهتر است اجازه دهیم شاه به سلطنت خود ادامه دهد»، اما امام خمینی (ره) در پاسخ به این اظهارات تأکید کردند کدام اسلام، کدام مسلمان، کدام قانون و کدام دین اجازه می‌دهد کسی که دستش به خون مردم آلوده است آن بالا بنشیند و «الواطی» کند؟

وی اظهار داشت: «ملی‌گرا‌ها و چپ‌گرا‌ها سعی می‌کردند از مردم سوءاستفاده کرده و فقط زمانی که نیاز به رأی و کمک داشتند از مردم حرف می‌زدند و وقتی به مسند قدرت می‌رسیدند مردم را فراموش می‌کردند، اما امام خمینی (ره) همیشه به مردم تکیه داشت، از این رو هیچ شباهتی بین نهضت امام و جریان‌های چپ وجود ندارد. البته چریک‌های فداییان خلق در مبارزه از شوروی خط می‌گرفتند، اما امام خمینی (ره) هرگونه ارتباط با بیگانگان را نهی می‌کرد.»

روحانی با تأکید بر اینکه توجه امام به مردم ریشه در اسلام داشت نه در تفکرات چپ و مارکسیست گفت: «سال ۴۱ امام به بیت آیت‌الله حائری رفتند و علما را دعوت کردند «اگر می‌خواهید اسلام و ایران از اضمحلال نجات یابد باید خاندان پهلوی را پایین بکشید، استعمار انگلیس آن‌ها را به قدرت نشانده که اسلام و ایران را از بین ببرند». آیت‌الله شریعتمداری گفت با کدام قدرت؟ ما که بمب نداریم، امام خمینی (ره) فرمودند ما قدرتی بالاتر از بمب داریم، ما مردم را داریم.»

۲ دستور مهم امام؛ نامه‌های اعتراضی علما به شاه و سخن گفتن علما با مردم

روحانی خاطرنشان کرد: «امام خمینی (ره) می‌دانست اگر مردم بدون رشد سیاسی به صحنه بیایند بعد از مدتی از نهضت خارج می‌شوند لذا دستور دادند نامه‌های اعتراضی علما به شاه چاپ شود و در اختیار مردم قرار گیرد، از همان زمان چاپ اعلامیه‌ها شروع شد تا مردم در جریان متن اختلافات شاه و علما قرار بگیرند. علاوه بر این مقرر شد مراجع با مردم حرف بزنند، قبل از این مراجع برای مردم سخنرانی نمی‌کردند، همچنین مقرر شد وعاظ در منابر از وضعیت کشور انتقاد کرده و مردم را آگاه کنند.»

وی تصریح کرد: «امام خمینی (ره) از سال ۴۱ معتقد بود با نیروی مردم، نهضت پیروز خواهد شد.»

لیبرال‌ها نقش اسلام در نهضت امام را کمرنگ جلوه می‌دهند

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب تأکید کرد: «متأسفانه اصلاح‌طلبان و لیبرال‌ها خط و راه امام را قبول ندارند و به همین دلیل به نهضت انقلاب اسلامی اتهام چپ بودن می‌زنند. این افراد می‌خواهند نقش اسلام را در نهضت امام خمینی (ره) کمرنگ جلوه دهند. بزرگ‌ترین مشکل انقلاب لیبرال‌ها هستند که خط امام را نشناختند، بازرگان می‌گفت «آخوند‌ها علیه انگلیس موضع می‌گیرند و امام خمینی تحت تأثیر جریان چپ با امریکا مقابله می‌کند.»

روحانی گفت: این در حالی است که امام خمینی (ره) جریان‌شناس و دشمن‌شناس بود، امام خمینی (ره) زمانی علیه امریکا حرف می‌زد که امریکا میان آزادی‌خواهان قداست داشت.

وی گفت: «لیبرال‌ها و اصلاحات از نظر فکری بر این باورند که جمهوری اسلامی بدون وابستگی به قدرت‌های خارجی نمی‌توانند پیشرفت کنند و تنها قدرتی که می‌تواند به ما کمک کند امریکاست به همین دلیل است که می‌گویند امریکا کدخداست و ما بدون کمک امریکا حتی آب خوردن هم نداریم.»

لیبرال‌ها نمی‌توانند خط امام را درک کنند

روحانی تصریح کرد: لیبرال‌های داخلی از نظر فکری به غرب و امریکا نزدیک هستند و به همین دلیل نمی‌توانند خط امام را درک کنند. این افراد اسلام را نشناخته‌اند به همین دلیل می‌گویند انقلاب اسلامی تحت تأثیر تفکرات چپ قرار دارد. امام خمینی (ره) به دلیل اشراف عمیقی که به اسلام داشت در راستای تفکر اسلامی به مردم و قدرت آن‌ها تکیه می‌کرد. انسان نمی‌تواند عاشق خداوند باشد، اما عاشق مردم نباشد. امام خمینی (ره) خدایی بود و به همین دلیل به مردم توجه داشت.

انحراف در تاریخ ریشه ۲۰۰ ساله دارد

روحانی پیرامون تحریف تاریخ انقلاب و به‌خصوص تحریف برای تطهیر پهلوی نیز گفت: انحراف و تحریف در تاریخ‌نگاری مسئله دیروز و امروز نیست بلکه ریشه‌ای ۲۰۰ ساله دارد که هدف آن منحرف کردن نسل‌های بعدی از حقیقت رویداد‌های تاریخی است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اضافه کرد: در این راستا منتسب کردن حرکت‌های اصیل مردمی به بیگانگان، ایجاد یأ‌س و ناامیدی در مردم، از بین بردن روحیه اعتماد به نفس ملی، حذف آگاهانه نقش اسلام و مذهب در پدیداری جنبش‌های مردمی و بدبین کردن مردم به رهبران حرکت‌ها و قیام‌های مردمی از مهم‌ترین ابعاد و مؤلفه‌های تحریف تاریخ و تاریخ‌نگاری دروغین در زمینه قیام‌ها و جنبش‌های مردمی طی یکصد سال اخیر در ایران، به ویژه در زمینه انقلاب اسلامی است.

وی در پایان تأکید کرد: دشمن با تحریف تاریخ تلاش می‌کند چهره‌ها و جریان‌های خدوم و خائن به ملت ایران را در حافظه تاریخی جامعه جابه‌جا کند و به تطهیر چهره‌های منفور و خائن به ملت بپردازد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38307
  • منبع : جوان آنلاین

مطالب مرتبط

24فروردین
ایرانِ بدون برجام یعنی بازگشت به عهد مغول؟!
صدای واحد روزنامه های زنجیره ای اصلاح‌طلب؛

ایرانِ بدون برجام یعنی بازگشت به عهد مغول؟!

05فروردین
افزایش مطالبات و انتظارات، قبل از استقرار کامل دولت
حجت‌الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم درباره رویکرد رسانه ای اصلاح طلبان مطرح کرد؛

افزایش مطالبات و انتظارات، قبل از استقرار کامل دولت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.