• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
در گفت و گو با بانوی طلبه و مبدع طرح بیان شد؛

طرح «راه های پیشگیری از اعتیاد نوجوانان» به دنبال رفع مشکل با بهره گیری از راهکارهای دینی و علمی است

  • کد خبر : 29819
  • 09 آبان 1400 - 11:52
طرح «راه های پیشگیری از اعتیاد نوجوانان» به دنبال رفع مشکل با بهره گیری از راهکارهای دینی و علمی است
راحله اسدی: یکی از مزایای این طرح، رفع مشکل و آسیبی از جامعه با بهره گیری از راهکارهای دینی وعلمی است، مزیت بعدی، همکاری نیروی انتظامی و معاونت تبلیغ در پیشگیری از آسیب اجتماعی می باشد.

به گزارش صدای حوزه، خانم راحله اسدی، در فراخوان ملی «من در جامعه» برگزیده شد و به مرحله نهایی با عنوان راه های پیشگیری از اعتیاد نوجوانان راه پیدا کرد، گر چه طرح او جزء ۵ طرح نهایی نبود، اما به خاطر قابلیتی که این ایده برای رفع مشکل و معضل اجتماعی داشت، به نهادهای ذیربط و سرمایه گذاران ارائه خواهد شد تا به اجرا گذاشته شود، در این باره با خانم اسدی گفتگویی انجام شد که در ادامه می آید:

سوال – با تبریک بابت راهیابی شما به مرحله نهایی فراخوان «من در جامعه»، ابتدا خود را معرفی کنید.

سلام. بنده راحله اسدی، طلبه سطح سه مرکز تخصصی نورالزهراء(س) ساری هستم، مبلغ طرح امین بودم و در حال حاضر مبلغ طرح نسیم رحمت می باشم.

سوال – چطور طرح «راه های پیشگیری از اعتیاد نوجوانان» به ذهنتان رسید؟

فعالیت بنده در مدارس به عنوان مشاور مذهبی و دینی بود و به دلیل وجود آسیب های اجتماعی متعددی که بین نوجوانان رواج پیدا کرده، مدیران مدارس از من می خواهند مباحثی پیرامون آسیب هایی که امروزه دامنگیر دانش آموزان است، مانند، مسئله اعتیاد به مواد مخدر را، مورد بحث وگفتگو قرار دهم.

متاسفانه امروزه در جامعه مواد مخدری مثل گل به قیمت ارزان (در بسته بندی ۵ هزار تومانی) در دسترس نوجوانان است و از طرفی، برخی نوجوانان در خانواده هایی معتاد به سر می برند، از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است، لذا بر آن شدم با هدف توانمند سازی و مهارت افزایی و آگاهی بخشی نوجوانان، جهت پیشگیری از اعتیاد، فعالیت کنم و از طرفی در مرداد ماه از مرکز نوآوری اجتماعی فرا خوان ملی با عنوان «من در جامعه» که به بررسی و بیان راه حل مسائل اجتماعی می پردازد، داده شد.

چون بنده برای رفع مشکل دانش آموزان، از مشاورین ستاد مبارزه با مواد مخدر و مشاور مقطع نوجوانان، راهنمایی می گرفتم، لذا بر آن شدم تا با ایجاد کارگروهی متشکل از این دو نهاد (ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و کارشناسان و مشاوران مقطع نوجوان در حوزه علمیه)، به توانمند سازی و آموزش مربیان و مبلغان پرداخته تا با افزایش مهارت وآگاهی وتسلط پیدا کردن بر موضوع، به پیشگیری از اعتیاد نوجوانان در سطح جامعه، مدارس، مساجد و پایگاه ها بپردازم.

سوال: مزایا و معایب طرح را بگویید

یکی از مزایای این طرح، رفع مشکل و آسیبی از جامعه با بهره گیری از راهکارهای دینی وعلمی است، مزیت بعدی، همکاری نیروی انتظامی و معاونت تبلیغ در پیشگیری از آسیب اجتماعی می باشد، از دیگر مزایا پیشگیری، همیشه بهتر از درمان بوده و خانواده وجامعه هزینه های کمتری را متحمل خواهند شد و تنها عیبی که به نظر بنده در این طرح به چشم می آید، هزینه بردار بودن طرح است.

سخن پایانی

قبل از اینکه بنده در طرح ایده پردازی شرکت کنم، با مسئولین ذی ربط نشست و گفتگو داشتم و هر دو نهاد الحمدلله از پیشنهاد بنده استقبال کرده و قول همکاری دادند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29819
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

21مهر
چگونه بلاگرنماها را از زندگی بیرون کنیم؟
درباره خسارات مادی و معنوی بلاگرها به کاربران فضای مجازی:

چگونه بلاگرنماها را از زندگی بیرون کنیم؟

14مرداد
رمان مذهبی؛ بستری برای انتقال مفاهیم دینی/جای خالی موضوع خانواده در دروس حوزه علمیه خواهران
در مصاحبه اختصاصی صدای حوزه با بانوی طلبه، نویسنده و حافظ قرآن مطرح شد؛

رمان مذهبی؛ بستری برای انتقال مفاهیم دینی/جای خالی موضوع خانواده در دروس حوزه علمیه خواهران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.