• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

6
یادداشت؛

اقتدار روزافزون حزب‌الله و تداوم ناکامی بدخواهان

  • کد خبر : 29169
  • 03 آبان 1400 - 11:44
اقتدار روزافزون حزب‌الله و تداوم ناکامی بدخواهان
نقش‌آفرینی هنرمندانه و مقتدرانه‌ی حزب‌ الله لبنان و دبیر کل مبارز و مقاوم آن یعنی جناب سید حسن نصرالله برای مدیریت بحران‌های متعدد و مقابله با دسیسه‌های آمریکا و اسرائیل، سبب شده تا انواع و اقسام توطئه‌ها برای ایجاد انسداد و هرج و مرج در این کشور با شکست مواجه گردد.

به گزارش صدای حوزه، رضا رستمی طی یادداشتی به افزایش قدرت روز افزون حز‌ب‌الله پرداخته است که در ادامه مطالعه می نمایید:

اقتدار روزافزون حزب‌الله و تداوم ناکامی بدخواهان

سرزمین لبنان از دیرزمان مورد طمع زورگویان و مستکبران بوده و متأسفانه آسیب‌های زیادی نیز متحمل شده است اما پس از بیداری مردم لبنان و تلاش برای رهایی از شرایطی که هرگز شایسته‌ی این ملت نبود، ورق برگشته و اوضاع تغییر کرده است.

شاید نقطه‌ی عطف این تغییر را بتوان اخراج اشغالگران صهیونیست از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی دانست که نقشه‌ی دولت جعلی اسرائیل برای تصرف لبنان را نقش برآب کرد و از آن روز تا کنون، همواره توطئه‌های صهیونیست‌ها با حمایت محور غربی-عربی برای ایجاد بحران و جنگ داخلی در لبنان تداوم داشته است.

در این میان، نقش‌آفرینی هنرمندانه و مقتدرانه‌ی حزب‌الله لبنان و دبیر کل مبارز و مقاوم آن یعنی جناب سید حسن نصرالله برای مدیریت بحران‌های متعدد و مقابله با دسیسه‌های آمریکا و اسرائیل، سبب شده تا انواع و اقسام توطئه‌ها برای ایجاد انسداد و هرج و مرج در این کشور با شکست مواجه گردد.

البته محبوبیت حزب الله و فداکاری این گروه برای حفظ استقلال و آبروی لبنان، سبب شده تا بسیاری از مردم و گروه‌های این کشور حتی از دیگر ادیان و مذاهب، در صف حامیان حزب الله قرار بگیرند و به پشتیبانی و حمایت از سید مقاومت بپردازند.

حمله‌ی خونین و وحشیانه به تظاهرات مسالمت‌آمیز طرفداران حزب‌الله و سازمان امل لبنان که در اعتراض به سیاسی‌شدن روند رسیدگی به پرونده‌ی انفجار بندر بیروت -مربوط به مرداد ۹۹- در منطقه‌ی طیونه در بیروت رخ داد، آشکارا از تلاش دست‌های کثیف و خائن برای شعله‌ورکردن جنگ داخلی در لبنان پرده‌برداری کرد.

این حرکت غیرانسانی که با شلیک عده‌ای تک‌تیرانداز از روی ساختمان‌های مرتفع به سمت مردم بی‌دفاع و غیرنظامی رخ داد را باید در راستای بحران‌های سیاسی و اقتصادی در سال‌های اخیر ارزیابی کرد. در شرایطی که بحران سیاسی لبنان با انتخاب نخست‌وزیر موقت و بحران انرژی با تأمین سوخت از ایران تا حدی بهبود یافته است، نشانه‌ها از تلاش برای ایجاد بسترهای جدید در جهت تشدید بحران از مسیر خشونت و جنگ داخلی حکایت دارد.

در این میان، واکنش سید حسن نصرالله به این اتفاق تلخ، بسیار جالب بود. سید مقاومت از یک سو، در برابر این اقدام گستاخانه و ناجوانمردانه در موضع ضعف قرار نگرفت و منفعل نشد تا خون‌های به ناحق ریخته پایمال نشوند و از سوی دیگر، واکنش احساسی نشان نداد تا منجر به هرج و مرج و سوءاستفاده‌ی بدخواهان گردد.

روشنگری در خصوص نقش حزب القوات اللبنانیه به رهبری سمیر جعجع در ماجرای خونین طیونه و نیز درباره‌ی خطرات این حزب برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان و پرده‌برداری از سوابق این گروه در کمک به داعش و جبهه النصره در جریان بحران سوریه، سبب ایجاد آگاهی و بصیرت بیشتر در میان ملت لبنان شد و از سوی دیگر، سپردن انتقام خون شهدای این حادثه به دست قانون، در واقع آب سردی بر آتش تفرقه‌افکنان بود که قصد داشتند حزب‌الله را به جنگ داخلی بکشانند.

البته سید حسن نصرالله این نکته را هم قاطعانه یادآور شد که در صورت عدم إعمال قانون درباره‌ی عاملان این جنایت، اجازه نخواهد داد تا خون مظلومان پایمال شود. اشاره‌ی سید مقاومت به صد هزار رزمنده‌ی آماده برای جهاد و هشدار به امثال سمیر جعجع برای پرهیز از خطای محاسباتی نیز از جمله فرازهای مهم این سخنرانی بود که پیام آن حتی در سرزمین‌های اشغالی نیز دریافت شد و رسانه‌های رژیم صهیونیستی این سخنان را از مهم‌ترین سخنان وی در چند سال اخیر ارزیابی کردند.

به هر ترتیب، آن چه کاملا واضح و مشخص است این که به رغم تلاش‌های مذبوحانه برای فراهم‌کردن مقدمات در جهت تضعیف و خلع سلاح حزب‌الله لبنان، این نهاد مردمی و انقلابی با هدایت هوشمندانه‌ی سید بزرگوار و محبوب مقاومت، همچنان نقش اول در تحولات لبنان را بازی می‌کند و اگر تا به حال، فقط جنبه‌ی نظامی این گروه برجسته و مورد توجه بود، اخیراً و با ابتکار واردات سوخت از ایران، به کمک بزرگی برای اقتصاد لبنان هم تبدیل و جایگاهش در میان مردم این کشور تقویت شد، و همین روند رو به رشد است که موجب غصه و نگرانی شدید دشمنان استقلال لبنان شده است.

حزب‌الله

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29169
  • نویسنده : رضا رستمی

مطالب مرتبط

04فروردین
ابلاغ پیام تسلیت سید حسن نصرالله به برادر و فرزند آیت الله علوی گرگانی
13دی
پناهگاه مدیران حزب الله و محور دیدار ها بعد از آیت الله بهجت(ره)
صحبت های سید حسن نصرالله درباره آیت الله مصباح:

پناهگاه مدیران حزب الله و محور دیدار ها بعد از آیت الله بهجت(ره)

10آبان
مشکل سعودی، حضور حزب الله در قدرت لبنان است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.