• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
اقدام جالب اهالی یک روستا در شمال فرانسه

اهالی روستا اجازه نصب اینترنت ماهواره‌ای را ندادند

  • کد خبر : 3886
  • 06 اسفند 1399 - 9:00
اهالی روستا اجازه نصب اینترنت ماهواره‌ای را ندادند
این باورمندی و عقلِ احتیاط در برابر پدیده‌های ناشناخته مدرنیته، نیاز امروز مردم کشورهای مختلف از جمله ایران است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه خبر ممانعت اهالی روستایی در شمال فرانسه از نصب آنتن‌های اینترنت ماهواره‌ای، متعلق به پروژه موسوم به Starlink  جالب توجه است. اهالی این روستا که ظاهرا از تکنولوژی‌های روز نیز استفاده می‌کنند، در اقدامی هوشمندانه مانع نصب آنتن‌های این پروژه شدند.

آنها معتقدند از مضرات احتمالی این تکنولوژی برای اهالی و حیوانات مطلع نیستند و اجازه نصب چنین سازه‎‎‌هایی را نخواند داد.

این باورمندی و عقلِ احتیاط، نیاز امروز مردم کشورهای مختلف از جمله ایران است. حتی اگر اصل تکنولوژی را پدیده‌ای خنثی بدانیم، همچنان عقل سلیم حکم می‌کند، در برابر محصولاتی که حتی مضرات محسوس مادی آن احصاء نشده است، اقلا محتاطانه برخورد کنیم. این موضوع، سوای مضرات و تبعات فرهنگی و غیرمادی همراه با تکنولوژی‌ست که شاید تا مدت‌ها نشانه‌های آشکاری از خود بروز ندهد.

کاش این احتیاط ساده و معقول اهالی روستای فرانسوی، در اساتیدی که علوم انسانی و دیگر علوم وارداتی را به طرق مختلف وارد دانشگاه و جامعه کرده‌اند نیز وجود داشت؛ احتیاطی معقول در برابر پدیده‌هایی که عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

در ادامه گزارش مربوط به این خبر را ملاحظه می‌کنید:

تحقق بخشیدن به رویای اینترنت ماهواره‌ای، ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان و مدیرعامل تسلا موتورز را به سمت نصب آنتن در سراسر جهان سوق داد. در شمال فرانسه، یک دهکده تصمیم دارد که خودش را از این آنتن‌ها دور نگه دارد.

روستای کوچک سن-سنیه-دو-بُورون در شمال فرانسه با ۳۵۰ نفر جمعیت، از اینکه به عنوان ایستگاه زمینی پروژه Starlink ماسک برای پهنای باند از فضا انتخاب شده، خیلی هیجان زده نیست. نئومی، معاون ۳۴ ساله روستا گفت: “این پروژه کاملاً جدید است. ما هیچ تصوری از تأثیر این سیگنال‌ها نداریم. به عنوان احتیاط دهداری و شورای این روستا به اجرای این پروژه نه گفت”.

هزار ماهواره برای تامین اینترنت

ایلان ماسک، بنیانگذار SpaceX، قصد دارد هزاران ماهواره را برای تأمین اینترنت سریع برای مناطق دور افتاده در هر نقطه از جهان مستقر کند. این پروژه نبرد پرمخاطره‌ای است که وی با میلیاردر همکارش جف بزوس از آمازون و همچنین شرکت تازه تاسیس OneWeb مستقر در لندن انجام می‌دهد.

آنتن‌های موجود در زمین سیگنال‌ها را گرفته و آن‌ها را به پایانه‌های کاربر متصل شده توسط کابل منتقل می‌کنند. پیمانکار Starlink قبلاً از تصویب مقررات فرانسه برای نصب ۹ رادوم سه متری محافظت کننده از آنتن‌ها در Saint-Senier، یکی از چهار مکانی که برای فرانسه برنامه ریزی شده، اطمینان حاصل کرده است.

«نه» روستایی در فرانسه به پروژه اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک

در ماه دسامبر، سنت سنیرر فرمانی را برای جلوگیری از ساخت و ساز در زمین‌های روستا صادر کرد. اما این امتناع به دلیل فنی بود و پیمانکار، سیپارتک گفت که قصد دارد درخواست خود را که احتمالاً شورا قادر به جلوگیری از آن نخواهد بود، دوباره بررسی کند.

نگرانی اهالی روستا از وجود آنتن‌ها

برولت، که یک کشاورز است گفت: “این مسئله ما را نگران می‌کند، زیرا هیچ اطلاعاتی در مورد اثرات نهایی سیگنال‌ها بر سلامت انسان یا حیوانات نداریم. ” وی همچنین با اشاره به پروژه Neuralink ماسک گفت: “و وقتی می‌شنوید که او می‌خواهد تراشه‌ای را در مغز افراد قرار دهد، ترسناک است. “

فرانسوا دوفور، عضو شورای سبز‌ها و کشاورز بازنشسته، گفت که او معتقد است دلایل نگرانی اهالی روستا منطقی است. وی گفت: “خطرات ناشی از امواج الکترومغناطیسی همان چیزی است که قبلاً در مورد خطوط برق فشار قوی مشاهده کرده‌ایم و باعث مزاحمت بسیاری برای کشاورزان منطقه شده است. علاوه بر این در حال حاضر اینترنت در روستا وجود دارد و چرا ما باید به دنبال اینترنت در ماه برویم؟ “

«نه» روستایی در فرانسه به پروژه اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک

آژانس ملی فرکانس رادیویی ANFR فرانسه، وجود ایستگاه‌های Starlink را تأیید کرد و گفت که آن‌ها هیچ خطری برای ساکنان ندارند، به این دلیل که مستقیماً به آسمان ساطع می‌شوند. در حال حاضر حدود ۱۰۰ سایت مشابه در سراسر فرانسه وجود دارد که مربوط به اولین پرتاب ماهواره از ۵۰ سال پیش است.

این موضوع ژان مارک بلور ۵۷ ساله را که نگران است گاوهایش تولید شیر کمتری داشته باشند. بلور گفت: “در مزرعه، ما همیشه آنلاین هستیم. گاو‌های من به هم متصل شده‌اند؛ ساعت هوشمند من هنگام زایمان گاو‌ها به من هشدار می‌دهد. اما وقتی دامنه این آنتن‌ها را می‌بینید، باید در مورد تأثیرات احتمالی تحقیقاتی انجام شود. ” او آخرین گوساله خود “SpaceX du Beuvron” را به تازگی غسل تعمید داد.

آن ماری فالگوئیرس که فقط ۶۰ متر از ایستگاه آینده استارلینک به همراه همسر و دو فرزندش زندگی می‌کند، گفت: “ما به ایلان ماسک حمله نمی‌کنیم. ما تکنوفوب (کسی که از تکنولوژی هراس دارد) نیستیم. من یک راهنما هستم، من یک سایت اینترنتی دارم، شوهرم از خانه کار می‌کند. اما این آنتن‌ها حداقل در فرانسه کاملاً جدید هستند و ما می‌خواهیم بفهمیم خطرناک هستند یا نه. “

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=3886
  • نویسنده : محمدعلی بهلول‌زاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.