• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

5
اشتغال، ازدواج و حل مشکلات جوانان دغدغه این امام محله است؛

مسجد گره‌گشای روستای زندآباد

  • کد خبر : 44224
  • 07 آذر 1402 - 9:21
مسجد گره‌گشای روستای زندآباد
امام محله روستای زندآباد شهرستان اهر، دستگیری از نیازمندان، تأمین جهیزیه برای ازدواج دختران و پسران و اشتغالزایی را از لذت بخش‌ترین کارها می‌داند و معتقد است، مسجد باید در بین مسلمانان بیشترین نقش را در حل مشکلات و گره گشایی‌ها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه و به نقل از روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام فرزاد مولایی متولد سال ۱۳۷۰ و از طلبه‌های مستقر در روستای زندآباد شهرستان اهر است که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) فعالیت دارد و با ابتکار خود توانسته این مسجد را به یکی از مساجد فعال تبدیل کند. او از سال ۱۳۹۸ فعالیتش را در این روستا که دارای ۳۰۰ خانوار و بالغ بر هزار نفر جمعیت است، آغاز کرد.
این طلبه فعال و جوان خود را یک مبلغ می‌داند و معتقد است در کنار تبلیغ لازم است که در حوزه عمرانی و اشتغالزایی و دیگر اموری که مردم درگیر آن هستند ورود کرد و در حد توان کمک هایی ارائه داد به همین دلیل وی در کنار اقامه سه وعده نماز جماعت در مسجد بعد فرهنگی را نیز از یاد نبرده است و به برگزاری مراسمات در مناسبت‌های مختلف و کلاس احکام، کلاس تفسیر قرآن با حضور جوانان و نوجوانان می‌پردازد.

او می گوید: مسجد باید در بین مسلمانان بیشترین نقش را در حل مشکلات و گره گشایی‌ها داشته باشد صرف خواندن نماز در مسجد کافی نیست؛ ما در مسجد برای دانش آموزان کلاس‌های درسی و تقویتی برگزار می‌کنیم تا بچه‌های مسجدی در کنار حضور در برنامه‌های فرهنگی در بعد علمی هم نمونه باشند.
حجت الاسلام مولایی خیلی مورد اعتماد مردم زند آباد است در زمینه مشاوره نیز فعالیت می‌کند و به مردم و به‌ویژه زوجین جوان این خدمات ارائه می‌دهد تا در ابتدای تشکیل زندگی درباره ارتباط مؤثر، آگاه باشند و بتوانند مهارت های لازم را فرا گیرند. حاج آقا مولایی تاکنون مشاوره‌های پیش و بعد از ازدواج متعددی داشته است.

با تلاش‌های این طلبه جوان برای افراد متفاضی در مسجد کلاس‌های خیاطی و مکانیکی و دیگر مهارت‌ها برگزار شده است و با واسطه گری او در زمینه استخدام اهالی محله در معدن های منطقه، تحول خوبی در معیشت اهالی اتفاق افتاده است.
حجت الاسلام مولایی می‌گوید: یکی از دغدغه های من اشتغال جوانان روستا است که به علت بیکاری در روستا به شهرها مهاجرت می‌کنند. بنابراین با همکاری بنیاد برکت و کمیته امداد امام خمینی(ره) وام و تسهیلات خود اشتغالی برای جوانان روستا دریافت شده است که این‌کار به اشتغالزایی برای آنان منجر شد.

وی هدف خود از خدمت در مسجد را کسب رضایت خدا، دعای مردم و عاقبت بخیری می‌داند و می‌گوید: در کنار کار تبلیغ که وظیفه و رسالت من است، سعی می کنم به فکر امور مردم هم باشم چون مشکلات اجتماعی با مشارکت مردم بر طرف می‌شود. برای نمونه اینکه دو سال است در روستا هزینه مراسم ختم را تبدیل به احسان می‌کنیم بنابراین برای کسی که از دنیا رفته در مسجد یک مراسم گرفته می شود و پول بقیه مراسمات را خانواده متوفی به مسجد می‌دهند ما این پول را جمع آوری کرده و صرف کارهای عام المنفعه می‌کنیم مانند کمک به تعمیرات مدرسه یا مثل کمک به خانواده‌های کم بضاعت در قالب بسته های معیشتی و یا کمک به خانواده‌هایی که توان هزینه پرداخت جهیزیه دختران خود را ندارند و یا افراد بی بضاعت بیمار که هزینه درمان خود را ندارند.
او می‌گوید: اهالی روستای زند آباد شهرستان اهر مردمان مؤمن و خوبی هستند و در کارهای خیر پیشقدم می‌شوند و همیشه در کنار مسجد هستند و هر موقع لازم باشد به کمک مسجد می‌آیند.

حجت الاسلام مولایی در طی سال‌های حضورش در این منطقه غسالخانه‌ای را برای روستا احداث کرده و همچنین با فنس برای آرمستان روستا حصار کشی کرده‌ است.
او دستگیری از نیازمندان و تأمین جهیزیه برای ازدواج دختران و پسران و اشتغالزایی را از لذت بخش ترین کارهایی می داند که انجام داده و اظهار می‌دارد: وقتی مردم به زندگی امیدوار شوند و گره ای از مشکلات آنان باز می شود طبیعی است که ما هم خیلی خوشحال می شویم چون دستگیری از نیازمندان سیره پیامبر خاتم(ص) است همچین امام علی(ع) که پیرو راستین پیامبر است به شیوه‌های مختلفی دستگیر نیازمندان بود؛ بنابراین دستگیری از نیازمندان و کمک به اشتغال جوانان باید یکی از برنامه های همه ما باشد و باید دانست که خداوند توان روزی رساندن به همه بنده‌هایش را دارد، اما برخی از بندگان را وسیله کمک رساندن به دیگران قرار داده است و چه توفیقی بالاتر از اینکه ما یکی از این وسیله‌های خداوند برای خدمت به مردم باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44224

مطالب مرتبط

20اسفند
گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است!
23تیر
عزم مشاوران حوزوی برای خدمت به مسجدی ها؛ مساجد زنده تر می شوند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 14در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.