• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

2
داور کنگره جهانی «محمد (ص) پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر»:

برای نگارش متون مذهبی تنها دانش و اعتقاد کافی نیست/ لزوم آموزش تکنیک های هنری

  • کد خبر : 39639
  • 01 فروردین 1401 - 15:58
برای نگارش متون مذهبی تنها دانش و اعتقاد کافی نیست/ لزوم آموزش تکنیک های هنری
رحمت امینی:‌ بسیاری در کشور ما به پیامبر (ص) و داستان‌های تاریخی و قصه‌های آن توجه ویژه دارند اما اینکه چه کسی می‌تواند این روایات و موضوعات را به یک اثر هنری خوب تبدیل کند نیازمند این است که ویژگی‌های درام نویسی را بشناسد و بلد باشد.

به گزارش صدای حوزه، رحمت امینی داور بخش نمایشنامه نویسی کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در زمینه تاریخ اسلام دارای دانش و اطلاعات و همچنین اعتقادات هستند، در تکنیک و فن خودشان را ارتقا نداده‌اند، گفت: نکته مهمی که متولیان جشنواره باید مد نظر قرار دهند این است که رغبت و انگیزه را برای کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: آثاری که به جشنواره می‌آید باید از طیف‌های مختلف باشد. گاهی فرد فن و موضوع را به خوبی بلد است اما از نظر برگزار کنندگان شمایل علاقمندی اش به موضوعات محرز نیست در حالی که در حقیقت، باید پیامبر را یک انسان کامل برای همه ادیان در نظر بگیریم.

داور بخش نمایشنامه نویسی کنگره جهانی «محمد (ص)» ادامه داد: پیامبر (ص) را نباید به عنوان یک شخصیت محوری تنها محدود به نویسنده های مسلمان کنیم، شاید یک درام‌نویس با گرایش دینی دیگر نیز بتواند ابعاد شخصیتی پیامبر را حتی برای ما مسلمانان به خوبی روشن کند؛ اگر این نگاه وجود داشته باشد اتفاقات بهتری می‌افتد.

اهمیت تکنیک در آثار هنری دینی

امینی اضافه کرد: برای داوری در هر اثر هنری به ویژه متن مکتوب، بخشی مربوط به تکنیک و بخشی مربوط به محتوا در نظر گرفته می‌شود. بسیاری در کشور ما به پیامبر (ص) و داستان‌های تاریخی و قصه‌های آن توجه ویژه دارند اما اینکه چه کسی می‌تواند این روایات و موضوعات را به یک اثر هنری خوب تبدیل کند نیازمند این است که ویژگی‌های درام نویسی را بشناسد و بلد باشد.

امینی درباره کیفیت نمایشنامه‌های حاضر در کنگره جهانی «محمد (ص)» توضیح داد: نمایشنامه‌های حاضر در کنگره به عنوان اولین دوره در مجموع کیفیت قابل قبولی داشتند، شکل‌گیری درست یک متن نمایشی در جشنواره‌های موضوعی سخت و دشوار است اما می‌توان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد این اتفاق را به شکل بهتری رقم زد.

وی در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: اگر آثاری با کیفیت بالا تولید شوند امکان تولید نمایش نیز وجود دارد زیرا کارگردان‌ها به دنبال نمایشنامه‌های قدرتمند هستند. جشنواره نیز می‌تواند در این زمینه پیش قدم شده و در دوره بعد بخشی مجزا برای نمایشنامه خوانی ایجاد کند.

اولین کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» در ۲ حوزه ادبی و هنری از ۵ تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ در شیراز برگزار شد که فراخوان دوره دوم آن نیز منتشر شده است. گلبرگ ابوترابیان دبیر بخش نمایشنامه نویسی کنگره و رحمت امینی، نصرالله قادری و نوشین تبریزی نیز داوران این بخش بودند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39639
  • منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

24فروردین
انقلابی در برابر زن‌ستیزی عرب
استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با زندگانی ام المومنین مطرح کرد؛

انقلابی در برابر زن‌ستیزی عرب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.