• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
معاون سیمای رسانه ملی در گفت‌وگویی مطرح کرد؛

«سلمان فارسی» یک سریال بزرگ بین المللی و بین الادیانی خواهد بود

  • کد خبر : 42287
  • 17 اردیبهشت 1401 - 14:01
«سلمان فارسی» یک سریال بزرگ بین المللی و بین الادیانی خواهد بود
این سریال فقط محدود به داخل کشور و مردم عزیزمان نیست، بلکه طوری طراحی و خلق می‌شود که مطابق با استانداردهای روز سریال‌سازی در جهان باشد و بتواند مخاطب خارجی را با هر ملیتی و مذهب و فرهنگی مجذوب خودش سازد.

به گزارش صدای حوزه، حمید شاه‌آبادی معاون سیمای رسانه ملی در گفت‌وگویی درباره گلایه معروفِ نادر طالب‌زاده و انتظارش از تلویزیون که همیشه آرزو داشت سریال‌هایی ساخته شوند که نگاه بین‌المللی در درونِ آنها لحاظ شود مخصوصاً سریال‌های دینی و مذهبی و از ساخته شدن سریال‌هایی مثل «سلمان فارسی» و شروعِ سریال حضرت موسی(ع) بسیار خوشحال بود، گفت: واقعیت این است که ما در حوزه تولید سریال‌های فاخر تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. خوشحالیم که دغدغه چند ساله نادر طالب‌زاده، مکرر در مجموعه تصمیم‌گیری‌های مدیران فیلم و سریال رسانه ملّی مورد توجه بوده اما اینکه تا چه اندازه‌ای توفیق داشته باشیم به مجموعه تلاش‌ها و اقدامات برمی‌گردد.

وی افزود: کارهای بین‌المللی که تا به حال انجام شده هنوز در جهان قابل انتشار است. هنوز در دنیا در حوزه فروش، سریال حضرت یوسف(ع) فروش جدیدی داریم و این نشان می‌دهد چقدر کارهای بین‌المللی می‌توانند جریان‌ساز باشند. بنابراین خلأ این حوزه‌ها مخصوصاً در حوزه کارهای الف‌ویژه ما به طور جدّی مشهود است.

معاون سیما تأکید کرد: خوشبختانه دو گام بسیار بزرگ در سریال حضرت موسی(ع) و سلمان(ع) برداشته شده؛ البته چند کار دیگری که در مرحله فیلمنامه توان و ظرفیتش وجود داشته باشد هست و باید امکانات و بضاعت‌ها دیده شود و نگاه بین‌المللی به تولید آثار یکی از دغدغه‌های جدّی عناصر انقلابی است که باید به آن توجه جدّی شود.

او در پاسخ به سؤالی درباره کاهش مخاطب تلویزیون که شاید با ساختِ کارهای الف ویژه و ماندگار بتوان آن را برطرف کرد، توضیح داد: البته ما کاهش مخاطب به معنای متداول خودش نداریم. فضاسازی‌هایی که در حوزه کاهش مخاطب صورت می‌گیرد بخشی از آن به مخاطب عمومی تلویزیون در جهان برمی‌گردد که در واقع سبد مصرف تصویری مردم از تلویزیون را بخشی از آن را فضاهای دیگر پُر کرده‌اند. ما در طول ۵ سال گذشته حداکثر ۶ درصد کاهش مخاطب تلویزیون داشتیم.

شاه آبادی تصریح کرد: این ۶ درصد معادلش و شاید بیش از آن مصرفِ تولیدات تلویزیونی در فضای مجازی و از سایر درگاه‌های انتشار است. در مجموع اصولاً اگر در خواستگاه بومی خودمان حرکت کنیم و نگاه جهانی داشته باشیم این هر دو سوی یک قضیه است. یعنی جنسِ تولیدات باید ریشه و پایه بومی داشته باشد اما نگاه انتشار باید نگاه جهانی باشد و در تراز جهانی تولید شود. ما می‌توانیم سریال “سلمان فارسی” را از این جنس بدانیم.

نگاه به سریال «سلمان فارسی» نگاهی فرا مرزی‌

معاون سیما پیش از این نیز گفته بود: نگاه ما به سریال «سلمان فارسی» نگاهی فرا مرزی‌ است. این سریال فقط محدود به داخل کشور و مردم عزیزمان نیست، بلکه طوری طراحی و خلق می‌شود که مطابق با استانداردهای روز سریال‌سازی در جهان باشد و بتواند مخاطب خارجی را با هر ملیتی و مذهب و فرهنگی مجذوب خودش سازد. بنابراین «سلمان فارسی» یک سریال بزرگ بین المللی و بین الادیانی خواهد بود و از هم اکنون به بازارهای جهانی و مخاطبان میلیاردی می‌اندیشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42287
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

28اسفند
عملکرد صداوسیما در ۱۴۰۰ چگونه بود؟!
گزارشی درباره سالی که گذشت؛

عملکرد صداوسیما در ۱۴۰۰ چگونه بود؟!

23بهمن
به‌جای تبیینِ جهاد تبیین، وارد اقدام شوید
یادداشتی در پی عملیاتی نشدن فرمان جهاد تبیین توسط مسئولین؛

به‌جای تبیینِ جهاد تبیین، وارد اقدام شوید

12بهمن
جبلی و کولاک تحولات!
دکتر محمدصادق کوشکی طی یادداشتی در نقد صدا و سیما بررسی کرد؛

جبلی و کولاک تحولات!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.