• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
یک کارشناس جهادی مطرح کرد؛

امروز نیازمند الگوی جدید مدیریت جهادی هستیم/ اگر گروه جهادی دولتی شود دیگر نمی توان مطالبه‌گری کرد

  • کد خبر : 28748
  • 28 مهر 1400 - 17:11
امروز نیازمند الگوی جدید مدیریت جهادی هستیم/ اگر گروه جهادی دولتی شود دیگر نمی توان مطالبه‌گری کرد
اگر گروه جهادی دولتی شود دیگر نمی توانم مطالبه‌گری کنم ، در آن صورت سیاست گروه جهادی و سیاست دولت یکی می‌شود.

به گزارش صدای حوزه، احمدرضا خدابخشی امروز در نشست بررسی طرح پیشنهادی احیای مدیریت جهادی و جهاد سازندگی دولت سیزدهم از نگاه فعالان و صاحبنظران جهادی به میزبانی مجمع مرکزی جهادگران کشور و در محل سازمان بسیج گفت ۷۰ دستگاه ملی در کشور وجود دارد که مأموریت آنها متوجه ۳۱ استان و کل مردم یعنی ۸۵ میلیون ایرانی است در بخش ارتباط خارجی نیز متوجه همه جهان یعنی دویست واحد سیاسی در دنیا میشود ۳۰ دستگاه از این دستگاه‌ها به قوه مجریه و دولت مربوط است و بقیه دستگاه‌ها مربوط به سایر قوا از جمله قوه قضاییه و قوه مقننه می‌شود.

به گفته وی، فراکسیون محرومیت زدایی و جهادی در مجلس شورای اسلامی با حضور حدود ۷۰ نفر نماینده تشکیل شد، البته کل مجلس انقلابی است، همچنین در خارج از قوای سه گانه دستگاه‌هایی در ستاد کل نیروهای مسلح که دارای ۵ بازو از جمله ارتش سپاه و نیروی انتظامی وزارت دفاع می‌شود، وجود دارند که آنها هم خدمات ملی ارائه می‌کنند، از سال ۶۸ که جنگ تحمیلی تمام شد،نقش نیروهای مسلح از بازدارندگی نظامی به فضای جنگ نرم و مقابله با شبیخون فرهنگی رسید.

به گفته خدابخشی، ۳۰ نهاد انقلابی عمومی امدادی مردمی و فرهنگی در کشور وجود دارد، به عنوان مثال آستان قدس در دو هفته قبل اعلام کرد، همه مردم خادم امام رضا (ع) هستند و فقط کسانی در حرم پر تکان می‌دهند جزء خادمان نیستند، همه مردم به امام رضا ارادت و علاقه دارند.

وی گفت: روح شهید قاسم سلیمانی شاد که همه ملت ایران را ملت امام حسین (ع) تعریف کرد، در این کشور کمتر کسی است که وقتی بلند می‌شود «یا علی (ع)» نگوید، علی علیه السلام مظهر عدالت است، مدیران اسلامی هم باید دنبال عدالت باشند.

نیاز امروز الگوی جدید مدیریت جهادی

به گفته خدابخشی، برخی از مدیران در سال‌های گذشته به کشورهای مختلف مثل ژاپن رفتند و به عنوان مثال پیشرفت ژاپن را دیدند گفتند باید مثل ژاپن شویم یا وقتی در عربستان حضور پیدا کردند و گفتند چه نماز جماعت هایی دارند باید مانند آنان شویم وقتی به دبی رفتند و برج‌های آنها را دیدند گفتند باید مثل آنها شویم خلاصه یعنی مدل های مختلف دنیا را در کشور ما امتحان کردند و اکنون همه مدل‌های دنیا تمام شده است، مدل دولت رفاه مدل دولت مدرن و دولت مدنی همه تمام شده است در صنعت کشور ها به فروپاشی رسیدند، در ارتباطات خارجی به فروپاشی رسیدند، حتی در مسکن هم به فروپاشی رسیدند، امروز نیازمند الگوی جدید مدیریت جهادی هستیم.

این کارشناس جهادی گفت: باید در ۱۵ سال آینده به الگوی تمدنی اسلامی برسیم و در این مدت هر روز تغییراتی باید در کشور ببینیم، در گروه های جهادی کسانی باید حضور داشته باشند که طرح‌هایی بدهند که ذهن‌های معمولی نمی‌توانند به آن برسند و بر مبنای قسط و عدل باشد.

خدابخشی با بیان اینکه دیروز طرح احداث ۴ میلیون مسکن در دولت کلید خورد، گفت: قرار شد دو میلیون مسکن در سال اول در ۸۰۰ پهنه کشور ایجاد شود، یعنی مجموعه سرمایه کشور در این نقاط متمرکز می‌شود، باید آسیب شناسی کنیم که چند درصد از این طرح منجر به خروج مردم از روستاها می‌شود.

در ابتدای انقلاب ۳۰ درصد مردم در شهرها و ۷۰ درصد در روستاها بودند، اکنون طبق آمار ۲۶ درصد جمعیت در روستا مانده‌اند و اگر طرح‌های مسکن به درستی اجرا نشود، بعد از ۴ سال می‌بینیم ۴ تا ۵ درصد از این ۲۶ درصد نیز از روستاها خارج شده و به حاشیه شهرها و پهنه‌های تعریف شده مسکن می‌روند و روستا را از حالت تولیدی خارج می‌کنیم.

وی همچنین گفت: اگر برای اجرای این طرح‌ها پیمانکار وجود دارد، در کنارشان سوداگرانی هم هستند که می‌گویند «انا شریک» و در موقع برداشت آش با جاش را می‌خواهند و در آن صورت چون رئیس بسیج هم در طرح مسکن حضور دارد، می‌گویند،بسیج باعث کاهش جمعیت روستاها شده است، مگر کسی با ساخت‌مسکن مخالف است، نه این گونه نیست، اما باید آثار طرح‌ها را در نظر بگیریم.

وی گفت: یکی از ۳۰ نهاد عمومی، حوزه‌های علمیه با ۵۵۰ هزار طلبه در کشور هستند که هسته‌های جهادی در حوزه هم وجود دارند و جهادی‌های حوزه قوی تر از سایر گروه‌های جهادی کار می‌کنند، چون لباس خدمت و سربازی امام زمان(عج) بر تن آنهاست، بنابراین حرکت‌های جهادی باید در پیوند با حرکت‌های اجتماعی باشد، در کنار جریان سالم اقتصاد جریان سوداگری هم فعال است.گروههای جهادی کار خود را می‌کنند، اما جریان دشمن هم بیکار ننشسته و نقشه‌های خود را جلو می‌برند.

وی گفت: یکی از ۷۰ دستگاه ملی رسانه رسانه ملی است باید جریان جهادی بتواند از رسانه ملی به خوبی استفاده کنند و گروه‌های جهادی در این رسانه ملی شکل بگیرند.

وی با اشاره به وجود ۴۲ هزار گروه جهادی گفت و بتوانند کارهای اقتصادی آمالم نفع به نفع مردم انجام دهند ،گفت: در شرایط کرونایی در ایام محرم با فرمانده ارتش هماهنگ شد و پادگان امام علی در اختیار هیئت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق قرار گرفت و مردم در فضای باز این پادگان به عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی پرداخت کردم پرداختند بنابراین آغوش ارتش به روی گروه های جهادی می تواند باز باشد وی گفت وقتی می‌گویم روستا و حاشیه شهرها یعنی ۵۰ درصد جمعیت کشور است و باید بدانیم نیاز آنها چیست و برای برآورده کردن نیاز آنها برنامه ریزی کنیم.

به گفته خدابخشی، وزیر امور خارجه اعلام کرده است، ۱۴۰ دفتر نمایندگی در خارج از کشور داریم که باید از آنها جهت خدمت به گروههای جهادی بین‌المللی استفاده شود.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام ممتحنی گفت: گروههای جهادی فقط برای عمران روستا نیستند، بلکه گروه‌های مختلف مانند پزشکی آموزشی فرهنگی وجود دارند و خدمات متنوعی به مردم ارائه می‌کنند.

ایزدی گفت: ما فرصت آزمون و خطا نداریم. ساختار جهادی در قالب بسیج سازندگی کار می‌کند، اگر مشکلی در گروههای جهادی است، نباید کل خانه را خراب کنیم و اگر جهاد سازندگی تبدیل به وزارتخانه شود، رانت‌خواری ایجاد می‌شود و باید جهاد سازندگی مردمی باشد. وقتی به عنوان دندانپزشک در روستا حاضر می‌شوم در کنار خدمات به مردم می‌توانم از دولت مطالبه گری کنم اما اگر گروه جهادی دولتی شود دیگر نمی توانم مطالبه‌گری کنم ، در آن صورت سیاست گروه جهادی و سیاست دولت یکی می‌شود.

به گفته ایزدی مشکلی با سازماندهی گروه‌های جهادی نیست ، اما اینکه بدنه گروه‌جهادی دولتی شود با آن مشکل داریم.

حسینی یکی دیگر از فعالان گروه جهادی در این جلسه با اشاره به احیای جهاد سازندگی گفت: باید جهاد سازندگی مانند ققنوس از خاکستر بلند شود و جهاد سازندگی مردمی شکل گیرد، چون جهاد سازندگی از نظر مغزی از بین نرفته بود.

به گفته حسینی ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارند، اما باید آحاد جامعه را درگیر رفع مشکلات مردم کنیم و این قابل قبول نیست که وضع روستاها بعد از ۴۳ سال به گونه‌ای باشد که محرومیت وجود دارد، باید روستاها توسعه پیدا کنند، این فعال گروه‌جهادی گفت: هیچ جایی ظرفیتهایی مانند بسیج مردمی ندارد، باید ساختار جدید جهاد سازندگی به این ظرفیت کمک کند. سوال ما این است که ظرفیت بسیج در کجای جهادسازندگی جدید که مطرح می‌شود، دیده شده است

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28748
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

28اردیبهشت
ماجرای احتکار روغن توسط آخوندهای معلوم الحال!
20فروردین
گروه های مردمی کمک می خواهند نه پدرخوانده!
نقد آفت خود مطلق پنداری در ارگان های مدعی کار مردمی؛

گروه های مردمی کمک می خواهند نه پدرخوانده!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.