• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

10
به بهانه انتخابات فرانسه؛

طلسم الیزه می شکند؟

  • کد خبر : 41565
  • 04 اردیبهشت 1401 - 15:29
طلسم الیزه می شکند؟
در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که ۱۰ آوریل برگزار شد، بیش از ۲۶ درصد از واجدین شرایط از رفتن پای صندوق‌های رای امتناع کرده بودند. این بیشترین میزان مشارکت نداشتن در انتخابات ریاست جمهوری در ۲۰ سال گذشته است و پیشاپیش مشروعیت رئیس‌جمهوری آینده را تا حد زیادی با تردید مواجه می کند.

به گزارش صدای حوزه، امروز شهروندان فرانسوی برای انتخاب رئیس جدید کاخ الیزه در یکی از غیرقابل پیش بینی ترین انتخابات ریاست جمهوری کشورشان، رای خود را به صندوق می اندازند.

انتخاباتی که در آن امانوئل ماکرون، نامزد میانه روی انتخابات در تلاش است تا پس از ۲۰سال، اولین رئیس جمهور فرانسه باشد که برای دو دوره متوالی در این سمت حضور می یابد.

در مقابل، مارین لوپن، رهبر جریان راست افراطی «اجتماع ملی» قرار دارد که برای سومین بار در انتخابات شرکت می‌کند و آن قدر عطش رسیدن به کاخ الیزه را دارد که حداقل در گفتار سعی کرده بعضی از شعارها و خط مشی هایش را برای جلب رای، تعدیل کند.

به گزارش رویترز، آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که امانوئل ماکرون در دور دوم با حدود ۵۷ درصد بر مارین لوپن با حدود ۴۳ درصد پیروز خواهد شد.

۳۰ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی‌ها، گفته‌اند در رای گیری شرکت نخواهند کرد

نکته عجیب و قابل توجه نظرسنجی این است که حدود ۳۰ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی‌ها، گفته‌اند در رای گیری شرکت نخواهند کرد یا هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته اند.

احتمال کاهش نرخ مشارکت همان چیزی است که می تواند نتیجه غیرقابل پیش بینی را رقم بزند.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که ۱۰ آوریل برگزار شد، بیش از ۲۶ درصد از واجدین شرایط از رفتن پای صندوق‌های رای امتناع کرده بودند.
این بیشترین میزان مشارکت نداشتن در انتخابات ریاست جمهوری در ۲۰ سال گذشته است و پیشاپیش مشروعیت رئیس‌جمهوری آینده را تا حد زیادی با تردید مواجه می کند.

همه منتظرند ببینند طلسم الیزه می شکند

همین شرایط غیر معمول، باعث شده برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کنند مانند همه پرسی «برگزیت» و پیروزی دونالد ترامپ که کمتر کسی آن را پیش بینی می‌کرد، مارین لوپن با پیروزی در دور دوم همه را متعجب کند.

امانوئل ماکرون با ۲۷٫۸۵ درصد و مارین لوپن با ۲۳٫۱۵ درصد آرا به دور دوم انتخابات راه یافته‌اند. همین موضوع سبب شده تا علاوه بر گروهی از سیاستمداران فرانسوی ، خود نامزدها هم تلاش کنند تا این افراد را به پای صندوق‌های رای بیاورند.

یکی از مهم ترین آرایی که هر دو کاندیدا در دو هفته گذشته روی جذب آن تمرکز کردند، آرای حامیان ژان لوک ملانشون رهبر جریان چپ رادیکال است. او در دور نخست توانست ۲۲ درصد رای به نام خود ثبت کند و در جایگاه سوم قرار گیرد. او همچنین از حامیانش خواسته تا در دور دوم حتی یک رای هم به لوپن ندهند.

همه منتظرند ببینند طلسم الیزه می شکند و ماکرون می ماند، یا لوپن پس از سال ها کامیاب می شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41565
  • منبع : کانال زمانه

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.