• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
حجت الاسلام والمسلمین شاطری مطرح کرد؛

مدیریت رها شده؛ علت به حاشیه رفتن مقوله عفاف و حجاب در دانشگاه ها

  • کد خبر : 39732
  • 29 اسفند 1400 - 15:12
مدیریت رها شده؛ علت به حاشیه رفتن مقوله عفاف و حجاب در دانشگاه ها
دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفت: خیلی از افراد فکر می‌کنند که سند دانشگاه اسلامی به دنبال ظاهر اسلامی، آستین بلند، ریش گذاری پسران و امثال این است؛ در صورتی که ما با درک واقعی نیازها‌ی جامعه جوان را قانون‌گذاری و ریل‌گذاری کردیم.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام شاطری، دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، با اشاره به مصوبه سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در خصوص حجاب و عفاف گفت: متاسفانه در محیط دانشگاه‌ها به جای پرداختن به مطلوب دینی در ارتباط دختر و پسر ترجیح می‌دهند که محیط را آزاد نگه دارند و متاثر از فرهنگ‌های دیگر نتیجه این می‌شود که ادبیاتی مثل ازدواج سفید و دیگر موارد امروز در رسانه‌ها و مطبوعات پررنگ‌تر شده است.

وی افزود: موضوع عفاف و حجاب در دانشگاه را سال ۹۲ در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اصلاح و بازنگری کردیم و در آنجا آوردیم با اذعان به طبیعی بودن روابط دختر و پسر که خدا هم مطلوبیت این رابطه را گذاشته، اما نظامات اجرایی ما از این مطلوب دینی فاصله دارند.

سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها مدیریت روابط را در دانشگاه‌ها ریل گذاری کرده

شاطری اضافه کرد: ما به دلیل عدم مدیریت و فرهنگ سازی و عدم مدیریت در روابط اضطراری، جامعه را از مسیر درست به پیاده رو‌ها هل دادیم و این کاری است که سیاست گذاران می‌توانند آن را اصلاح کنند که بندی در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها به عنوان مدیریت روابط هدفمند و منطبق با ضوابط دینی روابط دختر و پسر آمده است که روابط دانشجویان را ریل گذاری، هدف گذاری و قانون‌مند کنیم و آسیب‌ها را کاهش دهیم که اساتید روانشناسی گفتند که یکی از جذاب‌ترین مصوبات سند دانشگاه اسلامی است.

وی تصریح کرد: خیلی از افراد فکر می‌کنند که سند دانشگاه اسلامی به دنبال ظاهر اسلامی، آستین بلند، ریش گذاری پسران و امثال این است؛ در صورتی که ما با درک واقعی نیاز ها‌ی جامعه جوان را قانون گذاری و ریل گذاری کردیم.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها اضافه کرد: اگر این مسائل اصلاح می‌شد با درک موقعیت دانشجویان الان وضعیت دانشگاه‌ها بهتر از این بود و دیگر بهم ریختگی فرهنگی نداشتیم.

توسعه خوابگاه‌های متاهلی متوقف شده است

وی ادامه داد: چند سال است رویکرد توسعه، خوابگاه‌های متاهلی کاهش پیدا کرده و دانشجویان متاهل را راهی پانسیون‌ها یا این خوابگاه‌ها را مجردی می‌کنند و یا حتی از مجردی نیز خودشان را خلاص می‌کنند.

شاطری خاطرنشان کرد: ما در کشور همیشه دچار یک بحث صفر و یک و سیاه و سفید هستیم و نمی‌توانیم این دو مورد را در کنار هم ببینیم. در فضای دانشگاه‌ها به سمت توسعه رفتیم و بقیه موارد را به حال خود رها کردیم و تعهدات را کاهش دادیم. کاهش تعهدات مالی اشکالی ندارد؛ اما در واقع کاهش تعهدات مدیریتی ایجاد شده است پانسیون‌های دانشجویی به حال خودشان رها شده اند و مشکلات فرهنگی زیادی ایجاد کرده است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از دانشجویان دکتری در پروژه‌های دانشگاه‌ها مشارکت دارند، اما بهره مالی ندارند که بتوانند زندگی حداقل دانشجویی را اداره کنند که به دانشگاه‌ها پیشنهاد دادیم که دانشجویان را از مزایای مالی بهرمند کنند، اساتید ابراز تمایل می‌کنند، اما باید این مسائل فرهنگ سازی شود.

مدیریت عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها رها شده

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها با اشاره به فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: لازمه تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در محیط دانشگاه این است که پیشران‌هایی که به سمت بهم ریختگی رفتاری و فرهنگی می‌کشاند، مدیریت کنند قانون تسهیل ازدواج مجلس، قانون بسیار خوب برای محیط دانشگاه است من مایل هستم که این قانون را در آموزش عالی اجرا کنم و پس از یک سال گزارش آن را ارائه دهم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چیزی که الان در کف دانشگاه است غیر از مقوله عفاف و حجاب است و دلیل آن هم رها کردن مدیریت در این بخش است هنوز یک وام ازدواج دانشجویی درست به دانشجویان پرداخت نشده؛ این مسائل خیلی هم پیچیده نیست و اگر همین اقدامات جزئی انجام شود، بسیاری از مشکلات جامعه دانشگاهی حل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

صدا و سیما مردم را در باب عفاف و حجاب دچار تعارض کرده است!/ اکنون مهم‌ترین موضوع شورای کلانشهر تهران، موضوع ورود سگ‌ها و یا محدودیت ورود آنها به پارک‌ها است!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39732
  • منبع : خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط

30آذر
سخنی کوتاه با متحصنین
28اردیبهشت
۴۱ درصد توبیخ‌شدگان حجاب و عفاف دولتی‌اند!
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مطرح کرد؛

۴۱ درصد توبیخ‌شدگان حجاب و عفاف دولتی‌اند!

13اردیبهشت
۲۷ دانشگاه ایرانی در جمع هزار دانشگاه‌ اثرگذار جهان
بر اساس ۱۷ شاخص بین المللی اعلام شد؛

۲۷ دانشگاه ایرانی در جمع هزار دانشگاه‌ اثرگذار جهان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.