• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

4
در یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت انجام شد:

رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب “تنها گریه کن”

  • کد خبر : 31841
  • 30 آبان 1400 - 17:30
رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب “تنها گریه کن”
تقریظ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بر کتاب «تنها گریه کن» که زندگی اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان را در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن روایت می کند، منتشر شد.

به گزارش صدای حوزه،یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب تنها گریه کن به قلم اکرم اسلامی همزمان با هفته‌ کتاب و کتابخوانی (۲۴ آبان تا اول آذر) در تالار وحدت همراه بود.

متن تقریظ مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 با شوق و عطش، این کتاب شگفتی‌ساز را خواندم و چشم و دل را شستشو دادم. همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ی تدوین و گردآوری، عالی، و شهید و نگاه مرحمت سالار شهیدان به او و مادرش در نهایت علوّ و رفعت .. هیچ سرمایه‌ی معنوی برای کشور و ملّت و انقلاب برتر از اینها نیست. سرمایه‌ی باارزش دیگر، قدرت نگارش لطیف و گویایی است که این ماجرای عاشقانه‌ی مادرانه به آن نیاز داشت.

‌‎۱۰ اسفند ۱۳۹۹

‌‎ از نویسنده جدّاً باید تشکّر شود.

تنها گریه کن، تاریخ مستند حیات زن مؤمنۀ انقلابی در قرن حاضر است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم زندگی خانم اشرف سادات منتظری را تاریخ مستند حیات زن مؤمنۀ انقلابی در قرن حاضر دانست و افزود: هر یک از آزمون‌ها و سختی‌های جانکاه و روح‌فرسایی که از دوران جوانی او مخصوصاً در دورۀ ۲۰ ساله از ۱۳۴۷ تا ۱۳۶۸ بر زندگی خانم منتظری گذشته کافی است تا نه یک فرد بلکه یک خانواده را به ناامیدی،  انزوا و پرهیز از هرگونه فعالیت بکشاند و از نظر روحی به فرسودگی کامل او منجر شود. بیماری‌های جسمی این بانو و آسیب‌های سختی که برای محمد و زهرا در کودکی رخ می‌دهد و امید را در همۀ اطرافیان از بین می‌برد گویی هر یک کوره‌ای آتشین از دردهایی است که یکی پس از دیگری او را احاطه می‌کنند تا گوهر وجودی وی روزبه‌روز تعالی و تکامل یابد و پس از این ابتلائات به اسوه و نمونه‌ای برای تمامی مردان و زنان جهان تبدیل شود.

علیرضا مختارپور ادامه داد: خانم اشرف سادات منتظری این مهربانوی ایران اسلامی از جهت دیگری نیز نمونه است. از این جهت که او نمونه‌ای است از هزاران مادر شهیدی که جگرگوشه‌های نازنین خود را در دامان پُرمهر و عاطفه و مطهّر خود پروردند و درست در زمانی که هنگام لذت‌بردن از حیات فرزندان بُرنای خود بود مخلصانه و برای حفظ و حراست از دین و آیین و سرزمین مقدس خود نه تنها مانع حضور آنان در صحنه‌های خوف و خون و خطر نشدند که خود آنان را بدرقه کردند و افتخار دیگری را بر افتخارات خود افزودند.

وی درباره نویسنده کتاب تنها گریه کن نیز گفت: اکرم اسلامی نویسنده این کتاب در میانه دفاع مقدس به دنیا آمده و در دوران دفاع مقدس حدودا ۳ ساله و در زمان رحلت حضرت امام خمینی(ره) ۴ ساله بوده است. از سال ۹۷ کار تدوین و مصاحبه کتاب تنها گریه کن آغاز می‌شود، خانم منتظری مادر شهید معماریان حدودا ۶۷ ساله و خانم اسلامی ۳۳ ساله است. مروری بر این تاریخ ها نشان می دهد انقلاب اسلامی امروز این افتخار را دارد که نسلی در آن پرورش یافته که با قوت و صلابت و صداقت پرچم آزادگی و افتخار انقلاب اسلامی را دوش به دوش به نسل‌های بعدی خواهد سپرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: آن زمان که شهید محمد معماریان هنوز یک ساله بود و پزشکان از حیات او قطع امید کرده بودند، خانم منتظری با توسل به خاندان عصمت و طهارت شفای فرزندش را گرفت و پس از حیرت پزشک از معجزه شفای محمد، یک جمله به او گفت: «ما بی صاحب نیستیم، آری اسلام صاحب دارد، انقلاب اسلامی صاحب دارد، ایران صاحب دارد، حرم اهل بیت صاحب دارد، ما بی صاحب نیستیم».

در این مراسم‌ جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ ادبیات و هنر دفاع مقدس حضور داشتند. همزمان با این مراسم، آیین ملی تجلیل از مادران شهدا و تقدیر از نویسندگان کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس در تمام مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.‌

به گفته معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، مؤسسه پژوهشی ـ فرهنگی انقلاب اسلامی، پیش از این در قالب ۱۰ مراسم تحت عنوان پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت از ۵۷ تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس رونمایی و از نویسندگان و راویان این آثار تقدیر ویژه کرده است.

کتاب‌های نورالدین پسر ایران، پایی که جا ماند، لشکر خوبان، من زنده‌ام، آن بیست‌وسه نفر، وقتی مهتاب گم شد، گلستان یازدهم، دختر شینا، آب هرگز نمی‌میرد، فرنگیس، در کمین گل سرخ، مربع‌های قرمز و عصرهای کریسکان از جمله آثاری است که پیشتر از نویسنده‌ها تقدیر و یادداشت‌ها و تقریظ‌های رهبر انقلاب اسلامی بر آنها منتشر شده بود.

کتاب تنها گریه کن به قلم اکرم اسلامی تدوین و توسط انتشارات حماسه یاران در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31841
  • منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

19اردیبهشت
تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن
حواشی دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان؛

تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن

03فروردین
کتاب هایی که در آخرین سال قرن مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفتند
یک راهکار خوب برای شناسایی کتاب های خوب؛

کتاب هایی که در آخرین سال قرن مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفتند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.