• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

2
فرماندار مهران طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

پیش‌بینی تردد ۴ تا ۵ میلیون زائر اربعین از مرز مهران

  • کد خبر : 43265
  • 02 خرداد 1401 - 11:15
پیش‌بینی تردد ۴ تا ۵ میلیون زائر اربعین از مرز مهران
بیش از 65 درصد زائران از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات عبور می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال شاهد حضور 4 تا 5 میلیون زائر در این مرز باشیم.

به گزارش صدای حوزه، علی عباس شفیعی در گفت‌وگویی ‌با بیان اینکه زیر‌ساخت‌های لازم برای میزبانی زائران اربعین حسینی(ع) در مهران مهیا شده است، اظهار داشت:‌ این زیر‌ساخت‌ها در حوزه راه، ایمن‌سازی جاده‌ها تا فراهم شدن امکانات زیستی برای زائران را شامل می‌شود که تمامی موارد مورد نیاز تردد ایمن، زیست با امکانات لازم و راحتی تردد و جابه‌جایی زائران به‌دقت احصاء و در بازدید هیئت اعزامی و حضور معاونین وزارت کشور و استاندار ایلام در سفر اخیر به مهران بازبینی و برای تک تک موارد اتخاذ تصمیم شده است.

وی با ابراز این‌که حضور معاونین وزارت کشور و معاونین استان‌های معین برگزاری مراسم اربعین در مهران نشانه تلاش همگان برای برگزاری این ابررویداد معنوی، فرهنگی به‌نحو احسن است، افزود: برای دومین بار میزبان ریاست محترم ستاد اربعین کشور “سردار میراحمدی”، ریاست کمیته زیرساخت “دکتر جمالی‌نژاد”، ریاست ستاد ار‌بعین در استان ایلام “دکتر بهرام‌نیا” و دستگاه‌های ذی‌ربط که در حوزه اربعین و کمیته زیرساخت فعالیت دارند، بودیم.

فرماندار مهران درباره این جلسه توضیح داد: طرح‌ها و برنامه‌هایی که در جلسه قبل برای خدمت به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و زیرساخت‌ها‌یی که لازم بود و همچنین چالش‌هایی که از قبل برای زائرین وجود داشت در این جلسه احصا شد و استان‌هایی که معین هستند این بار در سال ۱۴۰۱ به‌صورت ویژه‌تر و خاص‌تر قدم به این عرصه گذاشتند و در بحث زیرساخت‌ها از جمله تأمین آب شرب، برق، سایه‌بان، راهها، پایانه مرزی، پارکینگ اربعین، پارکینگ پایانه برکت، ساختمان مرکزی ار‌بعین، و تصفیه‌خانه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که امیدواریم در این فرصت باقی‌مانده با همت دستگاههای اجرایی استان که انصافاً تا کنون هم بسیار تلاش نموده‌اند میزبان خوبی برای زائرین اربعین باشیم.

بیش از ۶۵ درصد زائران اربعین از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات عبور می‌کنند

شفیعی افزود: بیش از ۶۵ درصد زائران از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات عبور می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال شاهد حضور ۴ تا ۵ میلیون زائر در این مرز باشیم.

وی با توجه به گرمای ۵۵درجه‌ای مهران در فصل تابستان خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا قرار شد تدارکات لازم در خصوص تأمین آب شرب سرد و سیستم‌های سرمایشی برای زوار ار‌بعین حسینی فراهم شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: بنا به صحبت‌های استاندار قرار شد دو تونل تا ار‌بعین سال جاری زیر بار ترافیک برود و از نظر بار ترافیکی تمام وسایل نقلیه از این تونل‌ها عبور کنند.

فرماندار مهران یادآور شد: در ایام اربعین حسینی سال جاری، زائرین ما زیر گرما و نور مستقیم آفتاب قرار می‌گیرند و در این راستا احداث ۳۲ هزار مترمربع سایه‌بان ضرورت دارد و تا کنون ۲ هزار مترمربع سایه‌بان انجام شده و ۶ هزار مترمربع نیز در حال انجام است.

‌‌فرماندار مهران گفت: حضور معاونین وزارت کشور و هیئت همرام و تلاش‌های استاندار ایلام برای اخذ اعتبارات و امکانات و فراهم ساختن امکان تردد زائران در مرز مهران بدون دغدغه تلاشی است قابل تقدیر و امید است این تلاش رضایت زائران اربعین حسینی را در مشهد شهدای ایران “مهران” فراهم کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43265
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

29اردیبهشت
برگزاری مراسم فارغ التحصیلی دختران عراقی در عتبات + عکس
18دی
مانند یک طلبه ساده در خدمت هم‌سفران بود و از کمک به آنان دریغ نمی‌کرد
مسلک آیت الله مصطفی خمینی در مسیر پیاده روی کربلا؛

مانند یک طلبه ساده در خدمت هم‌سفران بود و از کمک به آنان دریغ نمی‌کرد

04دی
هزینه کاروان های سفر به عتبات عالیات + دلیل افزایش اخیر
تلاش سازمان حج و زیارت برای ازسرگیری سفر زمینی به عتبات؛

هزینه کاروان های سفر به عتبات عالیات + دلیل افزایش اخیر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.