• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
نشست خبری ستاد مردمی حجاب و عفاف به مناسبت هفته حجاب و عفاف مطرح شد:

حیا و عفت، ازدواج پایدار، جامعه تمدن‌ساز

  • کد خبر : 18207
  • 20 تیر 1400 - 15:33
حیا و عفت، ازدواج پایدار، جامعه تمدن‌ساز
آنچه امروز در غرب بدتر از ویروس کرونا آسیب‌زا شده ویروس ولنگاری و بی‌بند و باری است که پایه‌های تمدن غرب را به لرزه درآورده به همین جهت باید مراقب باشیم و دختران خود را با دادن بینش و تحلیل وضعیت موجود در برابر این ویروس واکسینه کنیم.

به گزارش صدای حوزه، نشست خبری ستاد مردمی حجاب و عفاف به مناسبت گرامیداشت شهدای مسجد گوهرشاد و هفته حجاب و عفاف با حضور مینا بیابانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، زهره الهیان نماینده مجلس و عضو کمیسیون‌های امنیت ملی و خانواده مجلس شورای اسلامی و سعیدی‌نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در خبرگزاری فارس برگزار شد.

حیا و عفاف نیاز همگانی و یک مطالبه عمومی

بیابانی با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج زنان در هفته حجاب و عفاف گفت: حیا و عفاف نیاز همگانی و یک مطالبه عمومی است. آنچه انتظار می‌رود این است که مطالبه عمومی از دستگاه‌های متولی امر حجاب و عفاف و تجلیل از فعالان حوزه عفاف و حجاب محور اصلی برنامه‌های این سازمان قرار گیرد.

وی درباره شعار “حیا و عفت، هویت اسلامی و اصالت ایرانی گفت: مراسم گرامیداشت شهادت امام جواد (ع) و تبیین رابطه حجاب با هویت اسلامی و فرهنگ و اصالت ایرانی و برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی اسلامی از برنامه‌های دیگر این سازمان در هفته جاری خواهد بود.

بیابانی درباره شعار سومین روز هفته حجاب و عفاف گفت: “حیا و عفت- ازدواج پایدار- جامعه تمدن‌ساز” شعار سومین روز از هفته حجاب و عفاف قرار است و به همین منظور نیز مراسم گرامیداشت شهدای مسجد گوهرشاد و تبیین واقعه گوهرشاد برای عموم مردم و تجلیل از زوج‌های جوان که زندگی عفیفانه را برگزیدند و ترویج زندگی عفیفانه بر مبنای سبک زندگی علوی و فاطمی و معاصر‌سازی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: حیا و عفت، قانونمداری و حقوق شهروندی و همچنین بررسی موضوع قانون‌مداری و حقوق شهروندی توسط کارشناسان در سطح رسانه ملی و ارتباط زنده از طریق شبکه‌های پیام‌رسان و برگزاری میزهای مشاوره با موضوع عفاف و حجاب را در این هفته اجرا خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور همچنین شعار “حیا و عفت، ندای فطری، ضرورت جهانی” را محور دیگر برنامه‌ها خواند و افزود: برگزاری نشست‌های بین‌المللی با موضوع عفاف و حجاب و حضور در مزار شهدا و میثاق با آرمان‌های شهیدان و برگزاری مراسم تجلیل از شهدای امر به معروف و نهی از منکر و شهدای شاخص زن از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته حجاب و عفاف است.

حجاب و عفاف با مسائل دیگر پیوند خورده است

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست با بیان اینکه حجاب و عفاف، مسأله‌ای مستدل و منطقی در مکتب تربیتی اسلام است، افزود: حجاب و عفاف، یک دستور دینی و از مسائل مهم و کلیدی جامعه ما است؛ موضوعی که با بسیاری از مسائل پیوندخورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی با اشاره به وضعیت موجود حجاب و عفاف در جامعه گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که ضرورت رعایت ضوابط و شرایط حجاب در جامعه بیش از گذشته مورد توجه است و آنچه مشاهده می‌شود عدم رعایت تام و تمام این مسأله است.

عفاف و حجاب

وی ادامه داد: اقدامات خوبی از سوی مجموعه‌های مردمی برای تبیین صحیح حجاب و عفاف صورت گرفته است اما دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی نیز باید در این زمنیه نقش‌آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی، فهم و درک صحیح از مسأله حجاب را ضروری برشمرد و گفت: نگاه آحاد مردم نسبت به مسأله حجاب متفاوت است. جایگاه حجاب در جامعه باید ترسیم و تبیین شود. اگر چنانچه زنان و دختران جامعه، به جایگاه اصلی حجاب و عفاف پی ببرند یقیناً در رعایت آن پیشرو خواهند بود.

ویروس ولنگاری و بی‌بند و باری کشنده‌تر از ویروس کرونا است

زهره الهیان عضو کمیسیون زن و خانواده مجلس شورای اسلامی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته عفاف و حجاب گفت: اگر به دنبال سلامت معنوی فردی اجتماعی هستیم باید به مؤلفه عفاف و حجاب توجه ویژه‌ای داشته باشیم، البته تعبیر غرب از سلامت معنوی با ما متفاوت است اما هیچ یک از اساتید این حوزه تأثیر عفاف و حجاب و خویشتن‌داری را انکار نمی‌کنند.

وی افزود: اگر ما قائل به این باشیم که دختر ما باید این خویشتن‌داری و کنترل رفتار را در قالب عفاف و حجاب مدنظر داشته باشد، قطعاً این مقوله تأثیر خود را بر سلامت معنوی فرد و جامعه خواهد گذاشت.

عفاف و حجابعضو کمیسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: رویکردی که اسلام نسبت به انسان دارد این است که بشر را مجموعه‌ای از ابعاد مختلف می‌داند اما غرب انسان را صرفاً در جسم مادی خود می‌بیند، اگر حرف از عفاف و حجاب می‌زنیم به معنی محدودیت زن نیست بلکه به معنی صیانت از بانوان است.

الهیان تصریح کرد: آنچه امروز در غرب بدتر از ویروس کرونا آسیب‌زا شده ویروس ولنگاری و بی‌بند و باری است که پایه‌های تمدن غرب را به لرزه درآورده به همین جهت باید مراقب باشیم و دختران خود را با دادن بینش و تحلیل وضعیت موجود در برابر این ویروس واکسینه کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بر اساس سند جامع عفاف و حجاب دستگاه‌های مختلفی مکلف به انجام وظیفه هستند،‌گفت: بیش از ۱۹ سازمان و ارگان در این راستا مسئولیت دارند اما متأسفانه عزم در این زمینه عزم جدی نبوده است. اغلب مشکلات هم ناشی از همین بی‌تعهدی و بی‌مسئولیتی‌ها است. امیدوارم در دولت آقای رئیسی با عزم جدی که از ایشان سراغ داریم این سند مبنای عمل دستگاه‌ها قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=18207
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.