• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7

حرمت‌شکنی خاتون

  • کد خبر : 24097
  • 14 شهریور 1400 - 9:24
حرمت‌شکنی خاتون
چند وقتی است که سریال خاتون در بخش نمایش خانگی پخش می‌شود. در سکانسی تأمل‌برانگیز، ساق پای نگار جواهریان به روشنی در تصویر دیده می‌شود. حالا با گذاشتن گیاه گرافیکی جلوی پای جواهریان خواستند که مثلا آن قسمت را بپوشانند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، بابک شکورزاده در کانال ایتای نویسندگان حوزوی نوشت:

چند وقتی است که سریال خاتون در بخش نمایش خانگی پخش می‌شود. در سکانسی تأمل‌برانگیز، ساق پای نگار جواهریان به روشنی در تصویر دیده می‌شود. حالا با گذاشتن گیاه گرافیکی جلوی پای جواهریان خواستند که مثلا آن قسمت را بپوشانند. در این که این نوع سانسور کج‌سلیقگی است و چه بسا مضحک باشد بحثی نیست؛ اما آنچه جای تأسف دارد این است که معمولا در سایتهای مختلف به این اعتراض نکرده‌اند که چرا پای جواهریان برهنه‌ است و این چنین قبح‌زدایی از مسئله پوشش صورت گرفته؟! و جالب این است که نوع سانسور به سخره گرفته شده است و اشاره‌ای به این حرمت شکنی نشده است!

متأسفانه آثاری که دوران پهلوی به‌خصوص پهلوی اول را به تصویر می‌کشد معمولا به خاطر نزدیک‌شدن به نوع پوشش آن زمان با غرض و بی‌غرض، خواسته یا ناخواسته حرمت شکنی‌هایی می‌شود و این مسئله در ایران عادی شده است؛ ولی معمولا این بی‌توجهی‌ها به بالا تنه ختم می‌شد؛ ولی در اینجا پا را از این فراتر گذاشته‌اند و رسما پای برهنه به تصویر کشیده می‌شود.

جا دارد از آقای علی مطهری بپرسیم که چرا نظر کارشناسی‌اش را درباره این سریال ابراز نمی‌کند؟! ایشان که به عنوان کارشناس حجاب هر از گاهی اظهار نظر می‌‌کند و اخیرا به بی‌حجابی درسریال گاندو نیز معترض بود و اظهار کرده بود که ساخت گاندو چه لزومی داشته که زن بی‌حجاب را در آن نشان دهد، چرا اینجا سکوت اختیار کرده است. جناب مطهری خیلی خوب است که انسان مسلمان دغدغه مسائل شرعی را داشته باشد؛ اما اگر واقعاً دغدغه حجاب را دارید چرا اینجا اظهار نظر نمی‌‌کنید؟!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=24097
  • نویسنده : بابک شکورزاده
  • منبع : howzavian@

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.