• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

10

دیپلماسی و تجارت خارجی چرا در دولت روحانی قفل شد؟

  • کد خبر : 25546
  • 28 شهریور 1400 - 18:40
دیپلماسی و تجارت خارجی چرا در دولت روحانی قفل شد؟
هر کاری گرهش در دولت جدید گشوده می شود، حامیان رویکرد دولت قبل می گویند "کار دولت روحانی بود و تدارکش را آن دولت کرده بود"!

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، محمدایمانی در کانال ایتای خود نوشت:

هر کاری گرهش در دولت جدید گشوده می شود، حامیان رویکرد دولت قبل می گویند “کار دولت روحانی بود و تدارکش را آن دولت کرده بود”!

مثلا مشکل کمبود واکسن ظرف چند هفته اخیر حل شد و ظرف بیست روز به اندازه دویست روز قبل واکسن وارد کشور شد، ادعا کردند در دولت قبل خریداری شده بود؛

و این در حالی است که با رایزنی آقای رئیسی، ضمن خرید ۶۰ میلیون دُز واکسن، در ورود انبوه آن به کشور، تسریع غیر قابل مقایسه با قبل اتفاق افتاده است.

حالا دیگر کسی نمی گوید و نمی تواند هم مثل قبل ادعا کند “تا مشکل FATF حل نشود، امکان هیچ معامله خارجی وجود ندارد”.
در واقع، این دروغ چهار ساله، با خرید و واردات انبوه واکسن، ابطال شد و حال آن که از ربیعی و جنیدی و مطهری تا برخی نشریات اجاره ای، FATF را قفل مطلق هر نوع تجارت خارجی معرفی کرده بودند.

از طرف دیگر، اگر کسی ادعا کند “معامله دارو، استثنای تحریم هاست”، باید از او پرسید که چرا این استثنا در سه چهار سال گذشته وجود نداشت و در همین یک ماهه که آقای رئیسی و دولت جدید سر کار آمده اند، اجرایی شده است؟
اروپایی ها ظرف سه سال گذشته، از همه تعهدات برجامی شان، به برداشتن تحریم غذا و دارو بسنده کردند و قول دادند کانال اس پی وی یا اینستکس را برای مبادله نفت در برابر غذا و دارو راه اندازی کنند، اما به همان هم عمل نکردند و دولت روحانی را سه سال سر دواندند!

تلخ این که حتی در تحریم های سازمان ملل هم غذا و دارو مستثناست، اما غرب از صدقه سر برجام، غذا و دارو را هم در فهرست تحریم گذاشت و غربگرایان را شرمنده کرد.

اکنون که ایران رسما به پیمان شانگهای پیوسته، همان محافل ادعا می کنند این عضویت به خاطر برجام و لغو تحریم های سازمان ملل است. سوال: برجام، شش سال قبل امضا شده، پس چرا عضویت ما در پیمان شانگهای شش سال طول کشید و عدل، با کنار رفتن دولت روحانی و آمدن دولتی منصرف از غرب تحقق پیدا کرد؟ آیا نمی شد با رایزنی قوی تر، در این روند ضد تحریمی تسریع کرد

آیا جز این است که آقای روحانی فقط می خواست دل آمریکا را به دست آورد و بنابراین، قدرت انتخاب شرکای متنوع را از دست داد؟ این اعتراف آقای ظریف در آخرین گزارش به مجلس است:
«اگر در مورد ضرورت کار متوازن با شرق و غرب به یک اجماع ملی رسیده بودیم و با خوش خیالی، دوستان دوران سختی را در سراب طمع سرازیر شدن شرکت‌های غربی از خود نرنجانده بودیم، دوستانمان سرخورده_نمی‌شدند و در دوران سختی رهایمان نمی‌کردند».
برجام با اصرار روحانی، معطوف به آمریکا بود. آن قدر در نهایی کردن دو طرفه توافق با آمریکا زیاده‌روی کردند که با ناراحتی طرف‌های دیگر مذاکره مواجه شد. حتی فرانسوی‌ها معترض شدند و تا مدت ها در مسیر توافق کارشکنی کردند

زیاده روی روحانی در تمایل به آمریکا ریشه دار بود. او قبل از انتخابات ۹۲ هم گفته بود «اروپایی‌ ها آقا اجازه هستند و آمریکا کدخداست؛ بستن با کدخدا راحت‌ تر است».

روحانی همچنین در کتاب خاطراتش اذعان می‌کند: «سال ۸۳ گفتم که ما، بین دوچرخه و پیکان مخیر بودیم. دوچرخه غیرمتعدها و پیکان، انگلیس و فرانسه و آلمان بودند. بنز (آمریکا) هم بود، ولی ما اجازه نداشتیم از آن استفاده کنیم. پس، ناچار شدیم پیکان را انتخاب کنیم. البته اروپایی‌ها از این مصاحبه کمی مکدر شده بودند».
روحانی برخلاف اقتضای عقلانیت، به همه کشور های بی محلی و دهعن کجی کرد تا دل آمریکا مستکبر را به دست بیاورد و این به مثابه بنزینی بود که روی آتش زیاده خواهی یک مستکبر ریخته می شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25546
  • نویسنده : محمد ایمانی
  • منبع : IMANI_mohammad@

مطالب مرتبط

06اردیبهشت
سیر نزولی رشد پایه پولی در دولت سیزدهم و دنده معکوس سرعت تورم
با توقف استقراض دولت از بانک مرکزی صورت گرفت؛

سیر نزولی رشد پایه پولی در دولت سیزدهم و دنده معکوس سرعت تورم

01اردیبهشت
سخنان موهن و عجیب علیه پیامبر اعظم(ص)
پخش کلیپی جنجالی از فائزه هاشمی در فضای مجازی،

سخنان موهن و عجیب علیه پیامبر اعظم(ص)

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.