• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

12

قوریِ عزتِ‌نفس

  • کد خبر : 24569
  • 18 شهریور 1400 - 13:19
قوریِ عزتِ‌نفس
ای کاش مادران به جای تشویق دختران به اشتغال، پسران‌شان را به مدیریت صحیح هزینه‌های زندگی توصیه‌می‌کردند، تا بانوان سرزمین‌مان مجبور نباشند برای مبلغی ناچیز شخصیت خود را پائین آورند و با لبیک نگفتن همسر روح‌شان جریحه‌دار شود.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، مرضیه رمضان‌قاسم در کانال ایتای نویسندگان حوزوی نوشت:

خانم‌ها وقتی از همسر تقاضای پول کنند ولی آبی از دست همسرشان نَچِکد، به دنبال دست و پا کردن کار درآمدزائی برای خود هستند و اگر تیرشان به سنگ بخورد و موفق به کاریابی نشوند، آخرین تیر خلاص‌شان این توصیه‌ی مادرانه است که زیرِگوشِ دخترشان زمزمه می‌کنند: دخترم! دَرسَت را خوب بخوان به جائی برسی تا مثل من‌ دستت مقابل همسرت دراز نباشد.

ای کاش مادران به جای تشویق دختران به اشتغال، پسران‌شان را به مدیریت صحیح هزینه‌های زندگی توصیه‌می‌کردند، تا بانوان سرزمین‌مان مجبور نباشند برای مبلغی ناچیز شخصیت خود را پائین آورند و با لبیک نگفتن همسر روح‌شان جریحه‌دار شود، همچنین مجبور نشوند اشتغال به شغل‌هائی داشته‌باشند که برازنده‌ی یک بانو نیست و ساعات طلائی که باید در کنار فرزندان سپری کنند را در بیرون از منزل تلف کنند‌.

یادش بخیر بچه‌تر از الان که بودم، علاوه بر پول توجیبیِ ماهانه و هفتگی که از مامان و بابا می‌گرفتم، مادر یک قوری در ویترین منزل گذاشته بودند تا هرگاه پول لازم داشتیم به کسی رو نزنیم و از قوری قرض بگیریم.
من برای خرید کادوی روز پدر و مادر، از پسنداز شخصی خودم خرج‌می‌کردم و اگر مبلغی کسری داشتم، از قوری می‌گرفتم و به موقع قرضم را ادا می‌کردم.

ای‌کاش همه‌ی خانه‌ها قوریِ عزت‌نفس‌ داشت‌.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=24569
  • نویسنده : مرضیه رمضان‌قاسم
  • منبع : howzavian@

مطالب مرتبط

04خرداد
هیأت های خانگی و مسجدی، راهبردی اصلی برای تحقق تمدن اسلامی است
نشست بررسی نسبت هیأت و مسجد و طراحی سیاستگذاری مطلوب؛

هیأت های خانگی و مسجدی، راهبردی اصلی برای تحقق تمدن اسلامی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.