• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگویی مطرح کرد؛

معضل مهاجرت پزشکان باید جدی گرفته شود

  • کد خبر : 39626
  • 28 اسفند 1400 - 12:41
معضل مهاجرت پزشکان باید جدی گرفته شود
حق هم‌وطنان ما این است که در منطقه خودشان، دسترسی راحتی به پزشک متخصص داشته باشند اگر این شرایط را برای آنان فراهم نکنیم قطعاً بیماری و عدم معالجه،‌ به سلامتی فرد‌ و اقتصاد خانواده‌اش آسیب می‌رساند.

به گزارش صدای حوزه، کیومرث سرمدی واله در گفت‌وگویی گفت: کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص، دلایلی دارد که یکی از آن‌ها عدم توزیع عادلانه در کشور است. یعنی نقاطی که از امکانات کافی برخوردار هستند، آمار پزشک متخصص‌شان بیشتر است و نقاطی که کم‌ برخوردار و محروم هستند از این کمبود رنج می‌برند. دلیل عمده این کمبود، مخالفت افرادی است که منافع‌شان با افزایش ظرفیت پزشک متخصص در کشور در تعارض است. این بدین معنا است که اگر تصمیم گیران این حوزه، خود جزء افرادی باشند که با افزایش پزشک، منافع‌شان به خطر افتد قطعاً بهانه‌ی کافی برای عدم افزایش ظرفیت خواهند داشت. آن‌چه که آمار و ارقام نشان می‌دهد این است که سرانه تعداد پزشک متخصص در ایران نسبت به میزان استاندارد جهانی بسیار کم است و این مشکل نمی‌تواند متناسب با منافع مردم باشد.

وی در ادامه به آسیب های کمبود پزشک متخصص در کشور اشاره و عنوان کرد: خطای پزشکی درصدی در کل دنیا وجود دارد ولی طبیعی است که هرچه ما نیروی متخصص کمتری داشته باشیم، حجم کار پزشکان افزایش می‌یابد. در نتیجه ممکن است با خطای پزشکی غیر عمد روبه رو شویم. همچنین یکی از علت‌های شلوغی برخی مطب‌ها و گرانی نامتعادل برخی از خدمات پزشکی، نبود پزشک متخصص کافی است که باید این کمبود را جبران کنیم و به میزان استاندارد جهانی برسانیم. البته این نکته را فراموش نکنیم که تحریم و تورم هم در گرانی خدمات پزشکی بی‌تأثیر نیست.

سرمدی افزود: حق هم‌وطنان ما این است که در منطقه خودشان، دسترسی راحتی به پزشک متخصص داشته باشند اگر این شرایط را برای آنان فراهم نکنیم قطعاً بیماری و عدم معالجه،‌ به سلامتی فرد‌ و اقتصاد خانواده‌اش آسیب می‌رساند. این آسیب و صدمه در سلامت جامعه و پیشرفت جامعه اثرگذار است.

بومی‌گزینی و الزامات قانونی راه حلی برای کمبود پزشک متخصص

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معضل مهاجرت پزشکان باید جدی گرفته شود گفت: یکی از راه حل هایی که می‌توانیم در خصوص مهاجرت پزشکان انجام دهیم این است که الزامات قانونی داشته باشیم. فردی که از امکانات و شرایط آموزشی کشور استفاده می‌کند و تخصصی را کسب می‌کند، باید موظف باشد در مناطقی که مسئولین تعیین می‌کنند، خدمت کند. همچنین می‌توانیم با بومی‌گزینی و افزایش امکانات شهرهای مختلف، ماندگاری افراد را در شهرشان بالا ببریم و از مهاجرت جلوگیری کنیم.

وی در پایان بیان کرد: کشور در آینده با بحران پیری روبه‌رو است و طبیعتاً هر چه سن بالاتر رود، مراقبت‌های پزشکی باید افزایش یابد. تعداد پزشکان متخصص ما، پاسخ‌گوی این قضیه نیست. اکنون پزشکان عمومی و متخصص ما  در خاورمیانه، از مهارت کافی برخوردار هستند و نباید به سمتی حرکت کنیم که مانند گذشته از سایر کشورها، پزشک وارد شهرهای‌مان کنیم. قطعاً به آن مراحل نخواهیم رسید و همان‎‌گونه که افزایش ظرفیت پزشک عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، ان‌شاءالله شاهد افزایش ظرفیت پزشک متخصص هم خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39626
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.