• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

4
معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

سهم بزرگ رعایت عفاف و حجاب کارمندان در ترویج شئونات اسلامی

  • کد خبر : 42524
  • 21 اردیبهشت 1401 - 14:20
سهم بزرگ رعایت عفاف و حجاب کارمندان در ترویج شئونات اسلامی
شاهمرادیان: رعایت شئونات اسلامی همراه با رفتار و منش خدمتگزاری از سوی کارمندان دولت، می‌تواند الگوی عملی و مناسبی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و برقراری آرامش معنوی در جامعه باشد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام روح الله شاهمرادیان در دیدار اعضای گروه راهبردی عفاف و حجاب وزات جهاد کشاورزی گفت: افزون بر این که حجاب از احکام ضروری اسلام است، باید نگاه ما نسبت به حجاب و عفاف یک نگاه عرفانی و توحیدی باشد.

وی افزود : حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی و اسلامی است، فلسفه حجاب همان امنیت روحی و روانی، پاکدامنی، سلامت فرد و خانواده در جامعه بشری است؛ از این رو رعایت عفاف و حجاب در محیط کار، بهبود روند ترویج اخلاق حسنه و شئونات اسلامی را دو چندان خواهد کرد و باعث می شود ارباب رجوع هم به پوشش مناسب ترغیب شود.

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد تصریح کرد: کارمندان جمع کثیری از جامعه هستند و حضور و تأثیر اجتماعی پررنگی دارند؛ از این رو رعایت شئونات اسلامی همراه با منش خدمتگزاری از سوی آنان می‌تواند الگوی عملی و مناسبی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و برقراری آرامش معنوی در جامعه باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: مسأله ناامنی در محیط کار تأثیر مستقیم بر کیفیت فعالیت‌های سازمانی و خدمت رسانی به مردم دارد، محیط کار باید از لحاظ اخلاقی امن باشد، اینجاست که نقش رابطین و متولیان مجمع عفاف و حجاب در سازمان‌ها و ادارات دولتی می‌تواند با فعال کردن اقدامات فرهنگی در قالب تهیه و ارائه‌ی خدمات معرفتی، فرهنگی و آموزشی، مسأله بدحجابی را کمرنگ کند.

رفتار و کردار باید بر پایه و پشتوانه تدابیر الهی باشد

حجت الاسلام شاهمرادیان همچنین تبیین چگونگی گفتمان‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ عفاف و حجاب را در زمره‌ی فعالیت‌‌های ضروری و زیرساختی ترویج فرهنگی دینی برشمرد و بیان داشت: برخوردهای فصلی و مقطعی دردی را دوا نخواهد کرد، رفتار و کردار باید بر پایه و پشتوانه تدابیر الهی باشد، وظیفه ما این است که موضوع عفاف و حجاب را به عنوان یک باور توحیدی در بلندمدت برنامه ریزی کنیم و به صورت مدون با متدهای سازگار با احکام اسلامی به اقدام و عمل رو بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: ثبات قدم و مقاومت فرهنگی از اصول فعالیت های دین است؛ این ثبات و تداوم وقتی اتفاق می افتد که با نیت و هدف الهی آمیخته شود، آن وقت آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

عفیف‌بودن یکی از مولفه‌های اصلی در حفظ شخصیت زنان و مردان

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد ابراز داشت: عفیف‌بودن یکی از موئلفه‌های اصلی و مشترک در حفظ و حراست شخصیت زنان و مردان است و همه ما در برابر این ویژگی انسانی و قانون الهی مساوی هستند؛ از این رو عفت و عزّت را باید ارتقاء ببخشیم تا امنیت در محیط کار ایجاد شود.

وی بر شناسایی الویت‌ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تأکید کرد و گفت: ترویج عفاف نیازمند طراحی دقیق و کارشناسی است و الا در مرحله اجرایی و عملیاتی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

حجت الاسلام شاهمرادیان که در جمع اعضای گروه راهبردی عفاف و حجاب وزات جهاد کشاورزی سخن می گفت، در پایان سخنانش تصریح کرد: همفکری و هم‌اندیشی در سطح وزارتخانه اعم از ستادی، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته، بسیار لازم و حیاتی است که امیدواریم با بررسی راهکارهای عملی مناسب، در تبیین، تبلیغ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب سهیم باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.