• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
ناشر یونانی:

ژنرال سلیمانی باید الگوی نسل معاصر باشد

  • کد خبر : 26179
  • 03 مهر 1400 - 11:46
ژنرال سلیمانی باید الگوی نسل معاصر باشد
ناشر یونانی کتاب «رفیق خوشبخت ما» گفت که نباید میان اساطیر به دنبال قهرمانان بود و در دوران معاصر باید کسانی چون ژنرال سلیمانی را به عنوان قهرمان و الگوی نسل جدید جدید معرفی کرد.

به گزارش صدای حوزه، رایزنی فرهنگی ایران در یونان از عرضه کتاب‌های ایرانی بویژه آثار ادبیات مقاومت در چهل و نهمین نمایشگاه ملی کتاب زاپیون در یونان خبر داد. این نمایشگاه در محل باغ ملی واقع در منطقه زاپیون شهر آتن از ۳ تا ۱۹ سپتامبر توسط انجمن ناشران کتاب با همکاری وزارت فرهنگ و ورزش یونان، بخش فرهنگ، ورزش و جوانان شهرداری آتن، بنیاد فرهنگی یونان و کمیته المپیک برگزار شد. در این نمایشگاه که با یکسال وقفه به دلیل شیوع کرونا برپا شده بود، ۱۷۰ ناشر یونانی حضور داشتند و موضوع نمایشگاه نیز ۲۰۰ سال پس از انقلاب یونان بود.

رفیق خوشبخت ما

در این نمایشگاه همچنین ترجمه یونانی برخی از کتاب‌های ایرانی از جمله «رفیق خوشبخت ما» که درباره مراحل سیر و سلوک عارفانه شهید حاج قاسم سلیمانی، وصیت‌نامه و بخشی از خاطرات ایشان است و «داستان‌های پارسی» نیز عرضه شدند. در روز عرضه ویژه این دو کتاب که عصر روز جمعه مورخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ توسط انتشارات تاکسیدفتیس انجام شد، مهدی نیکخواه قمی رایزن فرهنگی کشورمان در یونان، هدی حدادی هنرمند تصویرگر کتاب کودک، سید علی کرجی مترجم کتاب‌های مذکور و دسپینا یوانیذو تصویرگر کتاب «داستان‌های پارسی» حضور داشتند.

ناشر یونانی: ژنرال سلیمانی باید الگوی نسل معاصر باشد

کتاب «رفیق خوشبخت ما» اثر سیدعبدالمجید کریمی که در ایران توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده، در ترجمه یونانی خود با شمارگان هزار نسخه، ۱۰۲ صفحه و بهای ۱۰ یورو در این نمایشگاه به فروش می‌رسید. کتاب «داستان‌های پارسی» نیز که حاوی مجموعه‌ای از داستان‌های اصیل ایرانی برای رده سنی کودک و نوجوان است در ۵۶ صفحه و شمارگان ۲۰۰۰ نسخه منتشر شده و در این نمایشگاه با قیمت ۱۵ یورو به مخاطبان عرضه شد.

آقای پاپادوپولوس مدیر انتشارات تاکسیدفتیس همکاری با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان را بسیار مغتنم دانست و گفت: عرضه کتابی مانند «رفیق خوشبخت ما» که به زندگی قهرمانی نظیر ژنرال سلیمانی می‌پردازد باعث افتخار انتشارات ماست. ما صرفاً نباید به دنبال قهرمانان در اساطیر بگردیم و باید قهرمان‌های دوران معاصر را برای نسل جوان معرفی کنیم.

کمک به افزایش بحث‌های عمومی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی

این رویداد همه ساله علاوه بر برگزاری نمایشگاه و معرفی کتاب‌های خوب و شناخته شده سال، با همکاری مستمر نهادهای فرهنگی فعال در یونان در بخش‌های مختلف، به افزایش بحث‌های عمومی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و… که دغدغه اصلی شهروندان است و ذهن آنها را به خود مشغول کرده است، کمک می‌کند. افرادی که برای اطلاع یافتن از تازه‌های نشر در یونان و پیدا کردن کتاب‌های مناسب خود در این نمایشگاه حضور می‌یابند، این فرصت را به دست می‌آورند که نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و از نقطه نظرات دیگران بهره کافی را ببرند و از این ارتباطات و بحث‌ها و محیط مناسبی که ایجاد شده است لذت خواهند برد.

به ویژه آنکه پس از یک دوره قرنطینه طولانی و تعطیلی بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری، برگزاری اینگونه برنامه‌ها، بازگشت به عرصه فعالیت‌های اجتماعی و عبور از بحران را نوید می‌دهد. بسیاری از ناشران حاضر در این رویداد ضمن آنکه این نمایشگاه را فرصتی برای عرضه کتاب و محصولات فرهنگی می‌دانستند، اما نیاز مردم به حضور در اجتماع و بحث رودررو را مهم‌تر از آن عنوان می‌کردند. حضور ناشران مختلف در این جشنواره با به نمایش گذاشتن هزاران عنوان کتاب در کنار مراسم جانبی از قبیل نمایش تئاتر، موسیقی زنده و… محیطی فرهنگی و شادی را برای بازدیدکنندگان در این ایام فراهم آورده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26179
  • منبع : خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.