• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

1
رئیس ستاد اربعین اعلام کرد:

عراق دستورالعملی برای بازگشایی مرزهای زمینی صادر نکرده است

  • کد خبر : 26168
  • 03 مهر 1400 - 11:36
عراق دستورالعملی برای بازگشایی مرزهای زمینی صادر نکرده است
رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه مرزهای زمینی همچنان روی زائران اربعین بسته است، گفت: بستن مرزهای زمینی سیاست دولت عراق است و تا این لحظه هم هیچ مصوبه و دستورالعملی برای بازگشایی مرزها از سوی عراق نداشتیم.

به گزارش صدای حوزه، از شب گذشته تاکنون در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اخباری مبنی بر باز شدن مرزهای زمینی به ویژه مرز مهران و شلمچه روی زائران منتشر می‌شود و بسیاری از افراد با تبلیغات گسترده سعی در تجمع زوار پشت مرزها دارند.

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه مرزهای زمینی از سوی دولت عراق بسته است، اظهار داشت: سیاست دولت عراق برای حضور زائران خارجی اربعین تشرف هوایی بود. به همین دلیل مرزهای خود را روی زائران خارجی بست و هیچ زائری با وجود داشتن ویزا امکان ورود به عراق از طریق مرزهای زمینی را ندارد.

اخبار منتشر شده درباره بازگشایی مرزها صحت ندارد

وی با اشاره به اینکه اخبار منتشر شده درباره بازگشایی مرزها صحت ندارد، افزود: مرزهای زمینی برای زائران اربعین بسته است. اما افرادی که موافقتنامه دارند یا ویزای کاری و تحصیلی، طبق ماه‌های گذشته می‌توانند از مرز عبور کنند.

دستورالعمل برای سهولت تردد زائران اربعین

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره دستورالعمل الکاظمی برای سهولت تردد زائران اربعین، گفت: روز گذشته در فرودگاه بغداد برای زائران اربعین مشکلاتی به وجود آمده بود که این امر ساعاتی بعد مرتفع شد و زائران توانستند وارد بغداد شوند. درباره مرز زمینی به ویژه مهران هم به دلیل تجمع مشتاقان زیارت اربعین افرادی که موافقتنامه داشتند، نمی‌توانستند به راحتی از کشور خارج شوند که این مشکل نیز با پیگیری نیروهای مرزبانی برطرف شد.

طرف عراقی از ورود زائران اربعین به صورت زمینی ممانعت می‌کند

محمدی‌فر با بیان اینکه تاکنون هیچ دستورالعملی برای بازگشایی مرزهای زمینی از سوی عراق نداشتیم، ادامه داد: ما مشکلی برای بازگشایی مرزهای زمینی نداریم. اما طرف عراقی از ورود زائران اربعین به صورت زمینی ممانعت می‌کند و قوانین سختگیرانه‌ای برای ورود افراد به صورت غیرمجاز وضع کرده است. بنابراین همچنان از متقاضیان زیارت اربعین می‌خواهیم که به مرزها مراجعه نکنند.

هیچ خدماتی در مرزها ارائه نمی‌شود

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه هیچ خدماتی در مرزها ارائه نمی‌شود، از بسته بودن مرز مهران و شلمچه خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم که در صورت بازگشایی مرزها برای زائران، امکاناتی فراهم کنیم. با این وجود، تا این لحظه دستورالعملی برای باز شدن مرزها صادر نشده و عراق همچنان مرزهای خود را بسته است و حتی خدمات صدور ویزا هم در مرز مستقر نیست. بنابراین به زوار تأکید می‌کنیم که به امید خروج از کشور به سوی مرزها نیایند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26168
  • منبع : خبرگزاری فارس

برچسب ها

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.