• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

ریشه اتفاقات اوکراین، توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است/جنگ و توسعه طلبی را محکوم می کنیم

  • کد خبر : 38877
  • 07 اسفند 1400 - 15:09
ریشه اتفاقات اوکراین، توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است/جنگ و توسعه طلبی را محکوم می کنیم
خطیب نمازجمعه قم با تأکید بر اینکه ریشه این اتفاقات توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است، گفت: موضع رسمی جمهوری اسلامی این است که ما به دنبال جنگ نیستیم و ما طعم تلخ جنگ را چشیده‌ایم و جنگ را محکوم می‌کنیم اما توسعه طلبی را هم محکوم می‌کنیم.

به گزارش صدای حوزه، آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه ششم اسفند ۱۴۰۰ که در مصلای قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه پیامبر اکرم می‌فرماید (ص) کسی که از مردم پروا نداشته باشد از خدا هم پروا ندارد، عنوان کرد: این آدم به جایی رسیده است که می‌گوید آب که از سر گذشت چه یک نی چه صد نی.

عوامل بازدارنده انسان از عبودیت

وی در رابطه با عوامل بازدارنده انسان از عبودیت گفت: اولین اثر گناه این است که لذت عبادت و راز و نیاز را انسان می‌گیرد. اگر همه ما به آثار سو گناه فکر کنیم خودش بازدارنده می‌شود.

خطیب نماز جمعه قم در رابطه با عواقب دنیوی گناه بیان کرد: قلب وقتی با گناه آشنا شد، روز به روز بیشتر به گناه متمایل می‌شود و یکی از آثار دنیوی گناه، فاسد شدن قلب است و امام باقر (ع) نیز می‌فرماید هیچ چیزی به اندازه گناه قلب آدم را فاسد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه رسوایی انسان از دیگر آثار دنیوی گناه است، اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌ها نشأت گرفته از فشار روحی انسان است و کسی که گناه می‌کند عذاب وجدان به او فشار می‌آورد و سبب بیماری‌اش می‌شود و این امر نیز از دیگر آثار دنیوی گناه است.

بردباری در مقابل مخالفین

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه دوم عنوان کرد: امام موسی کاظم (س) در سن ۲۰ سالگی به امامت رسیدند و بعد از ۳۵ سال امامت در سن ۵۵ سالگی شهید شدند و ویژگی بارز این امام بردباری است که حتی در مقابل مخالفین نیز بردبار بودند به همین دلیل به کاظم، یعنی فروبرنده خشم ملقب شدند.

وی در رابطه با ۲۷ رجب گفت: درس رسالت پیامبر (ص) برای دوران ما این است که پیامبر (ص) در عصر جهالت اولاً برگزیده شدند و امروز نیز در جاهلیت مدرن مواجه هستیم که برای جوامع نسخه می‌پیچند و می‌خواهند اراده شأن را بر جوامع تحمیل کنند و اسم آن را نیز حقوق بشر و آزادی می‌گذارند و جوانان نیز جذب شعارهای این‌ها می‌شود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: امروز هم بعثت ادامه داد و بعثت محصور به ۲۳ سال نیست و تا دامنه قیامت ادامه دارد؛ زیرا پیامبر برای بشریت مبعوث شدند.

مردم انتظار دارند که اهداف انقلاب در جامعه پیاده شود

وی ادامه داد: ۴۳ سال از انقلاب گذشته است و مردم انقلاب را دوست دارند و فقط انتظار دارند که اهداف انقلاب در جامعه انجام شود و مردم در ۲۲ بهمن نیز بیان کردند که ما با انقلاب قهر نیستیم و با مسئولانی که ما را درک نمی‌کنند قهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه به نسل جوان باید بها داد؛ زیرا آن‌ها آینده‌سازان کشور هستند، افزود: باید از ظرفیت‌های منابع خدادادی کشور استفاده کرد و رهبر معظم انقلاب نیز بارها به این امر تأکید کردند و اگر مسئولان این مسائل را حل کنند اگر همه دنیا هم ما را تحریم کنند نمی‌توانند در مقابل ملت ما ایستادگی کنند.

ریشه اتفاقات اوکراین، توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است

خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه ما حوادث روسیه و اوکراین را از قضیه تاریخی بررسی می‌کنیم و از جناحی طرفداری نمی‌کنیم، گفت: زمانی که شوروی فرو ریخت یکی از پیمان‌هایی که بسته شد این بود ناتو در این منطقه ورود نداشته باشد؛ اما این ناتو بر سر پیمانش ماند؟

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهایی که بلوک شرق بودن به صورت پلکانی وارد ناتو کردند و آرام آرام نیروهایشان آوردند تا به اوکراین رسیدند و رئیس جمهور اوکراین نیز در دامن غرب قرار گرفت و کشور روسیه نیز به این‌ها اعلام کرد که عقب‌نشینی کنید، اما آن‌ها گفتند که حاضر به عقب‌نشینی نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه ریشه این اتفاقات توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است، افزود: موضع رسمی جمهوری اسلامی این است که ما به دنبال جنگ نیستیم و ما طعم تلخ جنگ را چشیده‌ایم و جنگ را محکوم می‌کنیم اما توسعه طلبی را هم محکوم می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

حوادث اوکراین هشداری جدی برای غرب‌گرایان است

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38877
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا
ترکش های آتش جنگ روسیه و اوکراین بر بازار مواد غذایی؛

پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا

19اردیبهشت
تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن
حواشی دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان؛

تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.