• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

3
آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه ای تاکید کردند:

ضرورت اهتمام بیشتر بر بازشناسی اصول و مبانی جهاد و مقاومت

  • کد خبر : 25936
  • 31 شهریور 1400 - 11:50
ضرورت اهتمام بیشتر بر بازشناسی اصول و مبانی جهاد و مقاومت
ضروری است که متولیان و سیاست‌گذاران فرهنگی کشور به‌ویژه مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بازشناسی اصول و مبانی این جهاد و مقاومت اهتمام بیشتری ورزند و این فرهنگ و آگاهی را به نسل‌های آینده منتقل کنند تا روحیه جهاد و دفاع و ایثارگری همیشه جاویدان و در سایه آن امنیت و آرامش پیوسته پاینده بماند.

به گزارش صدای حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به همایش سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت، بر اهتمام بیشتر برای انتقال ارزش هایی همچون اصول و مبانی دفاع مقدس به نسل جوان تاکید کردند.

متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

و صلی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین

قبل از هر چیز از برگزارکنندگان این محفل باشکوه و سراسری و حضور پیشکسوتان سال‌های حماسه و ایثار، خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان، آزادگان، ائمه محترم جمعه و جماعات، مقامات لشکری و کشوری، مسؤولان استانی و دیگر عزیزان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

این مراسم که به پاسداشت و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت برگزار می‌شود یادآور حماسه‌ای بزرگ و بی‌مانند در تاریخ معاصر است که همه آن را به عنوان دفاع مقدس می‌شناسند. در طول این دوران، سخت‌ترین تحریم‌ها بر ایران تحمیل شد، اما این تحریم‌های سخت و بی‌سابقه هرگز نتوانست خللی در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی ایجاد کند.

طلایه داران این دوران مقدس و شکوهمند پیشکسوتانی هستند که السابقون الأولون به شمار می‌آیند و بی‌تردید حماسه‌های غرورآفرین آنان در طول هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز و روشنی از تأسی و الگوپذیری از نهضت امام حسین (ع) بوده است. از این رو تکریم و تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس ادای دینی به یادگاران سرافراز آن دوران پر افتخار است. درود خداوند بر آنان که توانستند از این آزمون دشوار سربلند بیرون آیند.

ضروری است که متولیان و سیاست‌گذاران فرهنگی کشور به‌ویژه مسؤولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بازشناسی اصول و مبانی این جهاد و مقاومت اهتمام بیشتری ورزند و این فرهنگ و آگاهی را به نسل‌های آینده منتقل کنند تا روحیه جهاد و دفاع و ایثارگری همیشه جاویدان و در سایه آن امنیت و آرامش پیوسته پاینده بماند.

در پایان فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک عرض نموده و یاد و خاطره همه ایثارگران، جانبازان و رزمندگان اسلام را گرامی می‌دارم و به روان پاک شهداء درود می‌فرستم و مجدداً از تمام برگزار کنندگان این همایش پرجلال و شکوه و همه حاضران تشکر می‌کنم و توفیق همگان را از درگاه باری تعالی مسألت دارم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25936
  • منبع : خبرگزاری حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.