• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

4
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

مهمترین وظیفه جریان انقلابی، روشنگری گذشته و امیدوار کردن مردم به آینده

  • کد خبر : 40060
  • 07 فروردین 1401 - 20:20
مهمترین وظیفه جریان انقلابی، روشنگری گذشته و امیدوار کردن مردم به آینده
شهدای هویزه در زمان جنگ تحمیلی مقاومت جانانه‌ای کردند اما بخشی از دلایل شهادت این شهیدان ناکارآمدی‌های جریان منحرف در اداره کشور بود.

به گزارش صدای حوزه، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری دو روزه به منظور بازدید از پروژه‌های فرهنگی هنری و دیدار از یادمان‌های راهیان نور در هویزه، شب گذشته وارد استان خوزستان شد.

شهدای هویزه نتیجه ناکارآمدی جریان منحرف در اداره کشور بودند

وی با حضور در یادمان شهدای هویزه گفت: شهدای هویزه در زمان جنگ تحمیلی مقاومت جانانه‌ای کردند اما بخشی از دلایل شهادت این شهیدان ناکارآمدی‌های جریان منحرف در اداره کشور بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جای جای خوزستان سرشار از یادمان‌های دفاع مقدس است که هر کدام از آن تاریخ بزرگی را در دل و روح خود دارد و در حوزه فرهنگی از ظرفیت‌های بزرگ دفاع مقدس به نحو شایسته باید بهره برد و باید به زحماتی که برای ترویج اهمیت ایثار شهدای بزرگ اتفاق افتاده نیز توجه داشت.

وی افزود: در این زمینه اقداماتی انجام شده ولی هیچ تناسبی بین عظمتی که رخ داده با اتفاقات وجود ندارد.

اسماعیلی تأکید کرد: در حوزه فرهنگی بنا بر آن داریم که به این سرمایه‌های بزرگ که همان شهدا و… است، توجه ویژه داشته باشیم و ما موظف هستیم که این کار بزرگ را با همکاری مردم انجام دهیم زیرا انقلاب را مردم مدیریت و پیش بردند.

فعالان جبهه فرهنگی، سربازان خط مقدم مبارزه با جریان انحرافی هستند

وی در ادامه اظهار داشت: اگر بخواهیم مشکلات فرهنگی به وجود آمده را بعد از جنگ به دلیل ناکارآمدی‌ها، مشکلات و رویکردهای غیر انقلابی حاکم در این بخش، اصلاح و برطرف کنیم باید کار را در اختیار مؤسسات و جریانات جبهه فرهنگی انقلاب قرار دهیم.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را مأموریت محوری خود قرار دادیم و بخش‌های فرهنگی که وظیفه تسهیل گری را در این حوزه دارند باید مسیر را برای علاقه‌مندان، فعالان و مردم را هموار کنند تا روایت درستی از این مقاومت‌های جانانه شهدا ثبت شود.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع به صورت جدی در دستور کار وزارت فرهنگ قرار دارد، افزود: در قطعه آسمانی هویزه ظرفیت بزرگی وجود دارد که باید تلاش شود از همه ظرفیت‌ها برای روایت درست به نسل جدید (نسلی که انقلاب، امام و جبهه‌ها را ندیدند و امروز ممکن است برای آنها روایت نادرست انجام شود) بهره برد چون شبکه‌های معاند و جریان وابسته به دنبال این هستند تا مردم را نسبت به آینده ناامید کنند.

مهمترین وظیفه جریان انقلابی روشنگری گذشته و امیدوار کردن مردم به آینده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جریان انقلابی باید مردم را نسبت به گذشته خود آگاه و نسبت به آینده امیدوار کند اظهار داشت: این مهمترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی در جمهوری اسلامی است و چنین هدفی محقق نمی‌شود مگر با حضور قوی خود مردم و صاحبان اصلی این سرمایه‌ها یعنی خانواده معظم شهدا، ایثارگران و کسانی که تلاش و مجاهدت کردند تا درخت انقلاب به تنومندی امروز خود برسد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40060
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

17اردیبهشت
تلاش بی وقفه رئیس جمهور برای حل مشکلات کشور و یک پرسش
روایت وزیر فرهنگ از تعطیلات رئیس جمهور؛

تلاش بی وقفه رئیس جمهور برای حل مشکلات کشور و یک پرسش

09دی
بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه
ظهر امروز و در پی سفر هیات دولت به قم صورت گرفت:

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.