• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
آیت الله شب‌زنده‌دار در مراسم عزاداری شهادت پیامبر(ص) و امام حسن (ع):

مسلمین و تمام کسانی که به اسلام گرویده اند باید در مقابل کفار ید واحده باشند

  • کد خبر : 27196
  • 14 مهر 1400 - 20:21
مسلمین و تمام کسانی که به اسلام گرویده اند باید در مقابل کفار ید واحده باشند
اتحاد مقابل دشمنان اسلام سفارش و تأکید پیامبر(ص) بود و ایشان در پایان سخنان خود فرمودند من دو گوهر گران‌بها در میان شما گذاشتم که یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیت من هستند که اگر به این دو توسل کردید هرگز گمراه نمی‌شوید.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار در مراسم عزاداری شهادت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، در صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در سال دهم هجرت، با فراخوان عمومی حج به‌جای آوردند که در حین این حج، ایشان مطلع شدند که سال پایانی عمرشان است بنابراین مسلمین را جمع و خبر ارتحالشان را به مردم اعلام کردند.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) در این تجمع مباحث مهمی را با مردم در جریان گذاشتند، گفت: ایشان بیان داشتند که چه‌بسا کسی سخنی را می‌شنود ولی خودش توانایی تحلیل و درک و فهم آن را ندارد، ولی وقتی به دیگران آن را منتقل می‌کند، آن‌ها می‌توانند از آن استفاده ببرند؛ ازاین‌جهت ایشان به مردم اعلام داشت که هرچه به آن‌ها می‌گوید، به نحو کافی و وافی بفهمند و علاوه بر آن در میان جوامع منتشر سازند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به دعای پیامبر(ص) نسبت به کسانی که سخن ایشان را بشنوند، آن را خوب بیاموزند، حفظ کنند و آن را به دیگران برساند، ادامه داد: ایشان فرمودند، سه مطلب است که اگر مؤمنان برمدار آن قرار گیرند و آن‌ها را در خود پیاده کنند، قلب‌های‌شان مبتلا به خیانت و کینه نمی‌شود که یکی از آن‌ها شامل اخلاص در عمل برای خداست.

وی با بیان اینکه هر کسی در هر جایگاه و منصبی باید اعمال فردی، اجتماعی، سیاسی و… را فقط و فقط برای خدا انجام دهد، افزود: اخلاص یعنی ریا و شرک و دنیاخواهی در انسان نباشد و کاری را برای مطرح شدن و در چشم‌ها دیده شدن انجام ندهد.

آیت الله شب‌زنده‌دار با بیان اینکه اگر جوامع اسلامی اخلاص در عمل داشته باشند و کار را برای خدا انجام دهند، کم‌کاری نمی‌کنند و کارها به شیوه مطلوب و شایسته دنبال می‌شود، گفت: خداوند تضمین داده است که اگر کسی عملی را برای خدا انجام دهد، آن را رشد دهد و به مقصد برساند.

وی ادامه داد: اگر خداوند به نهضت، مجاهدت و ندای رسای امام خمینی(ره) پاسخ داد به خاطر این است که این جامعه و رهبر آن اخلاص در عمل داشتند.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، دستور دیگر پیامبر(ص) را دلسوزی و خیرخواهی مردم نسبت به ائمه مسلمین و کارگزاران آنها دانست و گفت: در صدر ائمه مسلمین، رسول اکرم(ص) و خلفای دوازده گانه ایشان هستند و نبی مکرم اسلام(ص) دستور به دلسوزی و خیرخواهی آن‌ها داده است.

وی در تشریح چگونگی خیرخواهی و دلسوزی نسبت به ائمه مسلمین، گفت: یعنی ما آرمان‌ها، اهداف، مقاصد و آنچه آن‌ها زندگی، امکانات و انرژی خود را صرفش می‌کردند، یاری دهیم بنابراین اگر ما در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، خانوادگی و…، ترس از خدا و مراعات احکام الهی را داشته باشیم، یاری و کمک به اهل‌بیت(ع) است.

آیت الله شب‌زنده‌دار افزود: اگر آن‌ها می‌خواهند جامعه‌ای خداترس و بر اساس قوانین الهی تشکیل شود تا انسان‌ها به کمال برسند، نیاز به این دارد که تک‌تک افراد کمک کنیم که ابتدا خود و زندگی‌مان را بر اساس آن دستورات هماهنگ و کمک کنیم دیگران هم این‌گونه باشند.

وی کارگزاران مسلمانان را در مرتبه بعدی این عرصه برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم خیرخواه رهبرمان باشیم باید در راستای اجرایی شدن اهداف او که بر اساس اصول اسلامی است تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه، توصیه سوم پیامبر(ص) را اهتمام و التزام به جماعت مؤمنین و مسلمین که در راه اهل‌بیت(ع) گام برمی‌دارند، عنوان کرد و گفت: تجربه به ما نشان داده اگر کسی اجتماع مسلمین را ترک کند، به خطا می‌رود و منظور پیامبر(ص) از همراهی با جماعت، جماعتی از مسلمین است که صالح و تربیت‌شده اسلام و ائمه(ع) هستند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) درباره دلیل تأکید بر همراهی با جماعت مسلمین می‌فرمایند، اگر در جماعت مسلمین باشید، یک دعای مقبول مانند یک دژ دور شما قرار می‌گیرد و شما را از حوادث غم‌انگیز و مشکلات محفوظ می‌دارد بنابراین شرکت در نماز جماعت، دعای گروهی و… رحمت خدا را شامل همه می‌کند.

آیت الله شب‌زنده‌دار با توجه به این سخن پیامبر(ص) همه مسلمانان را برادر یکدیگر دانست و گفت: در این شرایط آیا درست است که یک همسایه مسلمان در همسایگی یک کشور مسلمان دیگر، دشمنان اسلام را در مرزهای آن‌ها قرار دهد؟ آیا این برادری و اخوت است؟ آیا می‌شود دشمن اسلام و مسلمین که صهیونیست ها هستند را در مرزهای یک کشور اسلامی قرار دهیم و ادعای مسلمانی داشته باشیم؟

وحدت مسلمین

وی خطاب به یکی از همسایگان ایران که صهیونیست‌ها را برای قرار گرفتن در مرزهای ایران اجازه ورود داده است، افزود: کسانی که اسلامیت خود را فراموش کردید و توجه ندارید به این‌که دیگران ناصح و خیرخواه شما نیستند، از خواب بیدار شوید و تجربه‌ها را به یادآورید و خود و همسایگان خود را به‌زحمت نیندازید.

فقیه شورای نگهبان قانون اساسی، با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند، مسلمین و تمام کسانی که به اسلام گرویده اند باید در مقابل کفار ید واحده باشند، گفت: اتحاد مقابل دشمنان اسلام سفارش و تأکید پیامبر(ص) بود و ایشان در پایان سخنان خود فرمودند من دو گوهر گران‌بها در میان شما گذاشتم که یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیت من هستند که اگر به این دو توسل کردید هرگز گمراه نمی‌شوید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=27196
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
درهای جهنم به روی رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد
هشدار نسبت به اقدام علیه سران حماس؛

درهای جهنم به روی رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد

20اردیبهشت
مبارزه با رژیم صهیونیستی دغدغه‌ همیشگی طالب زاده بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.