• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

5

اما طعم لذیدترین فست‌فودها را دارد!

  • کد خبر : 25680
  • 29 شهریور 1400 - 21:18
اما طعم لذیدترین فست‌فودها را دارد!
چندروزی است که مرغ دلم، بال‌بال می‌زند. خودش را به این در و آن در می‌‌کوبد تا شاید راهی برای پرگشودن به سمت پیاده‌روی اربعین بیابد. بی‌قرار و ناآرام است. فکر و ذکرش قدم زدن در جاده‌ی عشق و رسیدن به وصال محبوب است.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، الهه دهقانی در کانال ایتای روزنگار نوشت:

چندروزی است که مرغ دلم، بال‌بال می‌زند. خودش را به این در و آن در می‌‌کوبد تا شاید راهی برای پرگشودن به سمت پیاده‌روی اربعین بیابد. بی‌قرار و ناآرام است. فکر و ذکرش قدم زدن در جاده‌ی عشق و رسیدن به وصال محبوب است.

باخود می‌گوید، یعنی می‌شود دوباره پا در حریم یار بگذارم. چای تلخ عراقی بنوشم و مزه‌ی مهمان‌نوازی ساده و سخاوتمندانه‌ی شیعیان عراقی را بچشم. آنان که بی‌هیچ مزد و منتی، فقط به عشق مولایشان حسین(ع)، تمام دارئیشان را در سبد اخلاص می‌گذارند و پیشکش زائران اباعبدلله (ع) می‌کنند.

آیا می‌شود، دوباره در آن بیابان بی آب و علف، رنگ سبز برادری و الفت را نظاره کرد؟ صوت “ماء‌البارد” و صورت آفتاب‌سوخته‌ی کودکان عراقی را که با لبخندشان زائران را مهمان آب خنک، می‌کنند، دید؟ آتش صبحگاهی و دیگ شوربا که با نوای “شُربَه، شُربَه” تو را به نوشیدنش دعوت می‌کنند.

زنان عراقی که با یک جفت دمپایی پلاستیکی بر پا و بقچه‌ای بر روی سرشان، دست کودکان خود را که از سرتا پا لباس مشکی برتنشان کرده‌اند، گرفته‌اند و قدم زدن در مسیر عاشقی حسین(ع) را به آنان می‌اموزند.

زنان و دختران عربی که کپسول گاز را بر دوش می‌گذارند تا تنور نانوایی را روشن کنند و غروب بعد از اتمام پخت نان، کارشان را با نوحه‌خوانی و عزداری اباعبدالله (ع) پایان می‌دهند؛ همان‌ها شب‌هنگام، با نان‌های تازه‌ی دست‌پخت خودشان و غذایی که تنها با سیب‌زمینی و پیاز و کمی ادویه پخته شده ، اما طعم لذیدترین فست‌فودها را دارد، میزبان مسافران راه هستند. هنوز خستگی پخت نان از تنشان بیرون نرفته است که لباس زائران را از آن‌ها گرفته و شستشو می‌دهند.

سرزمین عجیبی است و مردمانی عجیب‌تر، شبیه افسانه‌هاست!. چقدر چشم‌نواز و شورانگیز است. اری، دلیل تمنای دل، تماشای این همه دلدادگی است.

اللهم الرزقنا کربلا

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25680
  • نویسنده : الهه دهقانی
  • منبع : Rooz_Negar@

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.