• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
واکنش کارگردان فیلم «نمور» به اظهارات نویسنده فیلم نامه درمورد احکام شرعی؛

اظهار نظر خانم نویسنده، کاملاً شخصی بوده و ربطی به “نمور” ندارد

  • کد خبر : 38460
  • 25 بهمن 1400 - 15:01
اظهار نظر خانم نویسنده، کاملاً شخصی بوده و ربطی به “نمور” ندارد
بیدل: خط قرمز اینجانب موازین دینی است و مخالف ترویج هر گونه موارد ضد شرعی و ضد اخلاقی در آثار نمایشی هستم.

به گزارش صدای حوزه، در آخرین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر و در نشست خبری فیلم «نمور» نوشین معراجی، نویسنده فیلمنامه این اثر در اظهاراتی عجیب گفت: «وقتی دو نفر همدیگر را دوست دارند، عشقی که بین‌شان وجود داشته، آنقدر حرمت دارد که حتی بدون صیغه هم نامزد باشند، بچه‌ای که از آن‌ها به دنیا می‌آید، به‌نظر من حلال‌زاده است!»

فیلم این اظهارات اخیرا در فضای مجازی بازنشر و با اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه است.

داود بیدل، کارگردان فیلم «نمور» در واکنش به این موضوع، طی یادداشتی که نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرگزاری فارس گذاشته، نوشته است: «ضمن عرض تبریک به برگزیدگان جشنواره و خداقوت به مسئولان و برگزارکنندگان، برای سینمای ارزشمند کشورمان آینده ای درخشان و امیدآفرین آرزو می‌کنم.

و اما بعد.

اخیراً ویدیویی در شبکه های اجتماعی در خصوص اظهار نظر کاملاً شخصی نویسنده فیلم سینمایی “نمور” در خصوص حلال و حرام بودن روابط زن و مرد پخش شده است که لازم دانستم تا توضیح کوتاهی این خصوص بدهم.

اظهارات معراجی ربطی به نمور ندارد

نخست اینکه اظهار نظر خانم نویسنده هر چه که بود کاملاً شخصی بوده و هیچ ربطی به فیلم سینمایی “نمور” ندارد. لازم به ذکر است که پروانه نمایش دائمی فیلم توسط شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی که بسیار به موارد ترویج کننده ضد اخلاقی و ضد خانواده و اجتماعی حساس هستند صادر شده است. پس فیلم مشکلی از نظر موازین شرعی ندارد. شیطنت پخش کننده ویدیو است که مشخصاً با هدف تخریب انجام شده است.

دوم اینکه اعلام می کنم خط قرمز اینجانب موازین دینی است و مخالف ترویج هر گونه موارد ضد شرعی و ضد اخلاقی در آثار نمایشی هستم. این بدان معنی نیست که به موضوعات ملتهب اجتماعی نزدیک نخواهم شد. بلکه نسبت به شناساندن خطرات نو ظهورِ و ضدِ فرهنگی، همواره تلاش خواهم کرد.

سرباز کوچک فرهنگی کشور

داود بیدل»

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38460
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

01اسفند
واکنش ها در مسائل ارشادی و امر به معروف و نهی از منکر باید متناسب با خطا باشد
حجت الاسلام والمسلمین عالی در اعتراض به حواشی جشنواره فیلم فجر:

واکنش ها در مسائل ارشادی و امر به معروف و نهی از منکر باید متناسب با خطا باشد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.