• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7

چرا شروع جنگ را گرامی می داریم؟

  • کد خبر : 25961
  • 01 مهر 1400 - 12:45
چرا شروع جنگ را گرامی می داریم؟
در جهان معمولا پایان یا سالروز پیروزی در جنگ را گرامی می دارند و به علت تلفات و خسارات جنگ، یادآوری شروع آن جذابیتی ندارد.اما در کشور ما سالروز حمله ارتش بعث عراق به ایران در ۳۱ شهریور ،به عنوان یادبود دفاع مقدس گرامی داشته می شود.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، مصطفی علیجان‌زاده نویسنده‌ی کانال ایتای زمانه نوشت:

در جهان معمولا پایان یا سالروز پیروزی در جنگ را گرامی می دارند و به علت تلفات و خسارات جنگ، یادآوری شروع آن جذابیتی ندارد.اما در کشور ما سالروز حمله ارتش بعث عراق به ایران در ۳۱ شهریور ،به عنوان یادبود دفاع مقدس گرامی داشته می شود،علت این امر را می توان این گونه‌ تحلیل کرد:

۱٫روز ۳۱ شهریور۱۳۵۹،عراق به ایران حمله نکرد،بلکه ارتش بعثی صدام به نمایندگی از ابرقدرت های شرق و غرب یک جنگ جهانی علیه انقلاب نوپای ایران به راه انداخت.لذا باید شروع این هجمه ی همه جانبه برای ثبت و حفظ در اذهان،هر سال یادآوری شود.

۲٫شروع جنگ تحمیلی،موجب ایجاد وحدت بی نظیری بین مسئولان،اقشار مردم و نیروهای مسلح در کشور شد،که این الگو در سایر بحران های سیاسی، امنیتی و طبیعی نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

۳٫شروع جنگ تحمیلی باعث ایجاد گفتمان مقاومت اسلامی،برگرفته از فرهنگ عاشورا شد،که این مقاومت اسلامی به عنوان نسخه ی موفق در سایر کشورهای اسلامی نیز استفاده می شود.

۴٫دفاع مقدس ثابت کرد با رهبری الهی و همراهی امت فداکار و مسلمان،می توان بدون داشتن سلاح های پیشرفته و غیرمتعارف،استراتژی های ابرقدرت ها را با شکست روبرو ساخت.

۵٫دفاع مقدس آغازی بر احیای اسلام سیاسی ،شکل گیری بیداری اسلامی و سقوط حکومت های دست نشانده استکبار است.

۶٫دفاع ما در برابر دشمنان نه با آغاز جنگ تحمیلی شروع شد و نه با پایان جنگ با صدام به پایان رسید، ‌بلکه صحنه و عرصه‌ها تغییر یافته است یعنی اگر قبل از آن نظام اسلامی با ترور‌ها، کودتاها و توطئه‌ تجزیه قومی مواجه بود، بعد از پایان جنگ تحمیلی با تهاجم فرهنگی دشمن، تحریم‌ اقتصادی، جنگ نرم و فتنه تیر ۷۸ و خرداد ۸۸ مواجه بود که صف‌بندی دشمنان در مقابل ایران همان صف‌بندی دوران جنگ بود.

امروز عرصه ی تقابل انقلاب اسلامی با استکبار در عرصه جنگ اقتصادی ظهور و بروز بیشتری دارد.جنگی که امنیت اجتماعی و ثبات سیاسی ایران را هدف گرفته و به دنبال ایجاد شورش‌های عمومی است. گرامیداشت آغاز دفاع مقدس، گرامیداشت روند تقابل نظام سلطه با نظام اسلامی است که به رغم فراز و فرودها در عرصه‌های مختلف، پیروزی با نظام اسلامی بوده است و البته در این عرصه‌ها جهاد تا شکل گیری تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت ادامه دارد.ان شاالله

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25961
  • نویسنده : مصطفی علیجان‌زاده
  • منبع : zamanehh@

مطالب مرتبط

05دی
حاج قاسم گفت دیگر وقت شهید شدنت است
به بهانه شهادت سیدرضی موسوی؛

حاج قاسم گفت دیگر وقت شهید شدنت است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.