• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

1
نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه مطرح کرد؛

تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت

  • کد خبر : 43281
  • 03 خرداد 1401 - 14:04
تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت
ما از سال ۹۸ تاکنون ۵۲۰ درصد کاهش جمعیتی داشتیم و سقوط سنگین در کاهش جمعیت جوانان صورت گرفت. ۴۱ میلیون خانم در کشور داریم که ۶۳ درصد دهه ۶۰ به قبل و ۳۷ درصد دهه هفتاد، هشتاد و نود هستند.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمسلم وافی در همایش «ایران جوان» که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، با بیان اینکه تکلیف و نقش خود را در این عرصه مشخص کنید، عنوان کرد:

امام علی علیه‌السلام در نهج البلاغه ۱۵ بار می‌فرمایند که از تاریخ عبرت بگیرید، به دو دلیل زیرا تاریخ دائما در حال تکرار است و مردم دائما در حال عبرت گرفتن از تاریخ هستند.

جمعیت ایران از سوی غرب مهندسی اجتماعی شده است

نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه با اشاره به حوزه جمعیت، گفت: درباره جمعیت ایران، مهندسی اجتماعی از غرب برای ما چیدند. کشور آمریکا مذهبی ترین کشور دنیا در گذشته بود، اما چند اتفاق امنیتی در این کشور رخ داد که آمریکا طی ۲۰ سال تمام شد که برخی از این اتفاقات در ایران رخ داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین وافی به جریان شناسی تحولات جمعیتی و انقلاب جنسی در آمریکا اشاره کرد و گفت: مطالعات آلفرد کینزی درباره اینکه گناه همه گناه هیچ فردی نیست، جنبش زنان در آمریکا توسط شولامیث فایراستون درباره این مسئله که بارداری زنان ظلم است، تولید انبوه وسایل ضدبارداری، ظهور تلویزیون‌های کابلی و قانون طلاق بی دلیل از جمله مسائلی بود که موجب کاهش فرزندآوری در آمریکا شد.

وی بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند جمعیت ایران باید به ۲۰۰ میلیون نفر برسد، ۳۵ روز بعد حضرت آیت‌الله خامنه ای که جانشین حضرت امام بود، فرمودند راهبرد من راهبرد امام است و جمعیت باید به بیش از صد میلیون و ۲۰۰ میلیون نفر برسد.

قانون تنظیم خانواده و جمعیت

نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه به کنترل جمعیت در قانون تنظیم خانواده در سال ۱۳۷۲ اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۷۳ کنفرانس جمعیت و توسعه در قاهره برگزار شد و ایران امضا کرد و در سال ۱۳۷۹ به نرخ باروری ۱/۲ رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین وافی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در سال ۹۰ به مسئولان نظام درباره کاهش جمعیت هشدار دادند و فرمودند: «معتقد به کثرت جمعیت هستم …»، در ۱۹ مهر ۱۳۹۱ درباره سیاست کاهش جمعیت انتقاد کردند.

وی ابراز داشت: ما از سال ۹۸ تاکنون ۵۲۰ درصد کاهش جمعیتی داشتیم و سقوط سنگین در کاهش جمعیت جوانان صورت گرفت. ۴۱ میلیون خانم در کشور داریم که ۶۳ درصد دهه ۶۰ به قبل و ۳۷ درصد دهه هفتاد، هشتاد و نود هستند.

از سال ۹۶ از گروه کشورهای جوان خارج شده ایم!

نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ایران از سال ۱۳۹۶ از رده کشورهای جوان خارج شد، بنابراین ما باید به دنبال راهکار برای مرتفع کردن این مسئله باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین وافی در بخش دوم سخنان بر لزوم راهکارهای عملیاتی ترغیب به فرزندآوری تأکید کرد و گفت: امروز مردم برای فرزندآوری انگیزه ندارند، مسئولان حمایت نمی‌کنند، تبلیغات سنگین و جو حاکم جامعه، شبکه نفوذ برای جلوگیری از افزایش جمعیت و بی‌توجهی نسبت به این مسئله وجود دارد، اما بگذارید قم پرچم را بردارد و حتی با تعداد کم در این مسیر فعالیت کنید.

وی بیان داشت: در ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه‌های علمیه و ستاد ملی جمعیت برنامه های مختلفی درباره فرزندآوری و افزایش جمعیت دارند که امید است با هم افزایی فعالان عرصه جمعیت به نتایج مثبت دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:

چرا مشکل اساسی در بحران جمعیت از جنس فرهنگ است؟

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43281
  • منبع : خبرگزاری حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.