• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
در فرهنگ سرای ارسباران بررسی شد؛

صهیونیسم و جریان شناسی نفوذ آن در سینمای جهان

  • کد خبر : 12174
  • 20 اردیبهشت 1400 - 17:28
صهیونیسم و جریان شناسی نفوذ آن در سینمای جهان
یک مدرس دانشگاه گفت: امپراتوری هالیوود تحت تاثیر رویاپردازی صهیونیسم با افرادی نظیر هری کوئن، ویلیام فاکس، لوئیس بی مایر و جک و هری وارنر که همه یهودی بودند، ادبیاتی را پیاده کرد که در ظاهر رویای آمریکایی نام گرفت.

به گزارش صدای حوزه، باشگاه فیلم فرهنگ‌سرای ارسباران به مناسبت روز جهانی قدس، میزبان سیدمحمد حسینی مدرس دانشگاه و کارشناس فیلم بود. در این نشست، باشگاه فیلم به جریان‌شناسی صهیونیسم در سینمای جهان پرداخت.

رویای آمریکایی

سیدمحمد حسینی در خصوص شکل‌گیری کمپانی‌های شش‌گانه بزرگ هالیوود گفت: با بررسی کلی می‌توان به این نتیجه رسید که امپراتوری هالیوود تحت تاثیر رویاپردازی صهیونیسم با افرادی نظیر هری کوئن، ویلیام فاکس، لوئیس بی مایر و جک و هری وارنر که همه یهودی بودند، ادبیاتی را پیاده کرد که در ظاهر رویای آمریکایی نام گرفت و این امر البته اختراع یهودیانی بود که با این عنوان سبک زندگی یهودی را به مردم آمریکا تحمیل کردند که ظاهرش آمریکایی و عملاً سبک زندگی یهودیان است.

استاد دانشگاه با بیان سیر تاریخی سینمای هالیوود تا امروز به یک جمع‌بندی کلی از رویکرد یهودیان در صنعت سینما پرداخت و ادامه داد: رویکرد کلی در این عرصه به ۴ قسمت تقسیم می‌شود:

رویکرد اول؛ باز آفرینی و احیای جریان‌های تاریخی و اسطوره‌ای

در این بخش سراغ یونان باستان رفتند که تمام تجربیات بشر در موقعیت‌های نمایشی را در ۳۶ وضعیت نشان داد و همه آنها در کتاب ۳۶ وضعیت نمایشی ژرژ پولتی به چاپ رسیده است.

رویکرد دوم تاریخ ادیان

در این رویکرد علاوه بر ساخت فیلم‌هایی با موضوع حضرت موسی علیه‌السلام مانند ده فرمان، سراغ سایر انبیا هم رفتند و با رویکرد و خوانش خود به آن پرداختند؛ مثل فیلم‌های حضرت نوح، حضرت مسیح مانند فیلم‌های «راز داوینچی» و «آخرین وسوسه مسیح».

رویکرد سوم مظلوم‌نمایی یهودیان در جهان

در این رویکرد بعد از جنگ اول جهانی و به صورت ویژه‌تر پس از جنگ دوم جهانی، انگاره «سرزمین بدون ملت؛ ملت بدون سرزمین» را برای مظلوم‌نمایی جا انداختند؛ با ساخت فیلم‌هایی نظیر «پیانیست»، «فهرست شیندلر» و یا «پسری با پیژامه راه‌راه» که غالب آنها مظلوم‌نمایی و کشته شدن یهودیان به دلیل دین‌شان توسط سایر ملت‌ها بوده است.

رویکرد چهارم ساخت فیلم‌هایی که روی دیگر موضوعات مرتبط با یهودیان را نشان می‌دهد

 مثل ساخت فیلم‌هایی با موضوع زندگی فلسطینی‌ها یا مثلاً ساخت زندگی فرماندهان اردوگاه‌های اسرای یهودی و غیره که فیلم‌هایی مثل «کفر ناحوم» و «والس با بشیر» را می‌توان در این دسته قرار داد.

استاد دانشگاه در ارتباط با بررسی فیلم‌های هالیوود تحت تاثیر و سیطره صهیونیسم تاکید کرد: ما برای درک و تحلیل موضوعات این حوزه باید به دنبال حاکمیت مفاهیم و شناخت صاحبان کمپانی‌ها و رویکردهای کلان این موضوعات باشیم؛ چرا که به طور طبیعی امپراتوری هالیوود و صاحبان اصلی آن، رویکرد فکری خود را به اعضای این کمپانی ها نیز دیکته می‌کنند و اگر ما در یک سطح نازل فقط به نشانه‌شناسی ونمادشناسی فیلم‌ها بپردازیم، کاری حداقلی انجام داده‌ایم بنابراین باید مطالعات خود را در این حوزه عمیق‌تر و جدی‌تر انجام دهیم چون پیگیری این سیطره موضوعی و مفهومی در جشنواره‌ها و تولیدات سینمایی از توکیو تا تورنتو مسلماً یک جریان واحد است و مبتنی بر انگاره‌هایی است که شئون و سبک زندگی، تجربه زیستی مشترک بین جامعه بشری و خرد جمعی به نفع این کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی در جهان که همان رویکرد صهیونیزم به سبک زندگی است را تغییر می‌دهد.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=12174

مطالب مرتبط

14اردیبهشت
طالب‌زاده با “افق نو” دنبال فروپاشی اسرائیل در سطح جهانی بود
دیپلمات سابق و دبیر کنفرانس بین المللی افق نو:

طالب‌زاده با “افق نو” دنبال فروپاشی اسرائیل در سطح جهانی بود

24بهمن
واکاوی خدمات متقابل صهیونیسم و بهائیت
بهائیت، از ابتدا تا به امروز؛

واکاوی خدمات متقابل صهیونیسم و بهائیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.