• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6

دروغ قطع اینترنت از کجا سازمان دهی شده؟!

  • کد خبر : 20556
  • 11 مرداد 1400 - 11:25
دروغ قطع اینترنت از کجا سازمان دهی شده؟!
در ماجرای مطرح شدن طرح مجلس برای حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی، رسانه های رسمی و افراد بدون هیچ منع و قیدی دروغ قطع اینترنت را به ابزاری برای تشویش اذهان عمومی تبدیل کردند

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، نویسنده کانال ایتای زمانه نوشت:

در ماجرای مطرح شدن طرح مجلس برای حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی، رسانه های رسمی و افراد بدون هیچ منع و قیدی دروغ قطع اینترنت را به ابزاری برای تشویش اذهان عمومی تبدیل کرده اند که موارد زیر درباره این موضوع قابل توجه است:

۱. هیچ طرحی در مجلس تصویب نشده بلکه نمایندگان مجلس یک پیشنویس پیشنهادی برای حمایت از کاربران و سرویسهای فضای مجازی ارائه دادند که با توجه به تخصصی بودن آن مقرر شده به جای بررسی و رای گیری در صحن مجلس، در کمیسیونهای تخصصی بررسی شود. پس این همه جنجال برای چیست؟

۲. همین پیش نویس تصویب نشده می گوید: کاربران فضای مجازی در صورت انتشار محتوایی که جرم باشد هم مجرم محسوب نمی شوند و مسئولیت با پلتفورم هاست،
این حمایت از حریم و حق کاربران اینترنت کجا و #دروغ_قطع_اینترنت کجا؟

۳. همین پیش نویس تصویب نشده می گوید: پیامرسان ها، شبکه های اجتماعی و اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت موظف هستند به جای گرفتن پول از مردم، به مردم بابت محتوایی که در فضای مجازی تولید می کنند پول بپردازند! چون اگر همین فیلمها و عکسهای تولیدی مردم نباشد اساسا حیات شبکه های اجتماعی معنا ندارد و بسته های اینترنتی شرکتها فروش نمی رود! پس باید به مردم به عنوان تولید کننده محتوا پول بپردازند! این کجا و #دروغ_قطع_اینترنت کجا؟؟

۴. همین طرح تصویب نشده می گوید: همه پیامرسانها و شبکه های اجتماعی خارجی نه تنها فیلتر نمی شوند، بلکه می توانند در ایران نمایندگی داشته باشند. این یعنی زمینه رفع فیلتر حتی توییتر و تلگرام. این کجا و#دروغ_قطع_اینترنت و #دروغ_فیلتر_اینستاگرام کجا!

۵.همین پیشنویس تصویب نشده می گوید: اینکه الان یک وزیر (ارتباطات) می تواند هر وقت که صلاح دید درباره مسائل فضای مجازی کشور مثلا قطع اینترنت تصمیم بگیرد اصلا منطقی نیست و باید یک شورای متشکل از همه قوا و مجموعه های ذیصلاح با خرد جمعی و تخصصی تصمیم گیری کند! این کجا و #دروغ_قطع_اینترنت کجا؟؟

۶. اینکه در ایران راه اندازی یک مغازه نیاز به قانون و مجوز دارد پذیرفته است اما وضع نسخه بسیار پیش پا افتاده تری نسبت به قوانین سختگیرانه امنیت و حاکمیت سایبری که در جهان در حال اجرا هستند، برای حفاظت و ساماندهی و تقویت فضای مجازی ایران می شود ناحق!! (مثالهای زیادی از اختیارات حاکمان و قوانین مربوط آن در دنیا از جمله آمریکا وجود دارد. می دانستید اگر رئیس جمهور آمریکا بدون کسب اجازه از احدی، اگر فقط تشخیص بدهد در فضای مجازی هویت آمریکا مورد تهدید است می تواند تمام اینترنت آمریکا را تا مدتها قطع کند؟)

۷. مسئله رسیدگی به وضعیت پیامرسانها و شبکه های اجتماعی شاید کم اهمیت ترین بخش این طرح باشد. اصل این طرح اساسا در ارتباط مستقیم با مردم و کاربران نیست. حفاظت و صیانت از مرزهای مجازی برای کنترل و نظارت از ورود و خروج اطلاعات از بخش های مهم طرح است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=20556
  • منبع : zamanehh@

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.