• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8
ابتکار جالب شبکه سه سیما در بیان احکام شرعی؛

از زبان ساده در بیان احکام تا استفاده از ابزارهای نو در ترویج معارف و احکام اسلامی + فیلم

  • کد خبر : 24727
  • 19 شهریور 1400 - 20:31
از زبان ساده در بیان احکام تا استفاده از ابزارهای نو در ترویج معارف و احکام اسلامی + فیلم
شبکه سه در ادامه پخش آیتم‌های نمایشی احکام، به سراغِ سه حکم شرعی جدید و مهم رفته که می‌توان به احکام استفاده مردان از طلا و اموال پیدا شده و همچنین مسائل مربوط به نماز قضا اشاره کرد.

به گزارش صدای حوزه، ایده خوب شبکه سه سیما برای نمایشِ احکام به صورت انیمیشن، با سه احکام جدید همراه شده است که فیلمِ آن را در ادامه می‌بینید.

اگر در کوچه و خیابان چیزی پیدا کردیم چه کنیم؟

یکی از قسمت‌های جدید‌ مجموعه «احکام به زبان ساده» به اموال پیدا شده برمی‌گردد که اگر در کوچه و خیابان چیزی پیدا کردیم باید چه کار کنیم.

آیا آقایان هم می توانند از طلا استفاده کنند؟

قسمت دیگر به حکم‌ طلا برای آقایان برمی‌گردد که یکی از احکام شرعی مبتلابه است که بسیاری از آن بی‌خبرند و یا با مطالعه و شنیدنِ احکام شرعی، درست تفهیم نشده‌اند و فیلم زیر که از شبکه سه سیما پخش شده، به ساده‌ترین شکل ممکن مخاطب را در جریانِ این حکم شرعی قرار می‌دهد:

برای خواندن نماز های یومیه تا کی فرصت داریم؟

قسمت دیگرِ «احکام به زبان ساده» به نمازهای یومیه برمی‌گردد که چه زمانی قضا می‌شود و اصلاً وقتِ اصلی ادای فریضه نماز، چه زمانی است؟ در این فیلم به حقیقت این حکم شرعی پی می‌برید:

کار جدیدی که گروه معارف شبکه سه در چندین قسمت روی آنتن برده، هم زمانِ پخش آن بجا است و هم نوعِ نگاهِ سازندگانش جالب توجه است. آیتم کوتاهی که هرکدام‌شان موضوعی دارند و احکام اسلام را در زمینه‌ها و انواع مختلفی بررسی می‌کند.

نکته‌ای که همیشه مورد تأکید بوده، زبان انیمیشن و نمایش است؛ اتفاقی که در این آیتم‌های کوتاه کمتر از ۲ دقیقه افتاده و درایتی که مدیران امر به خرج داده‌اند تا این مجموعه‌های آیتمی در میانِ سریال‌های نمایشی به عنوان آگهی پخش شوند. شاید یکی از بهترین زمان‌هایی است که در بسیاری از شبکه‌ها، آگهی بازرگانی پخش می‌شود و اینجا این آگهی دینی و معرفتی روی آنتن می‌رود.

ایده خوبی که طراحی شده و قرار است تا ۱۰۰ قسمت ادامه پیدا کند؛ در بین سریال‌ها تحت عنوان آگهی‌های سریالی پخش می‌شود. یکی از دلایلی که کار دیده می‌شود همین مسئله است. هر شب بین سریال به عنوان یک آیتم کوتاه روی آنتن می‌رود. در فضای اینستاگرامی هم به آدرسِ (ahkam.tv3) قابل مشاهده است. به نظر می‌رسد دیگر بخش‌های رسانه ملّی هم بیش از پیش باید به احکام دینی، معارف اسلامی و سبک زندگی در سریال‌ها و برنامه‌سازی‌هایشان توجه کنند.

رضا صیادی نویسنده و تهیه‌کننده این مجموعه، خسرو انجام طراح و کاریکاتوریست آن است و علی زکریایی هم این آیتم‌ها را روایت می‌کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=24727
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.