• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8
مدیر مجتمع فرهنگی هنری شهید ربانی نژاد:

زیر ساخت های خوبی داریم اما پدافندهای غیرعامل ضعیف است/تولید و ساختن سفیر فرهنگی برگ برنده‌ی ما در آینده دیپلماسی است

  • کد خبر : 29744
  • 08 آبان 1400 - 15:18
زیر ساخت های خوبی داریم اما پدافندهای غیرعامل ضعیف است/تولید و ساختن سفیر فرهنگی برگ برنده‌ی ما در آینده دیپلماسی است
از ابتدای انقلاب تا امروز کارهایی در زمینه فرهنگی انجام داده‌ایم اما متاسفانه اتفاقاتی که صورت گرفته متناسب با حیله ها و مکرهای دشمن بوده است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، در رابطه با اهمیت و ضرورت موضوع فرهنگ و هنر در کشور علی الخصوص در شهر قم، مصاحبه ای را با جناب آقای امیر رزق آبادی مدیر مجتمع فرهنگی هنری شهید ربانی نژاد شکل دادیم که در ادامه مطالعه بفرمایید:

صدای حوزه_ خودتان را معرفی کنید و از سوابق اجرایی و مدیریتی خود بفرمایید.

ضمن عرض سلام و ادب و احترام، امیر رزق‌ آبادی هستم. ساکن شهر شقایق های عاشق و لاله های پرپر،قم. دلی دارم به وسعت کویر، گاه دریایی طوفانیست گاه آتشفشانی خروشان؛ و گاه گاهی غزلی می‌گویم تا خستگی دل بزدایم.

از زمانی که در خاطرم است به لطف خدا در بحث هنر و فرهنگ ورود پیدا کردم و اولین شعر و اثر هنری خود را در پنج سالگی سرودم و بعد از آن متوجه الطاف متعدد خداوند در زمینه‌های مختلف، نسبت به خود شدم و سال های سال در زمینه‌های هنری مانند نمایش، فیلم سازی، شعر و ادبیات، داستان، نقاشی کاریکاتورو…. فعالیت کردم.

در دوره‌های دانش آموزی هم، ۱۴بار در سطح کشوری رتبه آوردم و از دست مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و برخی دیگر از مسئولان کشوری لوح گرفته ‌ام.

زمانیکه به عرصه‌های مختلف وارد شدم به واسطه‌ی لطف ویژه‌ی خدا، به عنوان مجری برنامه‌های مختلف انتخاب ‌شدم و تا امروز ۲۷۰۳ برنامه در سراسر کشور مجری بودم و نزدیک به ۷۰۰تا از این برنامه‌ها که باعث افتخار و گره‌گشای بنده است، برنامه های یادواره‌ی شهدا بودند.

به طبع با توجه به این شرایطی که عرض کردم در مکان های مختلفی فعالیت های فرهنگی هنری داشتم از جمله ابتدا در کانون ها به عنوان مربی و مسئول کانون بودم و به تدریج گسترش پیدا کرده و جاهای مختلفی از ادارات و نهاد ها به عنوان مسئول فرهنگی و روابط عمومی مشغول به کار و خدمت شدم.

بعدها به عنوان مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان که عضو شورای مرکزی سپاه استان بود انتخاب شدم؛ و به لطف حضور دوستان عزیز از جمله استاد مجاهدی تصمیم گیری هایی در زمینه مسائل فرهنگی و هنری اتخاذ کردیم و سبک هایی را تغییر دادیم که منجر به تغییر دیدگاه جایگاه هنر قم، در سطح کشور شد.

نکته‌ی ویژه‌ای که در این سازمان وجود داشت این بود که در به روی هرکسی که حتی کوچکترین فعالیت هنری هم داشت باز بود و کاری به شکل و شمایل او نداشتیم و این امر باعث ترکیب و تلفیق دیدگاها و سبک هایی بود که در پایان منجر به موفقیت شد.

به نظر بنده اگر ما به همین سبک جاذبه داشته باشیم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا خواهیم کرد. بعد از آن در تهران هم در شوراهای فرهنگی کشوری مختلف، از جمله به عنوان داور مسابقات فرهنگی هنری، دبیر برگزاری جشن ها و همایش های کشوری مشغول به فعالیت بودم و بعد از بازگشت مجدد به قم به عنوان مدیر مجتمع فرهنگی هنری شهید ربانی نژاد چندسالی هست توفیق خدمت دارم.

 

اگر فرهنگ خانواده‌های مارا نشانه گرفته‌اند به دلیل قدرتی است که در بحث فرهنگ و خانواده داریم

 

صدای حوزه_ در مورد کلیات بحث فرهنگ و ضرورت وجود آن در جامعه توضییح بفرمایید.

به نظر بنده یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز ما هنر است. اگر ما واقعا به این موضوع که هنر نزد ایرانیان است و بس، اعتقاد داریم پس باید با زبان هنر با این مردم سخن بگوییم.

هنر صحبت کردن و تعامل را باید یاد بگیریم؛ گمشده ی امروز ما هنر است و عمده‌ی مشکلات ما متاسفانه نپرداختن به موضوعات ریشه ای و کلیدی فرهنگ جامعه می‌باشد.

ما امروز شاهد نابودی خورده فرهنگ‌های خود هستیم؛ فرهنگ‌های اقوام و طوایف دچار مشکل شده و خیلی هارا از یاد برده‌ایم که اتفاقا همان ها بودند که ایران را سربلند نگه داشته بودند.

بعد از ورود فرهنگ ناب اسلامی و تلفیق با فرهنگ ایرانی، فرهنگ نوینی به وجود آمد که باعث ترس دشمن شد.

امروزه اگر کشورهای مختلف به پای میز مذاکره با ایران می‌آیند بخاطر قدرت ایران در بحث هسته‌ای است؛ و اگر فرهنگ خانواده‌های مارا نشانه گرفته‌اند به دلیل قدرتی است که در بحث فرهنگ و خانواده داریم.

برای مثال فرهنگ عاشورا؛ همانطور که بارها و بارها حضرت امام فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و مقام معظم رهبری هم بارها به این نکته اشاره کرده‌اند؛ زیرا گرفتن آن از ایران برای دشمن خیلی مهم است.

موضوعات و فرهنگ عاشورا از جمله: فرهنگ ایثار و شهادت، از خودگذشتگی، خود کفایی، تلاش بی وقفه، وظیفه شناسی، وفاداری، صبر زینبی و…… تمامی این‌ها درس‌هایی است که از عاشورا باید بیاموزیم و به فرزندان خود انتقال دهیم چرا که اگر به این موضوعات توجه کنیم حتما مارا به نتیجه مطلوب خواهد رساند.

همانطور که در طول دفاع مقدس هم به همه‌ی ما ثابت شد پیرو و ادامه دهنده مسیر اباعبدالله میتواند باعث رویش‌های جدیدی شود که بچه هیئتی های ما حاصل همین جریان هستند و ما به آنها افتخار می‌کنیم.

صدای حوزه_ با توجه به سابقه‌ی مدیریت شما در زمینه فرهنگی، تحلیل شما از وضعیت فرهنگی شهر قم چیست؟ نقاط ضعف و قوت آن را بفرمایید

شهر قم یک شهر ویژه است. شهر کریمه‌ی اهل  بیت و امامزاده‌های متعدد است که باعث منحصربه فرد شدن این شهر شده است.

چندین بار شهر قم به طور کامل نابود شد و دوباره از نو ساخته شد؛ در حال حاضر در اینکه قم آشیانه‌ی آل محمد(ص) است تردیدی نیست و در طول تاریخ هم پناهگاه بوده‌است.

هدف دشمن امروز قم است؛ زیرا فرهنگ اسلامی از قم به تمامی جهان صادر می‌شود اما مشکل اینجاست که متاسفانه خود قم در بحث فرهنگی دچار مشکلات ریشه‌ای است! و این بخاطر تلاش های بی وقفه‌ی دشمن و سهل‌انگاری ما است.

در بحث هنری، یکی از شهرهایی که در دنیا بحث سفال آن مطرح شد، قم است که امروزه تعداد کمی از این موضوع باخبر هستند. برخی از هنرها هنوز هم در دنیا هستند مانند: فرش دست باف قم، هنر گیوه دوزی و….

و اما شهری که در آن حوزه علمیه و تعداد عمده‌ی طلاب کشور در این شهر هستند و شهری که در طول سالهای دفاع مقدس بهترین هارا تقدیم کرد مانند لشکر ۱۷علی ابن ابیطالب که همیشه نامش به عنوان مدال افتخار در کشور مطرح است، چرا باید دچار مشکل فرهنگی هنری باشد؟!

قم جایی است که حضرت امام در این شهر نفس میکشیدند و خیلی از علمای بزرگ زندگی کردند. بسیاری از اتفاقات سیاسی مهم کشور در این شهر رقم می‌خورد و بسیاری از بزرگان دنیا و مسئولین سیاسی بزرگ در مورد قم صحبت کرده‌اند؛ تمامی اینها نشانه منحصربه فرد بودن این شهر است.

اما سالهاست که صحبت از تهاجم فرهنگی است. رهبر معظم انقلاب بارها بر جلوگیری از وسعت شهری قم تاکید کردند. 

سکنه زیاد و وسعت شهر می‌توانست کنترل را از دست خارج کند؛ اتفاقی که امروزه شاهد آن هستیم. حتی حضرت آقا با ساخته شدن به این شکل شهرک پردیسان هم موافق نبودند که بعد از سالها مردم خود شهرک پردیسان هم متوجه به وجود آمدن مسائل ضد فرهنگی شدند.

ما از ابتدای انقلاب تا امروز کارهایی در زمینه فرهنگی انجام داده‌ایم اما متاسفانه اتفاقاتی که صورت گرفته متناسب با حیله ها و مکرهای دشمن بوده است.

زیر ساخت های خوبی داریم اما پدافندهای غیرعامل ضعیف است

تا به امروز زیر ساخت های خوبی داشته‌ایم اما آیا پدافند غیر عامل در زمینه فرهنگ به خوبی انجام شده است؟آیا پدافند غیر عامل ما در زمینه آموزه‌های دینی خوب بوده است؟! متاسفانه نمی‌توانیم به طور جد بگوییم ما در زمینه فرهنگ موفق عمل کردیم.

مانند همین جریان اخیر بنزین؛ این ضعف ما بود که البته بحمدالله دولت به خوبی وارد عمل شد و از تکرار اتفاقات سالهای گذشته جلوگیری کرد.

در بحث فرهنگ هم به همین شکل است اما با این تفاوت که ما باید قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد زیرساخت های خود را بطور محکم ساخته باشیم و حتما یک چارت سیستماتیک خوب داشته باشیم تا هم خودمان مشکل فرهنگی نداشته باشیم هم به خوبی بتوانیم فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را صادر کنیم.

نکته ای که حائز اهمیت می‌باشد انتخاب مسئولین متولی فرهنگ است؛ این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا به هر شکلی نمی‌شود یک مسئول را برای شهر ویژه ای مانند قم که نخبگان و استعداد های آن بسیار زیاد است، برگزید.

سبک زندگی ایرانی اسلامی در حال خاموشی است

تا بحث تهاجم فرهنگی مطرح می‌شود همه بحث حجاب را پیش می‌کشند در صورتی‌که زیر ساخت های فرهنگی ما دچار مشکل است و دشمن از این قضیه برای نابودی فرهنگ ما به خوبی بهره می‌برد. ما در بحث فرهنگ دچار تزلزل شده‌ایم برای مثال: در بحث فرهنگ تغذیه ای روایات بسیاری حتی برای نوشیدن یک لیوان آب داریم. اما آیا همین نکات ساده را رعایت می‌کنیم؟!

باید به صورت ریشه‌ای و کلیدی به بحث فرهنگ و آموزش فرهنگ پرداخته شود تا در تعامل با کشورهای دیگر بتوانیم به خوبی از فرهنگ اصیل و اسلامی خود دفاع کنیم و از خاموشی سبک زندگی ایرانی اسلامی جلوگیری کنیم. با بحث برون سپاری در عرصه‌ی فرهنگی مخالفم. هرچند که خودمان هم از این برون سپاری استفاده کرده‌ایم.

به نظر بنده متولی فرهنگ باید در موضوعات مختلف و با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد، حمایت کامل کند. فرهنگ ویترین یک جامعه است و اگر دچار مشکل شود دیکر به سختی می‌توان آن را نجات داد و شبکه های خارجی میتوانند با استفاده از این موضوع ضربه های سنگین و مهلکی را وارد کنند.

فرهنگ و هنر دو امر جدا نشدنی

فرهنگ و هنر را نمی‌شود از هم جدا نمود. در طول سالها علی الخصوص از دهه ۶۰ به بعد قمی ها بهترین ها را در عرصه‌ی خوشنویسی، نمایش و فیلم سازی داشتند به طوری که در مسابقات و در عرصه های مختلف رتبه های اول تا سوم را کسب می‌کردند. در حال حاضر کسانی هستند که با وجود استعدادهای درخشان در مظلومیت به سر می‌برند و کسی به آنها رسیدگی نمی‌کند مگر کسانی که به جاهایی وصل شده باشند!

در بحث فرهنگ ضعف هایی داریم اما خداروشکر با سرکار آمدن بعضی از مسئولین اتفاقاتی خوبی در حال رقم خوردن است اما کافی نیست. قم ظرفیت زیادی در بخش فرهنگی و هنری دارد؛ هم در قشر معمول جامعه و هم روحانیت عزیز. طلاب بسیار هنرمندی در زمینه های انمیمیشن و رسانه داریم.

در شهر و کشوری که مردمانش هنرمند هستند و هنر را میشناسند و در طول تاریخ همیشه با فرهنگ و هنر سروکار داشتند و اولین شهر متمدن دنیا برای ایرانیان بود و شعر شاعر بزرگ ما در سازمان ملل زده شده است و فرهنگ از کشور ما به کشورهای دیگر صادر شده؛ ما می‌توانیم به خوبی از فرهنگ ایرانی اسلامی بهره ببریم.

 

صدای حوزه_ با توجه به تنوع صنفی و فرهنگی شهر قم و ویژگی مهاجر پذیر بودن آن، در این زمینه چه راهکارهایی را برای فعالیت های فرهنگی پیشنهاد می‌کنید؟

یکی از موضوعات مهم همین بحث مهاجر و زائر پذیر بودن قم است. آمار مسافران، مهاجران و زائرانی که وارد قم می‌شوند بسیار بالاست. ما همیشه به افرادی که در زمینه فرهنگ، هنر، اقتصاد، کار می‌کردند می‌گفتیم اگر از ظرفیت های قم به درستی استفاده شود ممکن است شهرقم اصلا به حمایت ملی نیاز نداشته باشد.

باید ببینیم کسانی که به عنوان مسافر، مهاجر یا زائر وارد قم می‌شوند چه آورده‌هایی برای ما دارند و ما چه چیزهایی برای آنها داریم.

این یک امتیاز برای این شهر محسوب می‌شود. شهر قم یک شاه‌راه است؛ برای رونق گرفتن در عرصه‌ی اقتصادی باید ساختاری را تعریف کنیم تا بتوائیم از این موضوع بهره‌ی کافی را برای مردم قم ببریم.اگر ما در زمینه فرهنگی به درستی کار کرده باشیم، وقتی کسی وارد قم می‌شود، موقع برگشت، او سفیر فرهنگی ما در شهر خود می‌شود.با توجه به اینکه مدارس و مراکز مختلفی برای طلاب خارجی هم وجود دارد حتی ما می‌توانیم سفیران فرهنگی غیر ایرانی داشته باشیم.

اشاعه فرهنگ اسلامی جزو اهداف اسلام و کشور اسلامی است

در زمینه فرهنگی تولید و ساختن سفیر فرهنگی برگ برنده‌ی ما در آینده دیپلماسی است. برای مثال: کسانیکه برای مسابقات فوتبال دانشجویی به ایران امدند، وقتی که با فرهنگ اسلامی ما آشنا شدند در ایران ماندند و تربیت شدند و زمانی‌که به کشور خودشان برگشتند انقلابی را در کشور خود ایجاد کردند.

بیایم نگاه کنیم شهرداری ما، استانداری ما، فرمانداری ما، ادارات کل و تمام ارگان‌هایی که مسئولیت شهر قم را به عهده دارند آیا در برنامه‌های سالانه ای که برنامه ریزی می‌کنند، فرهنگ را لحاظ می‌کنند؟! متاسفانه از شکل و شمایل کوچه ها و میدان و…. میتوان فهمید درصد خیلی پایینی دارد و سرعت جایگزین شدن فرهنگ غربی در شهر کریمه اهل بیت خیلی زیاد است؛ تصمیماتی که گاها مسئولان ما می‌گیرند متناسب با فرهنگ اسلامی و آشیانه آل محمد(ص) نیست.

شکل گیری کارگروهای فرهنگی بسیار ضرورت دارد زیرا همه نگاه ویژه‌ای به قم دارند بنابراین هر اتفاقی که در قم رقم می‌خورد باید از یکسری فیلترهای فرهنگی عبور کند تا شاهد تکرار اتفاق های امروزمان نباشیم.

متاسفانه سرعت از بین رفتن فرهنگ ریشه‌ای خیلی بالاست و بنده فکر می‌کنم دلیل فاصله گرفتن خیلی از مردم و هنرمندان همین موضوع است؛ خیلی از هنرمندان ما از کشور رفتند. تمامی این ها مسائلی است که باید مدنظر گرفته شود و هرچه زودتر تدبیر جدی‌ای اندیشید تا دلیلی برای ماندن این بزرگواران داشته باشیم.

الان جوانان و نوجوانان ما در بحث‌های فرهنگی سوال هایی از ما می‌پرسند که متاسفانه ما قادر به پاسخگویی آنها نیستیم؛ در فرهنگ خیلی ضرر دادیم و مشکلات ریشه‌ای به وجود آمده و اگر به سرعت جلوی این موضوع را نگیریم اتفاق خوبی در پیش‌رو نخواهیم داشت.

حفظ کردن اهالی فرهنگ و هنر باید دغدغه مسئولین باشد. نیاز است به صورت جهادی وارد شوند و با زبان فرهنگ و هنر با اهالی هنر سخن بگویند. بنده همیشه به دوستان مسئولم میگم اگر قرار است در زمینه هنری کار کنید یکبار بنشینید یک چای قندپهلو با خوشنویس بخورید تا بتوانید حرفش را متوجه شوید؛ رسانه‌های خارجی در زمینه نابودی فرهنگ ما فعالیت می‌کنند و اگر ما حواسمان نباشد به راحتی به هدف خود می‌رسند.

تلخی امروز بعضی از هنرمندان ما حاصل بی تدبیری مدیرانی است که از جنس فرهنگ و هنر نبودند

بحث فرهنگ باید از خانواده و فرد شروع شود. خیلی فرهنگ ها از خانه و خانواد‌ه‌هایمان حذف شده مانند معماری منازل، آداب و رسوم تعامل با اعضای خانواده ، تعامل های اجتماعی با فامیل و همسایه و…. بحث کرونا هم باعث تشدید این موضوعات شد که ما باید به فکر باشیم؛ مردم نیاز به نشاط و کنار هم بودن دارند.

برای مثال: ما یک آداب و رسومی داشتیم برای فردی که عزادار می‌شود؛مردم برای تسلی دادن به افراد عزادار جمع می‌شدند اما در حال حاضر بخاطر ویروس کرونا کنار گذاشته شد و این مسئله در آینده عواقب روحی روانی بدی در شخص عزادار خواهد داشت که برای این مسئله هم از الان باید چاره‌ای اندیشید وباید هنر تعامل با مردم در زمینه‌های مختلف را بلد باشیم.

صدای حوزه_ همانطور که اشاره فرمودید بحث فرهنگ بسیار مهم است که هم باید در این زمینه فعالیت های هدفمند صورت گیرد هم باید به واسطه تعامل با مردم فرهنگ را انتقال داد؛ یکی از ابزارهایی که تاثیر بسزایی در انتقال فرهنگ دارد بحث رسانه ها است. ارزیابی شما از وضعیت رسانه‌ای شهر قم و کارهایی که در این زمینه باید انجام شود یا انجام شده است، چگونه است؟

متاسفانه به بحث رسانه خیلی بی‌توجهی شده است؛ رسانه یکی از مسائلی است که میتواند هم در اشاعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی کمک بسزایی کند وهم نشان دهد ماهم حرف‌هایی برای گفتن داریم. در واقع یک ابزار دفاعی و گاهی هم ابزار تهاجمی است.

ما امروز فقر رسانه ای داریم، و در عرصه‌ی سواد رسانه بسیار عقب هستیم و متاسفانه می‌بینیم که رسانه های غربی با تمام توان خود حمله می‌کنند و ما رسانه‌ای نداریم که جلوی اینها بایستد. در این عرصه به دلیل کم توجهی و بی توجهی صدمات خیلی زیادی خوردیم.

نیاز به رسانه، نیاز خیلی شدید و کلیدی امروز جامعه است

اسلام، هنر، فرهنگ همه‌ی این‌ها نیاز به رسانه دارند به عنوان نمونه ما یک رسانه مستقل در عرصه‌ی فرهنگ و هنر نداریم!. جوانان ما میتوانند در عرصه‌ی رسانه بهترین های دنیا باشند و کاری کنند که ما در آینده سربلند باشیم.

خانواده در حال متلاشی شدن است، آمار ازدواج به شدت کاهش پیدا کرده است، نزدیک به نیمی از ازدواج ها به طلاق منجر می‌شود؛ عمده‌ی دلایل این مسائل به علت تلاش‌های رسانه‌ای دشمن و عدم تلاش ما است.

رسانه ما حتما باید تقویت شود. متاسفانه به جوانان بهایی ندادیم ودر مقابل کسانی داریم که چندین بار بازنشست شدند اما هنوز چند سمت و پست دارند! جوانان ما ثابت کردند درهرعرصه‌ای که ورود پیدا کنند بدون شک موفق می‌شوند.

می‌توانیم از بچه‌های هوشمند امروز بهره ببریم و درزمینه‌های رسانه ای حرف اول را در دنیا بزنیم. مشکل این است ما توجهی به برنامه‌های خود نداریم و از دنیا عقب ماندیم؛ دشمن در حال نابودی رسانه و فرهنگ ما است ولی ما هنوز درگیر انتخاب فرد مسئول هستیم!

برنامه نظام مقدس ایران چیده شده است ولی ما حواسمان نیست!

حضرت آقا بارها فرمودند که برنامه‌ی انقلاب و نظام آماده است، هر مدیر اجرایی که بر سر کار می‌آید با توجه به توانمندی و سلیقه‌ای که دارد می‌تواند به اجرای خوب این برنامه کمک کند؛ ولی متاسفانه گاها می‌بینیم کسی که راس کار قرار می‌گیرد، یکسری برنامه‌هایی از خود تولید می‌کند که متناسب با اهداف نظام نیست و در نتیجه باعث عقب افتادگی ما می‌شود.

امروز اگر با چشمان باز نگاه کنیم حتما خواهیم دید که نوجوانان و جوانان فوق‌العاده با استعدادی داریم که اگر حواسمان نباشد  آن‌هارا از دست خواهیم داد. سرعت رسانه خیلی زیاد است، دشمن هر لحظه دارد علیه ما تولید رسانه‌ای می‌کند.

مشکل جوانان ما عدم حمایت است؛ اگر حمایت شوند شک نکنید که همه‌ی دنیا را متحیر می‌کنند. قدر این سرمایه‌ی انسانی را بدانیم و مانع های داخلی و رانت خواری هارا از میان برداریم تا جوانان بتوانند به میدان بیایند.

به برکت خون شهید سلیمانی ها و به برکت دولت جدید حتما اتفاق های خوبی پیش‌رو داریم و من مطمئنم زمان حضور جوانان ما رسیده است. امروز باید باکری ها، محمدحسین فهمیده ها به میدان بیایند و دیده شوند. سواد رسانه، سواد امروز است و کسی که مدرک دانشکاهی دارد اما سواد رسانه ندارد قطعا بی‌سواد است. باید به سواد رسانه اهمیت داد.

رسانه راه ارتباطی با تمام دنیا است؛ رسانه و فضای مجازی تمام دنیا را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده است، که همه بهم نزدیک‌اند. در این نزدیکی هم خطر وجود  دارد هم می‌شود به خوبی استفاده کرد، برداشت ما از این فضا خیلی مهم است و حتما با آموزه‌های اسلامی و با استفاده از نظرات بزرگان مانند مقام معظم رهبری آینده‌ی خوبی خواهیم داشت.

در پایان بازهم تاکید می‌کنم بحث آموزش را جدی بگیریم، آموزشی که منجر به اشتغال منجر به نظام مقدس جمهوری اسلامی ومنجر به تولید محصول شود ،هدفمند باشد و تداوم داشته باشد گمشده‌ی بزرگ همه‌ی جوانان یا بزرگان ما این است که نتیجه نگرفتند، بلاتکلیف ماندند و اعتماد به نفس خود را از دست دادند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.