• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
یادداشتی درباره غدیر:

ضرورت آماده سازی افکارعمومی قبل از طرح مسائل جنجالی!

  • کد خبر : 20291
  • 07 مرداد 1400 - 11:55
ضرورت آماده سازی افکارعمومی قبل از طرح مسائل جنجالی!
ای مسئولین جمهوری اسلامی به میان مردم بروید و طرح ها و برنامه ها را تبیین کنید و حرف مردم را بشنوید قبل از اینکه دیگران با ابزار رسانه به میان مردم شما بیایند و کار خودشان را جلو ببرند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، شیخ علی امیری در کانال ایتای بدون سانسور نوشت:

اینکه در روز غدیر همه امت اسلامی باید شادی کنند جشن بگیرند اطعام کنند و … شکی نیست، اما این مسائل ظاهر قضیه است و تمام این کارها برای این است که در هر دوره ای مسلمین از خودشان سوال کنند که این همه توصیه، فضیلت، جشن، شادی و سر و صدا برای چیست؟

از مسئولیت بزرگان، علما و اندیشمندان جامعه اسلامی این است که اولا این پرسش را برای همه بوجود بیاورند و بعد به آن پاسخ هم بدهند؛
بگویند ما شادی نمی کنیم که شادی کرده باشیم
عید را تبریک نمی گوییم چون عید است باید تبریک گفت!
بلکه این همه ظواهر و شعائر و نشانه ها برای
توجه و اهتمام به متن و محتوا و باطن غدیر است.
باطن غدیر امتداد یافتن حاکمیت انسان کامل و معصوم بر جامعه اسلامی و تبلور این امتداد،
کارویژه های است که توسط اولیاء الله و راهنمایی های آنها به بشریت ارزانی شده است و تعظیم واقعی این یوم الله التفات امت اسلامی به این مولفه هاست.

کارویژه های مثل؛
_گسترش تمام عیار و همه جانبه عدالت
_ صلح پایدار در سراسر هستی
_رشد معرفتی و علمی بشریت
_پاکسازی دنیا از ظلم و تبعیض و فقر و خودخواهی ها و استکبارها و استبدادها
_ قرار گرفتن بشیریت در مسیر سعادت دنیا و آخرت
و…

باید ایستگاه صلواتی زد ولی باید باطن غدیر را هم برای مردم گفت و بر طبق آن عمل کرد، تا وقتی اسم عید غدیر می آید اول عدالت علوی به ذهن همه بیاید تا ایستگاه صلواتی
اول نسخه زندگی مترقی علوی به ذهن بیاید تا نقل و نبات …

برای نمونه یکی از نسخه های امیرالمومنین(ع) را یادآور می شوم که نیاز امروز مردم و وظیفه مغفول مانده مسئولین حکومت اسلامی ماست؛ حضرت در نهج البلاغه در مانیفستی که به مالک می دهند که بر طبق آن بر مصر حکومت کند، می فرمایند: “مالک افکار عمومی را دریاب. نگذار سوال، شبهه و ابهام ذهن مردمت را فرا بگیرد. هرگاه مشکلی پیش می آید و مردم را دچار ابهام می کند فورا به میان مردم برو و به آنها پاسخگو باش و رفع سوال و نگرانی کن …

اصل پاسخگویی مسئولین
اصل توجه به افکار و دغدغه ها و مطالبات مردم
اصل توجه جدی حاکمیت به کار رسانه ای و رها نکردن ذهن و روح و روان مردم که دیگران بیایند و با هزار نیرنگ هر دروغی را به خورد آنها بدهد و روز به روز بین حکومت اسلامی و مردم فاصله بی افتد.
اینها دستاوردهای غدیر است

ای مسئولین جمهوری اسلامی به میان مردم بروید و طرح ها و برنامه ها را تبیین کنید و حرف مردم را بشنوید قبل از اینکه دیگران با ابزار رسانه به میان مردم شما بیایند و کار خودشان را جلو ببرند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=20291
  • نویسنده : شيخ علی امیری
  • منبع : BDON_SANSOR@

مطالب مرتبط

22اردیبهشت
حوزه علمیه و مقوله ای به نام عدالت/ عدالت‌خواه باید عدالت‌شناس هم باشد
07اردیبهشت
سلاح‌وارسازیِ اخلاق!
درباره مفهوم جالبی به نام weaponization؛

سلاح‌وارسازیِ اخلاق!

23فروردین
فاصله طبقاتی در دولت قبل به گسل طبقاتی تبدیل شده بود
ماحصل بررسی شاخص های عدالت اجتماعی؛

فاصله طبقاتی در دولت قبل به گسل طبقاتی تبدیل شده بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.