• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
به بهانه حضور مستند «بازدید جی‌اف‌کی: آنسوی آینه» در جشنواره کن:

وقتی الیور استون از زوایای جدید ترور جان اف کندی پرده برمی دارد

  • کد خبر : 18356
  • 22 تیر 1400 - 12:43
وقتی الیور استون از زوایای جدید ترور جان اف کندی پرده برمی دارد
الیور استون کارگردان فیلم جی‌اف‌کی می‌گوید که زمان ترور کندی ما ساده بودیم و هرچیزی که دولت می‌گفت را باور می‌کردیم در حالی که تمام اطلاعاتی که درباره قتل کندی گفته شده بود غلط بود.

به گزارش صدای حوزه، الیور استون امسال با مستندی به نام «بازدید جی‌اف‌کی: آنسوی آینه» در جشنواره کن حضور دارد. او در سال ۱۹۹۱ یک فیلم جنجالی را با عنوان «جی‌اف‌کی» در مورد ترور جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا ساخت و حالا با این مستند قرار است تا حقایق بیشتری را در مورد ترور رئیس جمهور محبوب آمریکا بیان کند.

او علت ساخت این مستند را اینگونه بیان می‌کند: ««راب ویلسون» تهیه‌کننده‌ام گفت: «بیا مستندی بسازیم که به مردم نشان دهد حقایق بیشتری وجود دارد که گفته نشده است. در زمان اکران فیلم حقانیت آن را زیر سؤال برده بودند. اما حمایت‌های زیادی هم از فیلم شد. مثلا «راجر ایبرت» منتقد معروف سینما گفت: «من تاریخ‌دان نیستم، منتقد فیلم هستم، اما می‌توانم به شما بگویم که فیلم، درست به نظر می‌رسد.» فضای شک و تردید نسبت به ترور کندی مد نظر ما بود که در فیلم درست از آب درآمد.»

استون در فیلم کندی ماجرای پلیسی را به تصویر می‌کشد که در جریان بررسی ترور کندی به آنچه که رسانه‌های رسمی گفته‌اند شک می‌کند و متوجه می‌شود که فردی که به عنوان ضارب کندی معرفی شده است بیشر یک شوی رسانه‌ای بوده و دست‌هایی پشت پرده ترور کندی وجود دارد.  او به همین موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید که ” در آن زمان ما ساده‌لوح و نادان بودیم، هرچیزی که دولت می‌گفت را می‌پذیرفتیم”.

کارگردان فیلم‌های انتقادی علیه سیاست‌های آمریکا می‌گوید که از اول هم اطلاعاتی که درباره ترور کندی گفته شده همگی کاملا غلط بوده است: تفنگ، اثرانگشت، بالستیک‌ها، مسیر گلوله. اما حالا اطلاعات تازه‌ای در مورد قتل کندی بدست آمده که آماده انتشار است اما عجیب اینکه ترامپ که گفته بود آنها را منتشر می‌کند طی چند ساعت نظرش را عوض کرد.  او می گوید که مستندی که ساخته است “بهترین جمع‌بندی برای این پرونده است اما هنوز همه اسناد را در اختیار ندارد.”

او باتوجه به رویکرد افشاگرانه‌ای که در مورد فیلمش وجود دارد می‌گوید که “اگر آمریکا آن را اکران نکند یک جای کار این کشور می‌لنگد و جایی فساد وجود دارد”.

وی می‌گوید: سانسور با «رؤیای آمریکایی» در تضاد است. “سلایق مردم تغییر نکرده بلکه مدیریت شده است. یک امپراطوری وحشت‌زده از انکار، نسبت به همه چیز تدافعی‌تر و حساس‌تر برخورد می‌کند”.

استون در نهایت می‌گوید که تا زمانی که آژانس‌های اطلاعاتی و نظامی دولت ایالات متحده مسائل مهمی چون امنیت ملی و استراتژی را در دست دارند، آمریکا مانند گذشته و زمان کندی نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=18356
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

29اردیبهشت
ایران مقابل آمریکا پیروز شده است
اعتراف جالب مشاور ترامپ پس از 41 سال؛

ایران مقابل آمریکا پیروز شده است

19اردیبهشت
حرکت بایدن در مسیر سیاست تجاری یکجانبه‌گرای ترامپ
گزارش اندیشکده‌ آمریکایی از عملکرد دولت بایدن در حوزه تجارت؛

حرکت بایدن در مسیر سیاست تجاری یکجانبه‌گرای ترامپ

14اردیبهشت
طالب‌زاده با “افق نو” دنبال فروپاشی اسرائیل در سطح جهانی بود
دیپلمات سابق و دبیر کنفرانس بین المللی افق نو:

طالب‌زاده با “افق نو” دنبال فروپاشی اسرائیل در سطح جهانی بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.