• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

3
حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ضمن روایتی از پیامبر خدا(ص) مطرح کرد؛

زنانی که کارمند خدا روی زمین‌اند! + فیلم

  • کد خبر : 31046
  • 20 آبان 1400 - 12:35
زنانی که کارمند خدا روی زمین‌اند! + فیلم
رفیعی : پیامبر صلی‌الله علیه و آله درباره زنی که به شوهر خود محبت می‌کرد فرمودند: «خداوند کارمندهایی روی زمین دارد و همسر تو یکی از کارمندهای خداست و اجر او نیمی از اجر شهید است.»

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی،‌ طی سخنانی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد،‌ به تبیین اصول مهمی در ایجاد استحکام خانواده پرداخت.

رفیعی یکی از مهمترین نکات مورد تأکید قرار داد «حس تقدیر نسبت به همسر» بود و تصریح کرد: حس تقدیر به این مفهوم است که زن و از شوهر خود و مرد از همسر خود تقدیر و تشکر کند.

این سخنران دینی با اشاره به اینکه تقدیر از همسر باید در حضور و غیاب او انجام شود، یادآوری کرد: سال‌ها از رحلت حضرت خدیجه سلام‌الله علیها گذشته بود، ‌باز هم رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله می‌فرمودند: «أین مثل خدیجه» یعنی مانند خدیجه سلام‌الله علیها وجود ندارد. همچنین امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام بعد از شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها بارها از آن حضرت تقدیر می‌کردند.

نکته دومی که رفیعی به عنوان درس مهم برای خانواده‌ها عنوان کرد، «خدمت به خانواده» بود که در این باره اظهار داشت: این روایت باید مورد توجه مردان خانواده باشد که: «خدمتک زوجتک صدقه؛ ‌خدمت به همسر صدقه است» و همچنی نروایت شده است که: «لایخدم العیال الا صدیق أو شهید؛ مردی که به زن خود در خانه خدمت کند، مقام صدیق یا شهید را دارد.»

رفیعی در ادامه به روایت از نبی مکرم اسلام صلوات‌الله علیه اشاره کرد و گفت: مردی خدمت آن حضرت آمد و گفت : «ای رسول خدا! من همسری دارم که بسیار خوب رفتار است. وقتی از خانه بیرون می‌آیم به بدرقه‌ام می‌آید، ‌وقتی وارد خانه می‌شوم به استقبال من می‌آید، ‌وقتی ناراحت هستم به من دلداری می‌دهد که غصه دنیا را نخور و اگر برای آخرت اندوهگین هستی، کار درستی است که آن باارزش است.» پیامبر صلی‌الله علیه و آله درباره آن زن فرمودند: «خداوند کارمندهایی روی زمین دارد و همسر تو یکی از کارمندهای خداست و اجر او نیمی از اجر شهید است.»

این کارشناس اسلامی ادامه داد: سومین نکته‌ای که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار بگیرد،‌ گذشت و تغافل است تا اشکالات یکدیگر را نادیده بگیریم. در روایت آمده است وقتی مرد بر سر سفره کنار همسر و فرزندانش می‌نشیند، خداوند ‌به ازای هر لقمه به او پاداش آزاد کردن برده‌ای را می‌دهد.

ادامه را در کلیپ زیر مشاهده می‌کنید؛

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31046
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.