• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

14
در پی فضاسازی منفی ایران اینترنشنال علیه سبک زندگی طلبگی؛

سبک زندگی طلاب؛ چیزی شبیه معجزه / چند نفر از طلاب و روحانیون حقوق بگیر هستند؟

  • کد خبر : 32583
  • 13 آذر 1400 - 12:58
سبک زندگی طلاب؛ چیزی شبیه معجزه / چند نفر از طلاب و روحانیون حقوق بگیر هستند؟
تویسرکانی در این مصاحبه آمار جالب توجهی از میزان طلاب شاغل در بخش های دولتی و حکومتی می دهد که قبل این هم از سوی برخی مراجع حوزوی بیان شده بود و می تواند مورد توجه جدی در خنثی سازی تبلیغات علیه سبک زندگی روحانیون قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه؛ پیج اینستاگرامی شبکه ماهواره ای ایران اینترنشنال نوشت: محمدرضا تویسرکانی، مسیٔول سازمان بسیج طلاب و روحانیون با بیان اینکه «قشری که درد محرومیت را چشیده، طلبه‌ها هستند»، گفت: «روحانیت مظلوم است و مورد تمسخر قرار می‌گیرد. تبلیغات علیه روحانیت آن قدر شدید است که حتی دوستان هم سخت باور می‌کنند اکثریت روحانیون زیر خط فقر زندگی می‌کنند.»

بسیج روحانیون

گفتنی است حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی، مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج نکاتی گفته بود که ایران اینترنشنال بدون انعکاس درست این مصاحبه سعی کرد با گزینشی مغرضانه، روحانیون را قشری منفعل و طردشده معرفی کند و از طرفی به شکلی غیرمستقیم، انگاره سازی منفی و غیرواقع بینانه ای را نسبت به حقیقت سادگی و زهد و قناعت طلاب و فضلای حوزه، رقم بزند و بدین گونه صحبت هایی که در نقد زندگی اشرافی عده ای اندک از روحانیون بود تبدیل می شود به انکار هرگونه زندگی حتی متوسط به بالا در میان روحانیون!

تویسرکانی در این مصاحبه آمار جالب توجهی از میزان طلاب شاغل در بخش های دولتی و حکومتی می دهد که قبل این هم از سوی برخی مراجع حوزوی بیان شده بود و همچنان می تواند مورد توجه جدی در خنثی سازی تبلیغات علیه سبک زندگی روحانیون قرار بگیرد.

تویسرکانی - روحانیون زیر خط فقر

روحانیون زیر خط فقر/ این افراد از زی طلبگی خارج شده‌اند!

وی در این مصاحبه، با تاکید بر اینکه بهترین قشری که درد محرومیت و فقر را چشیده است، طلبه و روحانی است، تصریح کرد: حدود ۲۵۰ هزار طلبه در سطح کشور داریم که از این تعداد، چیزی حدود ۱۰ هزار روحانی در سیستم های مدیریتی کشور حضور دارند. حدود ۲۴۰ هزار طلبه از دولت و دیگر ارگان ها حقوق نمی‌گیرند و با پول شهریه و فعالیت‌های تبلیغی زندگی خود را اداره می‌کنند، اینها با یک حقوق بسیار اندک زندگی می‌کنند که به نظر من زندگی این افراد واقعاً به معجزه شبیه است، اگرچه آن ده هزار نفر هم حقوق معمولی می گیرند، اما اکثریت طلاب از همین حقوق معمولی هم محرومند و زیر خط فقر زندگی می‌کنند که شاید خیلی افراد متوجه این نکته نباشند.

تویسرکانی همچنین با اشاره به زندگی اشرافی تعداد بسیار محدودی از طلاب از میان ۲۵۰ هزار نفر طلبه گفت: این افراد از زی طلبگی خارج شده‌اند و البته این تعداد در اقلیت هستند اما مستمسکی برای ضد انقلاب و دشمنان اسلام و قرآن شده اند و اینها را به عنوان یک مشت نمونه خروار معرفی می کنند؛ روحانیت از این نظر مظلوم است و مورد تهمت و آماده حملات و مسخره شدن قرار می گیرند؛ و این تبلیغات علیه روحانی آن قدر شدید است که حتی دوستان هم به سختی باور می‌کنند که اکثریت روحانی زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه بیش از ۵۰۰۰۰ پایگاه مقاومت در سراسر کشور داریم، گفت: اصلا امکان ندارد که بسیج با بودجه دولتی اداره شود؛ حدود ۶۵ هزار نفر طلبه خواهر بسیجی داریم و لذا در بحث های تربیتی و تبلیغ سبک زندگی و کمک به محلات حاشیه نشین، همیاری طلاب خواهر بیشتر است و معمولاً خواهران هر کجا فرصت پیدا می کنند، بهتر عمل کرده و نقش آفرینی شان بیشتر و با کیفیت تر است.

وی در پایان تاکید کرد: در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی همه عرصه‌های موجود در یک جامعه که اقیانوس بیکران است و دولت آیت الله رئیسی با استفاده از این نیروی عظیم و مخلص، به راحتی می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=32583
  • نویسنده : حمید برزگار

مطالب مرتبط

20دی
اوقاف، انگیزه چندانی برای احیای موقوفات حوزوی ندارد؛ حوزه باید اقدام کند!
در ادامه پیگیری وضعیت معیشتی طلاب،مدیر توسعه وقف آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با صدای حوزه مطرح کرد؛

اوقاف، انگیزه چندانی برای احیای موقوفات حوزوی ندارد؛ حوزه باید اقدام کند!

07دی
مسائل روحانیت، سوژه جذاب و پُرکامنت شبکه های ماهواره ای
در پی انتشار برشی از سخنان استاد حسینی مازندرانی در شبکه اینترنشنال مطرح شد؛

مسائل روحانیت، سوژه جذاب و پُرکامنت شبکه های ماهواره ای

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.