• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

4
نگاهی به فعالیت جهادی یک طلبه تنها:

از توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی تا اهدای تبلت و کفش و لباس برای دانش آموزان

  • کد خبر : 21417
  • 19 مرداد 1400 - 11:12
از توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی تا اهدای تبلت و کفش و لباس برای دانش آموزان
مبلّغ جهادی طرح هجرت به همراه خیرین انسان‌دوست با اهدای بیش از ۲ هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی، اهدای تبلت به دانش آموزان بی بضاعت، اهدای ١٠٠ جفت کفش و لباس به ایتام روستاهای پشت کوه فلارد در استان چهارمحال و بختیاری و دیگر خدمات جهادی، به دستگیری از نیازمندان و کمک‌رسانی به آن‌ها پرداخت.

به گزارش صدای حوزه حدود یک سال و نیم از کنگر خوردن و لنگر انداختن مهمان ناخوانده “کرونا” می‌گذرد و کسب و کار افراد بسیاری در این مدت دچار مشکل شده‌، سفره برخی خانواده‌ها کوچک شده، پول تو جیبی برخی فرزندان کم یا حتی قطع شده‌ و عرق شرم و خجالت بر پیشانی بسیاری از مردان و پدران خانواده نشسته، ولی متاسفانه مسئولین آنچه که شایسته و بایسته بود، در رفع مشکلات و معضلات جامعه و مردم عمل نکردند.

در همین اوضاع، نیکوکارانی پیدا می‌شوند که غمی از غم‌های برخی خانواده‌ها بکاهند و لبخندی بر لبان برخی فرزندان و خانواده‌ها بنشانند و کرونا را به ظرفیتی برای رسیدن به قله‌های معنوی و نزدیک شدن به کمک‌رسان واقعی یعنی خداوند متعال تبدیل کنند. این افراد باخدا، باتقوا و مردم‌دوست در جای جای ملت ایران زندگی می‌کنند. یکی از این افراد، مبلّغ جهادی طرح هجرت است که با همراهی و مشارکت خیرین، با اهدای بیش از ۲ هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی، اهدای تبلت به دانش آموزان بی بضاعت، اهدای ١٠٠ جفت کفش و لباس به ایتام روستاهای پشت کوه فلارد در استان چهارمحال و بختیاری و دیگر خدمات جهادی، به دستگیری از نیازمندان و کمک‌رسانی به آن‌ها پرداخته است.

 حجت‌الاسلام محمد خداوردی به همراه انسان های نیکوکار با کمترین امکانات تلاش کرده اند لبخند را بر چهره محرومان بنشاند.

با حجت‌الاسلام محمد خداوردی گفت و گو کردیم تا از چند و چون فعالیت های خیرخواهانه او جویا شویم. هرچند تمایل نداشت درباره کارهایش حرفی بزند، اما به اصرار ما حاضر شد که این مصاحبه را انجام دهد.

چه شد که تصمیم بر انجام کارهای جهادی و خدمت رسانی به روستائیان گرفتید؟

 از یک طرف بحث محرومیت منطقه بخصوص افرادی که پشت کوه هستند و هیچ امکاناتی ندارند بویژه ایتام و نیازمندان و از طرفی دیگر اهمیت این موضوع که تبلیغ فقط گفتن نیست و عمل کردن بیشترین تاثیر را دارد، احساس کردم با سرکشی و کمک مالی و مواد غذایی که از ۶ سال پیش شروع شده و همچنان در حال انجام است، می‌توانم به صورت میدانی و ارتباط با این عزیزان، اعتمادشان را به لباس روحانیت و نظام جمهوری اسلامی بیشتر جلب کنم.

 این تصمیم و نیت خیر از کجا نشأت گرفت؟

منشاء این تصمیم از سرکشی و بازدید حضوری بود که از تمام روستاهای محروم بخش فلارد داشتم و دارم و متوجه شدم مسئولان با کوتاهی و تعلل در خدمت‌دهی به این عزیزان نیازمند، درد و دغدغه‌شان را تشدید کرده اند و واقعا در این شرایط سخت اقتصادی زیر بار مشکلات کمر خم کرده‌اند.

 هزینه کفش‌ها و لباس‌ها را خودتان متقبل شدید یا کسی کمک کرد؟

 هزینه را بنده که یک طلبه ساده هستم، پرداخت کردم، منتها با کارهایی که در سطح منطقه انجام دادم و اکثرا افراد از طریق رسانه و شبکه‌های اجتماعی با بنده همراه هستند و رصد می‌کنند، لذا افراد خیر با رصد گزارش کار و ارتباط با بنده، همکاری و کمک‌های خوبی می‌کنند.

چه تعداد بسته کمکی به نیازمندان اهدا کردید؟ درباره سایر کارهای خیری که انجام دادید نیز مختصری توضیح دهید.

 بنده به لطف خداوند و کمک مردم عزیز فقط در همین شروع سال کرونایی تا الان بیش از ۲ هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی، کمک پزشکی و تهیه جهیزیه به مردم نیازمند کل بخش فلارد خدمات‌دهی داشتم.

 دانش آموزان بخاطر ویروس مجبور به ترک مدرسه شدند تا از طریق فضای مجازی ادامه تحصیل بدهند، نزدیک به ۵۰ خانواده ایتام نیازمند و چند دانش آموز را شناسایی کردم که اصلا چیزی به اسم گوشی هوشمند نداشتند، با عنایت خدا یک جلسه تشکیل دادم و خیرین منطقه را دعوت و توجیهشان کردم و موفق شدم ۱۱۰ میلیون پول جمع‌آوری کرده و ۳۳ عدد تبلت با کیفیت خوب خریداری و توزیع کردیم که بازتاب بسیار خوبی در منطقه داشت.

اخیرا نیز با اهدای ١١٠ جفت کفش و لباس به ایتام روستاها و بخش پشت کوه‌های فلارد توفیق و سعادت کمک‌رسانی و خوشحالی این افراد نصیبم شد.

ان‌شاءالله خوشحالی همه محرومین عالم  با فرج امام زمان(عج) محقق خواهد شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21417
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

03تیر
درباره جذب و گزینش طلاب علوم دینی
معاون تهذیب حوزه های علمیه تبیین کرد؛

درباره جذب و گزینش طلاب علوم دینی

06فروردین
نگاهی به موضوع فرهنگ و گردشگری از زاویه نگاه یک طلبه کارگردان
گزارشی درباره «بوم‌گرد» از زبان کارگردان این مستند:

نگاهی به موضوع فرهنگ و گردشگری از زاویه نگاه یک طلبه کارگردان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.