• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

16
خطاب به مسئولین محترم حوزه؛

سفیران هدایت را بیش تر بشنوید + مطالبات طلاب

  • کد خبر : 41427
  • 01 اردیبهشت 1401 - 10:37
سفیران هدایت را بیش تر بشنوید + مطالبات طلاب
طلاب محترم سفیران هدایت ضمن استقبال از برخی اقدامات اعلام شده اخیر از طرف سخنگوی حوزه، مطالبات دیگری نیز مطرح کرده اند که پایگاه خبری صدای حوزه نظر به رسالت رسانه ای و مطالبه گری خود، اقدام به استخراج و انتشار این مطالبات نموده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، حجت الاسلام محمدرضا برته، سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در آغاز این هفته، اخباری را در رابطه با اقدامات حوزه علمیه در راستای ارتقاء کمّی و کیفی خدمات آموزشی، پژوهشی و تربیتی سفیران هدایت در پاسخ به مطالبات طلاب سفیران هدایت در گفتگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد.

به گفته حجت الاسلام برته، با ابتکار آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و به همت معاونت آموزش حوزه، جلسه­‌ای‌ کارشناسی با حضور مدیران و دست اندرکاران مدارس سفیران در کشور برگزار شد و در آن دغدغه های مجریان امر، طلاب و اساتید مدارس سفیران مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن، برنامه ها و اقداماتی با حمایت شورای عالی حوزه های علمیه، به تصویب رسیده است.

اقدامات و برنامه های مذکور که از طرف سخنگوی حوزه اعلام شده، شامل ۵ محور «تعمیق محتوایی»، «تسهیل گری در تدوین و دفاع از رساله»، «ایجاد زمینه ادامه تحصیل غیر حضوری»، «اعتبار بخشی به مدارک» و «اتخاذ تدابیری برای انجام وظیفه رسالت تبلیغی و فرهنگی فارغ التحصیلان سفیران هدایت» می شود.

سفیران هدایت

ذیل همین مصاحبه، طلاب محترم سفیران‌هدایت ضمن استقبال از برخی برنامه های اعلام شده، مطالبات دیگری نیز مطرح کرده اند که پایگاه خبری صدای حوزه نظر به رسالت رسانه ای و مطالبه گری خود، اقدام به استخراج و انتشار این مطالبات نموده است تا با نظر مساعد و تلاش مسئولین محترم حوزه علمیه، وضعیت طلاب محترم سفیران هدایت در عرصه های مختلف، بیش از پیش بهبود یابد.

در بخش سوم از اقدامات  اعلامی از طرف حجت الاسلام برته به ایجاد زمینه ادامه تحصیل غیرحضوری اشاره شده است؛ بر این اساس طلاب سفیران‌هدایت، مانند دیگر طلاب دوره بلند مدت، امکان تحصیل غیرحضوری در مقاطع بالاتر را خواهند داشت؛ یکی از مطالبات مطرح شده از طرف طلاب‌سفیران هدایت در این زمینه، فراهم آوری امکان تحصیل غیرحضوری در مقاطع پائین، برای طلاب متاهل شاغل است.

همچنین بخش پنجم اقدامات اعلام شده از طرف سخنگوی مرکز مدیریت نیز به اتخاذ تدابیری برای انجام وظیفه رسالت تبلیغی و فرهنگی فارغ التحصیلان سفیران هدایت اشاره دارد؛ در این مورد نیز یکی از مطالبات طلاب سفیران هدایت، اولویت دهی در جذب ایشان در امر تبلیغ است.

مطالبات معیشتی طلاب سفیران هدایت

بخشی از مطالبات مطرح شده طلاب سفیران هدایت، مربوط به مسائل معیشتی می شود که عبارتند از: رسیدگی به سوابق بیمه، رسیدگی به مشکلات معیشتی طلاب سفیران و تعیین وضعیت طلاب‌سفیران در طرح هدفمندی مرکز خدمات.

دیگر مطالبات

دیگر مطالبات این دسته از طلاب محترم نیز که غالبا مربوط به آموزش، مدارک تحصیلی و نیز اشتغال سفیران‌هدایت می شود، به تفصیل ذیل است.

* چرا اساتید، سفیرانی ها را به لحاظ علمی قبول ندارند و مدرک آنها برای خارج از کشور ترجمه نمی شود؟

* تحصیل طلاب سفیران را در مراکز تخصصی امکان پذیر کنید.

* چرا برنامه توسعه رشته های آموزشی که آیت‌الله اعرافی در درختواره دانشی مطرح کردند در سفیران اجرا نمی شود؟

* طلاب سفیران برای استخدامی با مدرک سطح دو اقدام می کنند و از آنها کتبی و شفاهی پایه ۱۰ می خواهند؛ کاری کنید.

* کاش این را هم بدانید که به ما می‌گویند فقط باید در مناطق محروم بمانیم و هیچ وقت نمی‌توانیم به دیار خودمان برگردیم.

پایگاه خبری صدای حوزه آمادگی دارد تا دیگر مطالبات طلاب محترم سفیران هدایت را جهت انتقال به مسئولین محترم حوزه بازتاب دهد.

مطالب مرتبط:

پذیرش مدرسه علمیه سفیران هدایت قم

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در مصاحبه با صدای حوزه مطرح کرد؛ فراز و نشیب سفیران هدایت

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41427

مطالب مرتبط

27فروردین
برگزاری حضوری کلاس های سطوح عالی برای فقط ۴ هفته!
نگرانی طلاب و ضرورت توجه مسئولین حوزه علمیه؛

برگزاری حضوری کلاس های سطوح عالی برای فقط ۴ هفته!

08دی
پویش سوال طلاب از رئیس جمهور
در پی سفر رئیس جمهور به شهر مقدس قم، توسط پایگاه خبری صدای حوزه صورت گرفت؛

پویش سوال طلاب از رئیس جمهور

02دی
انعکاس صدای بانوان طلبه در خصوص برگزاری مجازی امتحانات
پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه منتشر کرد؛

انعکاس صدای بانوان طلبه در خصوص برگزاری مجازی امتحانات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.