• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
روایت فرمانده ارتش از منصور سینمای ایران؛

این فیلم حال آدم را خوب می کند

  • کد خبر : 31573
  • 26 آبان 1400 - 17:21
این فیلم حال آدم را خوب می کند
امیر سیدعبدالرحیم موسوی پس از تماشای فیلم "منصور" تأکید کرد که اگر قرار بود اسمی برای این فیلم بگذارم اسم "مصائب فرمانده" را می‌گذاشتم.

به گزارش صدای حوزه، امیر سیدعبدالرحیم موسوی با تقدیر از سازندگان فیلم سینمایی «منصور» گفت: به عنوان یک سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران و هم به عنوان یک مخاطب به نظرم «منصور» فیلمی است که حال مخاطب را خوب می‌کند و ما امروز به این خوب شدن حال خیلی نیاز داریم. به این که یک فیلمی ببینیم که حال‌مان خوب بشود و ضمناً همه آن چیزهایی را که در سال‌های دفاع مقدس در وجودمان انباشته شده یک بار دیگر فوران داشته باشد تا بتوانیم آن راه را بهتر و قوی تر و سریع‌تر و محکم‌تر ادامه بدهیم.

وی افزود: به تصویر کشیدن تلاش‌های دوران دفاع مقدس کار خیلی سختی است نه تنها برای شهید ستاری بلکه برای بسیاری از شهدای ما، بسیاری از بزرگان ما کسانی که در دوران دفاع مقدس، در دوران دفاع از حرم، در دوران سازندگی، در همین دوران اخیر که برای این کشور و برای این انقلاب زحمت کشیده‌اند و تلاش کردند؛ و ساختن یک فیلم یک ساعت و نیمه از زندگی این افراد کار بسیار مشکل و قابل تقدیری است.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: شهید ستاری در تمام هشت سال دفاع مقدس هیچ دقیقه‌ای را از دست نداد و نشان دادن این تلاش و مجاهدت هشت ساله در یک اثر سینمایی دو ساعته بسیار کار بزرگی است و شاید در یک سریال سی چهل قسمتی بتوان بخش‌ها و فرازهایی مهم از زندگی شهید ستاری و امثال او را بتوان به نسل جدید نمایش داد.

زاویه دید «منصور» ارزنده و قابل تقدیر است

امیر سیدعبدالرحیم موسوی همچنین با تقدیر از نوع پرداخت فیلم «منصور» به شهید ستاری خاطرنشان کرد: زاویه دیدی که فیلم «منصور» به آن نگاه کرده و راجع به شهید ستاری صحبت کرده موضوع بسیار ارزنده و ارزشمندی است که می‌تواند شهید ستاری و ستاری‌ها را به نسل امروز و نسل آینده نشان بدهد.

«منصور» یک شروع بسیار خوب برای نشان دادن شهید ستاری‌ها است

وی تاکید کرد: با دیدن فیلم «منصور» به نسل امروز و نسل آینده می‌توانیم بگوئیم که این کشور از چه عقبه‌هایی برخوردار بوده و از چه سختی‌هایی گذشته و با پشت سر گذاشتن موانع امروز و موانعی که در آینده پیش راه ما خواهد بود چگونه می‌شود با اخلاص، تلاش و مبارزه با کسانی که خیلی وقت‌ها علی الظاهر فکر می‌کنیم در جبهه خودی هستند اما خودآگاه یا ناخودآگاه در جبهه غریبه کار می‌کنند، دست و پنجه نرم کنیم تا بتوانیم به دنبال ایده‌آل‌ها، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی باشیم.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیان داشت: با در نظر گرفتن موارد بالا به نظرم فیلم «منصور» یک قدم و یک شروع خیلی خوبی است برای معرفی امثال شهید ستاری به جامعه و حتما لازم هست یک بار دیگر به عنوان یک سرباز از سازندگان این فیلم تشکر کنم.

می‌توان اسم «منصور» را «مصائب فرمانده» گذاشت

امیر موسوی با اشاره به تطبیق‌پذیری «منصور» با شخصیت واقعی شهید ستاری به عنوان فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: وقتی فیلم را تماشا می کردم فکر می‌کردم به عنوان کسی که دستی در ساحت هنر ندارم، اگر قرار بود اسم بگذارم اسم «مصائب فرمانده» را می‌گذاشتم چرا که تقریبا همه فرماندهان ما چه در گذشته چه در امروز با چنین مصائبی مواجه‌اند.

ساخت فیلم توسط یک ارگان سپاه برای ارتش جای تقدیر دارد

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین با تقدیر از سازمان اوج برای ساخت فیلمی در ارتباط با ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: به نظرم یکی از اتفاقات خوبی که افتاده این است که سازمان اوج که منتسب به سپاه است، فیلمی در مورد یک امیر ارتشی می‌سازد.

وی در خاتمه بیان داشت: ساخت فیلم توسط اوج برای یک فرمانده ارتش یکی از نقاط بسیار خوب و امیدآفرین است که این نوید را می‌دهد که این راه و این شروع بعد از این هم محکم‌تر، پربرکت‌تر، هماهنگ‌تر و با ایده‌های دو طرف ادامه پیدا کند. تا واقعا برای مردم ما معلوم شود که از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، سپاه و ارتش در کنار هم قرار گرفتند و تا امروز برادرانه در کنار هم بوده‌اند و این هم یک عرصه جدیدی است که این برادری و اخوت را سازمان اوج اینطوری نشان داد و بسیار اقدام مبارکی است.

فیلم سینمایی «منصور» با محوریت زندگی شهید ستاری و ساخت اولین جنگنده ایرانی به کارگردانی سیاوش سرمدی از چهارشنبه ۱۹ آبان اکران خود را در سینماها آغاز کرده و در حال نمایش در سینماهای سراسر کشور است که با استقبال مردم مواجه شده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31573
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

09آذر
انتصابات فامیلی و عدالت در عدالتخواهی!
تاملی در افراط و تفریط های عدالت خواهانه؛

انتصابات فامیلی و عدالت در عدالتخواهی!

03آذر
نامه ۳۰ سال پیش رهبر انقلاب به شهید ستاری که حالا علنی شد +فیلم
در دیدار اخیر رهبر انقلاب با نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور اتفاق افتاد؛

نامه ۳۰ سال پیش رهبر انقلاب به شهید ستاری که حالا علنی شد +فیلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.