• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

3
توسط بنیاد “وارکی” معرفی شد؛

بانوی ایرانی؛ نامزد بهترین معلم جهان!

  • کد خبر : 30373
  • 14 آبان 1400 - 12:01
بانوی ایرانی؛ نامزد بهترین معلم جهان!
جایزه جهانی بهترین معلم، یک جایزه نفیس است که توسط بنیاد «وارکی» وابسته به یونسکو به معلمی اهدا می‌شود که سهم قابل توجهی را در این حرفه داشته‌است؛ «ثریا مطهرنیا» آموزگار کردستانی اهل بیجار در جمع ۱۰ معلم برتر جهان، نامزد این رقابت شد.

به گزارش صدای حوزه، جایزه جهانی بهترین معلم، یک جایزه نفیس است که توسط بنیاد «وارکی» وابسته به یونسکو به معلمی اهدا می‌شود که سهم قابل توجهی را در این حرفه داشته‌است؛ «ثریا مطهرنیا» آموزگار کردستانی اهل بیجار در جمع ۱۰ معلم برتر جهان، نامزد این رقابت شد.

جایزه جهانی بهترین معلم به ارزش یک میلیون دلار است که فقط به بهترین معلم جهان تعلق خواهد یافت و نامزدهای دریافت جایزه ابتدا در جمع معلمان که معیارهای خاصی را داشته باشند نامزد و سپس معلمان منتخب ابتدا به یک لیست ۵۰ نفره راه می یابند و بعد از آن مورد ارزیابی آکادمی قرار می گیرند.

پس از بررسی ها و کارشناسی عملکرد هر یک از نامزدان توسط اعضای رسمی بنیاد “وارکی” که گروهی متشکل از معلمان سرپرست، متخصصان آموزش، مفسران، روزنامه‌نگاران، مقامات دولتی، کارآفرینان فنی، مدیران شرکت و دانشمندان از سراسر جهان است، یک گروه ۱۰ نفره نامزد دریافت جایزه ویژه به مرحله نیمه نهایی راه می یابند.

پیش از خانم مطهرنیا از شهرستان بیجار استان کردستان، معلم ایرانی دیگری به نام فردوس حاجیان که بسیاری از کودکان دهه ۸۰ او را به نام عمو فردوس می‌شناسند، نامزد جایزه جهانی بهترین معلم در سال ۱۳۹۵ بود.

سختی‌های معلمی را به جان خریدم تا دانش‌آموزانم لبخند بزنند

این نامزد جایزه جهانی بهترین معلم روز چهارشنبه اظهار کرد: ۲۶ سال در شغل معلمی و در روستاهای دور دست خدمت کردم و سختی راه، دوری و همه مشکلات سرما و گرما را تحمل کردم تا لبخند را بر روی لب دانش‌آموزان ابتدایی سرزمینم را ببنیم.

مطهرنیا در مورد جایزه جهانی بهترین معلم گفت: معلمان زیادی از ۱۲۱ کشور جهان در این رقابت شرکت نموده‌اند که با کارشناسی‌های بین‌المللی، جزء ۱۰ معلم برتر نامزد در این رقابت هستم.

وی با اشاره به اینکه امیداورم فینالیست شوم افزود: راه یابی به لیست ۱۰ نفره معلمان جهان، با شرایط بسیار سختی همراه بود که اگر دعای خیر دانش آموزانم در روستا نبود، بدون شک چنین جایگاهی نصیبم نمی شد.

این معلم بیجاری اظهار داشت: سال آخر خدمتم را در روستای حسن تیمور خواهم گذراند و امیدوارم با دریافت این جایزه، در راه خدمت رسانی به همه دانش آموزانی که تاکنون دیده ام، قدم کوچکی بردارم.

او با ابراز نگرانی و گلایه از برخی تهمت‌ها و ناملایمتی‌ها گفت: در طول این سال‌ها، ایام تابستان که تعطیلی مدارس و کار بود، باز هم به روستا می‌رفتم و در کنار آموزش به دانش آموزان، پیگیری درمان و بهبودی را بر خود وظیفه می دانستم.

مطهرنیا تاکید کرد: مسئولین فعلی هدف من را از خدمت به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و بیماران را درست درک نکردند و هنوز نتوانسته‌ام از حمایت‌های مناسب دولتی و ارگان‌ها استفاده کنیم.

معلم بیجاری که حس مادران به دانش‌آموزانش دارد گفت: تا کنون یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز بی‌بضاعت را در روستاهای بیجار شناسایی کرده‌ام و متاسفانه حدود ۲۷۰ نفر از این دانش‌آموزان بیمار و نیازمند کمک فوری هستند.

ثریا مطهرنیا تحصیلکرده علوم سیاسی و روابط بین‌الملل است و ۲۶ سال خدمت در روستاهای محروم کردستان را در کارنامه خود دارد و امسال معلم روستای حسن‌تیمور شهرستان بیجار است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

بنیاد وارکی (انگلیسی: Varkey Foundation)، که در ابتدا بنیاد وارکی GEMS نامیده می‌شد، یک بنیاد خیریه جهانی است که تمرکزش بر بهبود استانداردهای آموزش برای کودکان فقیر محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30373
  • منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.