• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
رئیس هیئت‌مدیره مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

رشد دوبرابری تولیدات نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی طی ۵ سال

  • کد خبر : 38438
  • 25 بهمن 1400 - 12:20
رشد دوبرابری تولیدات نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی طی ۵ سال
امروز خوشبختانه تولیدات ایرانی نسبت به پنج سال قبل حداقل دو برابر شده و برخی از نمونه‌ها و محصولات حتی جنبه صادراتی پیدا کرده‌اند.

به گزارش صدای حوزه، رهبر معظم انقلاب در پیامی با ابراز خرسندی از اقدام افتخار‌آفرین تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی، تولید باکیفیت این محصول را برای هر کشوری مایه افتخار دانستند. روز گذشته آیین پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی و هجدهمین نشست فعالان زیست بوم ایران‌نوشت به همراه رونمایی از پیام رهبر معظم انقلاب به فعالان این عرصه برگزار شد. رئیس هیئت‌مدیره و یکی دیگر از اعضای هیئت‌مدیره مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی در گفتگویی از موفقیت‌ها و چالش‌های این حوزه سخن گفتند.

رئیس هیئت‌مدیره مجمع نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی با بیان اینکه ۱۰ سال قبل از سوی مجموعه‌های جوان، انقلابی و دانشجویی نگاه ویژه‌ای به صنعت نوشت‌افزار شد، گفت: هدف این مجموعه‌ها بومی شدن این صنعت بود. یعنی هم برند‌ها بومی شوند، هم تولیدات در ایران انجام شود و هم محتوای اجتماعی و فرهنگی این صنعت رسانه‌ای‌تر شود. این محتوا به خصوص برای کودکان و نوجوان که در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها نقش دارد، بسیار مهم است. این اقلام برای سنین کودکی و نوجوانی بسیار مهم است، چون با این اقلام سر و کار دارند.

مدل خود انقلاب اسلامی پیش رفتیم

سعید حسینی افزود: ما از همان اول با نامه‌ای که خدمت حضرت آقا دادیم دغدغه خودمان را بیان کردیم. ایشان هم از همان ابتدا از ما حمایت کردند. از نهاد‌های مختلف هم خواستند تا به ما کمک کنند. ما در این زمینه احساس تکلیف کردیم. با دغدغه‌های مردمی خودمان را هماهنگ کردیم. دقیقاً مدل خود انقلاب اسلامی که مسیرش را از طریق مردم انجام داد ما هم کارمان را از مسیر دغدغه‌های مردم جلو بردیم تا مشکل نوشت‌افزاری را در کشور حل کنیم.

وی ادامه داد: از همان ابتدا اولویت‌بندی کردیم که ببینیم مسائل این صنعت چیست. مثلاً دیدیم که مردم به برند‌های ایرانی اعتماد ندارند. شروع کردیم به تولید محتوا کردن، معرفی کردن برند‌های ایرانی و تیزر‌های تبلیغاتی هم تولید کردیم. برخی از سال‌ها از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دقیقه تولید محتوا و ذائقه‌سازی رسانه‌ای کردیم.

در تلویزیون از برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گرفته تا برنامه‌هایی نظیر پایش، ثریا، عموپورنگ و دیگر برنامه‌های مربوط به کودکان، یک چشم‌انداز مناسب برای مخاطبان به وجود آوردیم. به تولید‌کننده‌ها با برنامه‌های مختلف کمک کردیم و آن‌ها هم انگیزه داشتند و استقبال کردند. در بحث کاراکتر، شخصیت‌های ایرانی از بخش انیمیشن و بخش‌های رسانه‌ای آن‌ها را که موجود بود، گرفتیم. این شخصیت‌ها را با کمک طراحان هم پر و بال دادیم و به دست تولید کننده‌ها رساندیم.

رشد سریع تولید نوشت‌افزار در ۱۰ سال

حسینی با اشاره به اینکه اقداماتی که انجام دادیم در طول یک دهه اخیر موجب شد تا سهم تولیدات ایرانی – اسلامی در صنعت نوشت‌افزار افزایش یابد، گفت: امروز خوشبختانه تولیدات ایرانی نسبت به پنج سال قبل حداقل دو برابر شده و برخی از نمونه‌ها و محصولات حتی جنبه صادراتی پیدا کرده‌اند.

‌می‌خواستیم دستاورد‌هایی ایجاد کنیم و بازار رنگ و بوی ایرانی بگیرد. در این سال‌ها همیشه به طور مستمر به حضرت آقا گزارش می‌دادیم. دیدار‌های مختلفی خدمت ایشان هم می‌رفتیم. ایشان هم به طور مستمر پیگیر اقدامات ما بودند و همه کار‌های ما را رصد می‌کردند.

هیچ مشکلی باعث توقف ما نشد

وی درباره بازخورد‌های رهبر معظم انقلاب هم گفت: حضرت آقا بازخورد‌های بسیار دلگرم‌کننده و انگیزه‌بخشی داشتند و به ما دلگرمی می‌دادند. آخرین بار اوایل امسال بود که بسته کاملی از خودکار‌های ایرانی را آماده کردیم و فرستادیم خدمت ایشان و حضرت آقا هم خیلی استقبال کردند. امسال از نظر خودکار به طور کامل خودکفا شدیم. اکنون به مناسبت ۱۰ سالگی نوشت‌افزار ایرانی گزارشی کامل به حضرت آقا دادیم و ایشان هم لطف کردند و یک پیام دلگرم‌کننده صادر کردند.

در پیام حضرت آقا، ایشان نوشت‌افزار ایرانی را مایه فخر دانستند. ما هم مسئولیت سنگین‌تری پیدا کردیم تا این مسیر را با قدرت بیشتری طی کنیم.

حسینی افزود: واقعیت این است که مشکلات در این عرصه زیاد است. از حوزه اجتماعی و چالش‌های آن گرفته تا حوزه فرهنگی که دارای شخصیت‌های خاص برای کودکان هم نیست، ما باید با محصولات خارجی رقابت کنیم. تولیدکننده‌ها هم مشکلات متعددی در این زمینه دارند. بعد از مشکلات زیرساختی، مشکلات متعددی در حوزه صادرات و حتی توزیع داریم که البته هیچ کدام از این مشکلات باعث توقف ما نشده است.

در سال‌های اخیر هم دولت کمک‌های کمی به ما کرده و البته دولت کنونی ما را دلگرم کرده ولی صدا و سیما همیشه یاور ما بوده است. امیدواریم با پیامی که حضرت آقا دادند و موجب شد عزم ما هم راسخ‌تر شود، گام‌های بلندتری برداریم.

به آینده بسیار خوشبین هستیم

رئیس هیئت‌مدیره مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی ادامه داد: اخیراً نشستی با دولتی‌ها داشتیم که آقای محسن رضایی و آقای فاطمی امین حضور داشتند. آقای مخبر هم البته پیام دادند و قرار است جلسه‌ای با ایشان هم داشته باشیم. این عزم و اراده را داریم که با وجود همه چالش‌ها، چه کمک بشویم و چه کمک نشویم این مسیر را ادامه می‌دهیم.

اگر حاکمیت نقش بیشتری در کمک‌رسانی به ما داشته باشد با سرعت بیشتری می‌توانیم گام برداریم. به آینده بسیار خوشبین هستیم و در جلسه با دولتی‌ها هم اعلام کردیم که تا چهار سال دیگر می‌توانیم صنعت نوشت‌افزار را به صورت کامل بومی‌سازی کنیم. این قابلیت و این توان را در تولیدکننده‌های بخش خصوصی می‌بینیم که با ظرفیت‌هایی که ایجاد خواهیم کرد به طور کامل این صنعت نوشت‌افزار را ایرانی کنیم.

رضایت ۸۰ درصدی مصرف‌کنندگان

ابوالفضل شیرزاد، دیگر عضو هیئت مدیره مجمع نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی هم در این زمینه گفت: جریان نوشت‌افزار هم با تکیه بر فرهنگ بومی و کاراکتر‌های ملی و ایرانی از ۱۰ سال پیش حرکتی را شروع کرد تا بتوانیم نوشت‌افزاری با محتوای بومی تولید کنیم. با توجه به اینکه مخاطب اصلی هم کودکان و نوجوانان هستند و فرهنگ در این سنین کودکی شکل می‌گیرد، در این حرکت شروع و دستاورد‌های خوبی داشتیم.

از زمانی که ما فعالیت خود را شروع کردیم، اصلاً کاراکتر ملی نداشتیم ولی الان کاراکتر داریم. تولید داخلی ما در ۱۰ سال قبل به ۱۰ درصد هم نمی‌رسید، اما حالا در برخی نوشت‌افزار‌ها مثل خودکار به بومی‌سازی کامل رسیدیم. حضرت آقا در سال‌های اخیر در دو مرحله در نشست‌های خود از ما حمایت کردند. در پیام تازه ایشان هم خیلی ما دلگرم‌تر شدیم تا بتوانیم ادامه مسیر را با قدرت بیشتری برویم.

شیرزاد افزود: طبق آمار‌هایی که به دست آوردیم، امسال مردم بیش از ۸۰ درصد از کیفیت نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی رضایت داشتند. در حالی که در ۱۰ سال قبل رضایت مردمی سطح پایینی داشت.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38438
  • منبع : جوان آنلاین

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.