• امروز : یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
  • برابر با : 1 - جماد أول - 1443
  • برابر با : Sunday - 5 December - 2021
کل اخبار 4539اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

صدای حوزهحضور طلاب کاربلد برای شکست حصر تربیتی کودکان و رفع ابهام از سبک زندگی ایرانی-اسلامی صدای حوزهشهروندان فضای مجازی و تربیت دیجی‌نیتیو ها صدای حوزهسبک زندگی طلاب؛ چیزی شبیه معجزه / چند نفر از طلاب و روحانیون حقوق بگیر هستند؟ صدای حوزهآیت الله علوی گرگانی: فعالیت‌های شما موجب خوشحالی ماست / رائفی پور: بالای ۸۰۰ نفر از اهل سنت و بهاییت و مسیحیت، در مصاف مستبصر شده‌اند صدای حوزهمدرسه علمیه ای برای تربیت مدیر و مدرس/حضور مستمر مسئولین مدرسه در میان طلاب تا نیمه شب صدای حوزههیچ شبی نشده است که علامه مصباح یزدی را فراموش کنم؛ هیچ شبی! صدای حوزهتأکید آیت الله اعرافی بر حفظ حوزه آزاد/ تجربه موفق در دفتر فقه معاصر در جهت رسیدن به خروجی های مشترک علمی صدای حوزهنامه دوستانه علامه طباطبایی به آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای صدای حوزهمدیریت از درون و بیرون! صدای حوزهامام جمعه در صورت کسب یقین از مفسده باید زودتر از قوه قضاییه اقدام کند/در برخی شهرها اقبال زیادی از نماز جمعه نمی‌شود چون امام جمعه به صورت دستوری کار می کند صدای حوزهچرخه معیوب اعتراضات و یک سوال ساده صدای حوزهامروزه مسیر علم از فناوری های هوشمند می گذرد و نیازمند مواجهه دقیق دین با این مباحث است صدای حوزهمرکز خدمات و پاشنه آشیلی بنام “اولویت” در طرف قراداد ها صدای حوزهلطفا مراقب غزاله ها و آرمانهامان باشیم!

0
یادداشت؛

کمال‌گرایی و کم‌حوصلگی از نتایج دیجیتالی شدن مغز

  • کد خبر : 31465
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
کمال‌گرایی و کم‌حوصلگی از نتایج دیجیتالی شدن مغز
تکنولوژی های دیجیتال در حال تربیت نسلی حواس پرت و دیجیتال‌زده است که توجهش جای تمرکزش را گرفته است.

به گزارش صدای حوزه، ابراهیم شریفی، پژوهشگر اخلاق و رسانه در یادداشتی به موضوع نسل مانوس با عصر رسانه و آسیب های این مسئله پرداخته است که در ادامه تقدیم می گردد.

نسل رسانه، نسلی غرق در خدمات و محصولات دنیای دیجیتال اند که اخلاق و رفتارشان کاملاً با نسل‌های قبل متفاوت است.

نسلی که از دیدگاه خانم دکتر نصیری پژوهشگر عرصه رسانه: «طبقه‌بندی اطلاعات و سلسله‌مراتب موضوعات معنای سنتی خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند برای بسیاری از آداب و رسوم رفتاری و اجتماعی معنای واقعی پیدا کنند» و بیشترین خصیصه ای که می توان در آنها یافت دو نکته است؛ کمال‌گرایی و کم‌حوصلگی که هر دو از نتایج دیجیتالی شدن مغز برای مردمان خصوصا جوانان این عصر است.

روانشناسان در بررسی های رفتاری این نسل به این رسیده اند که تکنولوژی های دیجیتال در حال تربیت نسلی حواس پرت و دیجیتال‌زده است که توجهش جای تمرکزش را گرفته است.

نکته کلیدی اینجاست که نسلی که در مدل بازاری «توجهت را بده اطلاعات را بگیر» اسیر شده است و نمی‌داند نتیجه داشتن اطلاعات بدون تمرکز می‌تواند ورود به تونل نادانی باشد.

این حواس پرتی ها نمودش در جریان مغلوب شدن افراد در برابر اخبار رسانه ها مشاهده می شود چون رسانه‌ها از طریق مدیریت افکار عمومی، به فریب اذهان مردم می‌پردازند و اخبار را آن گونه که دوست دارند به گوش مخاطبان‌شان می‌رسانند.

به عبارت دیگر رسانه‌ها، ابزار اقناع عمومی را در دست دارند و از آن جایی که همه‌ی مردم به آن دسترسی دارند، می‌توانند مردم را تحریک به خرید محصولی خاص و یا گرفتن یک تصمیم بزرگ کشوری کنند.

لذا در عصر رسانه باید با آگاهی بیشتری قدم برداریم و مسلح به سواد رسانه ای باشیم که راهگشاست.

لینک کوتاه : http://v-o-h.ir/?p=31465
  • نویسنده : ابراهیم شریفی

مطالب مرتبط

۲۴آبان
فروش اطلاعات قسطی با نازل ترین قیمت!
یکی از روش‌های متداول در جنگ شناختی رسانه‌ها؛

فروش اطلاعات قسطی با نازل ترین قیمت!

۱۹آبان
تکنیک «حرکت کیبوردی» و نقش آن در جنگ شناختی
کارکرد یک تکنیک پر تکرار در رسانه‌ های بیگانه؛

تکنیک «حرکت کیبوردی» و نقش آن در جنگ شناختی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.