• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
مروری بر شکست‌های اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی در سال‌های اخیر؛

تاریخچه مختصر شکست های اطلاعاتی تل آویو

  • کد خبر : 31754
  • 30 آبان 1400 - 8:19
تاریخچه مختصر شکست های اطلاعاتی تل آویو
حملات سایبری صورت‌گرفته به‌همراه خرابکاری‌های رخ‌داده در تاسیسات حساس رژیم‌صهیونیستی اثرات تخریبی دیگری نیز داشته است که دامنگیر دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم شده‌اند.

به گزارش صدای حوزه، رژیم‌صهیونیستی که مورد پشتیبانی بی‌ملاحظه و وسیع کشورهای غربی است از آغاز پیدایش خود تلاش داشته تا به‌دلیل ضعف‌های ذاتی‌اش یک دستگاه اطلاعاتی قدرتمند برای خود ایجاد کند. مقامات صهیونیست به‌همراه متحدان غربی‌شان با در نظر گرفتن عمق استراتژیک کم این رژیم و وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای با صهیونیسم، امنیت این رژیم را در اجرای اقدامات «پیش‌دستانه» یافتند. بر این اساس رژیم‌صهیونیستی نیاز به شناختی عمیق از برنامه دشمنان خود دارد تا پیش از اجرای آنها، این اقدامات را خنثی یا ناکارآمد کند. دو شاخه اصلی این سیاست نیز نخست ترور اشخاص مهم و خرابکاری در تاسیسات دشمن یا در مرحله دوم نابودی این تاسیسات از طریق حملات هوایی است. با این‌ حال «چشم» سیاست حمله پیش‌دستانه تل‌آویو، دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم هستند. با کور شدن آنها رژیم‌صهیونیستی نه‌تنها قادر به اجرای صحیح تمامی برنامه‌های پیش‌دستانه نیست، بلکه خود به هدفی برای دستگاه‌های اطلاعاتی رقیب تبدیل می‌شود.

به‌نظر می‌رسد دشمنان رژیم صهیونیستی با شناخت دقیق این موضوع برای مدت‌ها تلاش کرده‌اند دستگاه‌های اطلاعاتی تل‌آویو را ناکارآمد سازند. وقوع خرابکاری‌های گسترده در تاسیسات حیاتی رژیم‌صهیونیستی مانند کارخانه‌های موشک‌سازی، تاسیسات تولید مواد شیمیایی، پالایشگاه‌های نفت و زیرساخت‌های آب و برق آن نشان‌دهنده نفوذپذیری‌های زیاد این رژیم هستند.

درکنار آنها شناسایی برخی جاسوسان در مراکز حیاتی رژیم و همچنین کشته شدن تعداد زیادی از افسران اطلاعاتی تل‌آویو در مناطقی مانند کردستان، عراق و امارات شفاف می‌کند که دلیل ناکارآمدی دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در کشف حملات علیه تاسیسات مهم فلسطین اشغالی، نفوذپذیری دستگاه‌های اطلاعاتی تل‌آویو است.

رژیم‌صهیونیستی در حوزه سایبری نیز شکست‌های متعددی را پذیرا بوده است، به‌گونه‌ای که در هفته گذشته هکرها موفق شدند با نفوذ به سرورهای حساس این رژیم مختصات و تصاویر سه‌بعدی دقیقی را از مراکز نظامی رژیم صهیونیستی به‌دست آورند. در ادامه مروری داریم بر تعدادی از شاخص‌ترین شکست‌های اطلاعاتی تل‌آویو در چندسال اخیر.

ترور مغز برنامه هوافضای رژیم‌صهیونیستی

پایگاه خبری «والا» متعلق به رژیم‌صهیونیستی اخیرا فیلمی از لحظات به آتش کشیدن هتل محل اقامت رئیس اسبق سازمان هوافضایی این رژیم منتشر ساخته است که به‌نوعی تایید فرضیه ترور وی تلقی می‌شود. افراد ناشناس در بحبوحه جنگ ۱۱ روزه می ‌سال‌جاری که در آن سرزمین‌های ۱۹۴۸ نیز به آشوب کشیده شد، هتل محل اقامت «آوی هار-ایوِن» مغز متفکر موشکی رژیم‌صهیونیستی را در شهر حیفا به آتش کشیدند. این اقدام باعث سوختگی شدید و خفگی در او شد. پس از آتش‌سوزی وی از روز یازدهم ماه می ‌در مرکز پزشکی «رمبام» درحالت کما بستری شد و یک ماه پس از آن نیز خبر مرگش منتشر شد. ازجمله مسئولیت‌های مهم آوی هار-ایوِن هدایت تیم ساخت موشک ماهواره‌بر «شاویت» و همچنین ریاست سازمان هوافضایی رژیم‌صهیونیستی از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ بوده است.

انفجار کارخانه موشک‌سازی تومر

در روز ۲۰ آوریل سال‌جاری (۳۱ فروردین) انفجاری سنگین کارخانه موشک‌سازی تومر را لرزاند. تاسیسات حساس شرکت تومر در شهر رمله قرار دارند که فاصله چندانی نیز با تل‌آویو پایتخت رژیم‌صهیونیستی ندارد. مقامات صهیونیست پس از این انفجار تلاش کردند تا آن را مرتبط با یک آزمایش موشکی عنوان کنند. با این حال افراد نفوذکننده به این تاسیسات از حومه آن تصاویر و فیلم‌هایی تهیه کردند تا مانع از این اقدام صهیونیست‌ها شوند. شرکت تومر، سازنده انواع موشک‌های پیشرفته و سنگین رژیم‌صهیونیستی مانند موشک پیکان است که وظیفه رهگیری موشک‌های بالستیک در برد بلند را دارد.

ضربه «عصای موسی» به کمر ساختار اطلاعاتی صهیونیست‌ها

گروه هکری با نام «عصای موسی» به(Moses Staff)  به‌تازگی با اعلام موجودیت خود وارد سلسله نبردهای سایبری با رژیم‌صهیونیستی شده و در مدت کوتاهی بخش بزرگی از اطلاعات حساس این رژیم را در دسترس عموم قرار داده است. این گروه در ماه اکتبر اطلاعات شخصی و مهم صدها سرباز صهیونیست را افشا کرد. این اطلاعات مربوط به آدرس و رده‌های نظامی این سربازان و افسران می‌شد؛ این افشاگری یک هشدار برای دستگاه نظامی تل‌آویو و اعضای آنها بود، زیرا اطلاعات منتشرشده می‌توانند برای آسیب زدن به این افراد حتی از نوع فیزیکی مورد استفاده قرار گیرند. ضربات اخیر گروه عصای موسی به رژیم‌صهیونیستی اما عمیق‌تر بوده‌اند. این اقدامات به شرح ذیل هستند:

۱. انتشار نقشه‌های سه‌بعدی مراکز حساس رژیم‌صهیونیستی

گروه عصای موسی با ایجاد دسترسی به سرورهای اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی به تصاویر و نقشه‌های سه‌بعدی از تاسیسات مهم و راهبردی این رژیم دست یافته و آنها را نیز منتشر کرده است. در بیانیه این گروه در ارتباط با این اقدام آمده است: «ما به زیرساخت‌های سایبری رژیم جنایتکار صهیونیستی نفوذ کرده و توانستیم ۲۲ ترابایت تصاویر سه‌‌بعدی را از تمام مناطق اسرائیل پیدا کنیم که توسط خود آنها با دقت ۵ سانتیمتر گرفته شده است.»

۲. انتشار اطلاعات برنامه ماهواره جاسوسی تل‌آویو

درجریان این دسترسی گروه هکری عصای موسی اطلاعاتی را نیز درباره برنامه بسیار پیشرفته ماهواره‌های جاسوسی تل‌آویو به‌دست آورده است که مربوط به پروژه اوفک (ofek) هستند. ماهواره‌های جاسوسی رژیم‌صهیونیستی اوفک نام دارند که نخستین مورد از آنها در سال ۱۹۸۸ با نام اوفک-۱ به فضا پرتاب شد. آخرین نمونه از این ماهواره‌های جاسوسی که البته با نسل‌های پیشین خود بسیار متفاوت بود، در سال ۲۰۱۶ با نام اوفک-۱۱ در مدار قرار گرفت. این ماهواره‌ها وظیفه جاسوسی از کشورهای خاورمیانه به‌ویژه ایران و برنامه هسته‌ای آن را برعهده دارند.

۳. انتشار اسامی یگان سایبری صهیونیست‌ها

یکی از آخرین ضربات عصای موسی به رژیم‌صهیونیستی افشای لیست اسامی و اطلاعات برخی از اعضای یگان سایبری رژیم‌صهیونیستی موسوم به ۸۲۰۰ است. این یگان یک سازمان اطلاعاتی ویژه در رژیم‌صهیونیستی به‌حساب می‌آید که وظیفه جمع‌آوری اطلاعات و شنود  رمزگشایی کد را برعهده دارد. این وظایف باعث شهرت بسیار زیاد یگان ۸۲۰۰ شده است. انتشار لیست برخی از کارکنان این یگان به‌طور مستقل از دیگر اقدامات گروه عصای موسی، یک ضربه شدید به تل‌آویو محسوب می‌شود.

حملات سایبری متعدد به زیرساخت‌ها

رژیم‌صهیونیستی در دریافت ضربات سایبری با آمریکا دارای یک «درد مشترک» است. واشنگتن و تل‌آویو هر دو از ضربات سایبری که نهادهای نظامی، دولتی و مدنی آنها را هدف قرار داده آسیب‌های زیادی را متحمل شده‌اند و درحال حاضر نیز به‌شدت نگران حملات آتی هستند. واشنگتن‌تایمز در خبری اعلام کرده است دولت بایدن قصد دارد برای مبارزه با حملات سایبری با رژیم‌صهیونیستی همکاری کرده و برنامه‌های مشترکی را تنظیم کند.  آمریکا درطول دو سال اخیر چندین نفوذ بزرگ سایبری را کشف کرد که یکی از آنها مربوط به هک سامانه‌های داخلی انتقال داده بین نهادهای مهم و وزارتخانه‌های این کشور بود. ضربه دیگر نیز به قطع جریان انتقال سوخت به نواحی شرقی آمریکا منجر شد. رژیم‌صهیونیستی نیز همانند آمریکا در دوسال اخیر شاهد حملات سایبری متعدد به دستگاه‌های نظامی، دولتی، دانشگاه‌ها، مراکز علمی- صنعتی، نهادهای اجتماعی و نظام سلامت خود بوده است. بخشی از حملات مهم سایبری علیه نهادهای غیرنظامی رژیم‌صهیونیستی به شرح ذیل هستند:

۱. حمله به تاسیسات آب‌شیرین‌کن

در روز ۲۷ جولای سال گذشته میلادی هکرها به تاسیسات آب شرب در فلسطین اشغالی حمله کردند. یکی از این اهداف پمپ آب در منطقه «الجلیل‌الاعلی» بود و دیگری نیز به یک تاسیسات در جنوب قدس مربوط می‌شد. پیش از این حملات نیز تل‌آویو مدعی شده بود درجریان یک حمله سایبری هکرها تلاش کرده بودند میزان کلر را در مخازن آبی رژیم‌صهیونیستی افزایش دهند.

۲. حمله به تاسیسات برق

در ژانویه ۲۰۱۹ یک حمله بزرگ علیه تاسیسات برق رژیم‌صهیونیستی صورت گرفت که درپی آن برق ۱۶ شهر این رژیم دچار مشکل شد. شهرهای هرتزلیا، تیرا، راعانانا، روش‌هاعین، پتخ‌تیکوا، نتانیا، رمت‌گن، تل‌آویو، هولون، بت‌ام، حیفا، عفوله، بنیامینیا، پردیس حنا،  هادرا و منطقه مسکونی زیخرون‌یاکوف در حیفا اهداف این حمله سایبری بودند که درپی آن بیش از ۱۰ هزار مورد خسارت جدی توسط این شهروندان گزارش شد.

۳. لو رفتن اطلاعات دانشجویان صهیونیست

در روز ۱۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) سال‌جاری هکرها موفق شدند در یک حمله سایبری به دانشگاه «ایلان‌بار» در رژیم‌صهیونیستی اطلاعات شخصی استادان این دانشگاه را که جزء افسران اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی به‌حساب می‌آیند، به‌دست آورند. پیش از آن نیز شرکت‌های امنیت سایبری رژیم‌صهیونیستی متوجه شده بودند اطلاعات حساس حداقل ۲۸۰ هزار دانشجوی این رژیم که شامل آدرس و حتی گذرواژه‌های آنان می‌شود، به سرقت رفته‌اند.

استعفای معاونان موساد

حملات سایبری صورت‌گرفته به‌همراه خرابکاری‌های رخ‌داده در تاسیسات حساس رژیم‌صهیونیستی اثرات تخریبی دیگری نیز داشته است که دامنگیر دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم شده‌اند.

هفته گذشته به‌عنوان یکی از تبعات این اتفاق سه تن از معاونان موساد شامل مسئولان بخش‌های جذب نیرو، فناوری و مبارزه با تروریسم این سازمان استعفا کرده‌اند. دلیل استعفای این افراد اختلاف‌شان با دیوید بارنه‌ئا، رئیس جدید موساد عنوان شده است. بارنه‌ئا برای تقویت بخش دفاع سایبری رژیم‌صهیونیستی به‌دنبال کاهش اتکا به نیروی انسانی و تلاش برای تمرکز بر هوش مصنوعی است. این اقدام باعث شده تا بسیاری از اعضای موساد جایگاه خود در این سازمان را متزلزل پیش‌بینی کنند.

سه‌تن از مقام‌های ارشد موساد طی روزهای اخیر در اعتراض به سیاست‌های دیوید بارنه‌ئا، رئیس جدید این سرویس جاسوسی استعفا کردند. بنابه گزارش روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت، مسئولان بخش جذب نیرو، بخش فناوری و بخش مبارزه با تروریسم موساد طی روزهای اخیر استعفا دادند. براساس این گزارش، استعفای دسته‌جمعی این سه‌نفر باتوجه به تلاش‌های بارنه‌ئا برای ایجاد تغییرات ساختاری در موساد صورت گرفته که مقام‌های ارشد این سرویس با آن مخالف هستند. آلون بن‌دیوید، یکی از تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی به شبکه ۱۳ این رژیم گفته استعفاهای اخیر نشان‌دهنده بروز یک زلزله و سونامی است که راس هرم موساد را به‌شدت درهم کوبیده است.

خدمتکار جاسوس در خانه وزیر جنگ

وزارت دادگستری رژیم‌صهیونیستی روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که خدمتکار منزل وزیر جنگ این رژیم را به جرم جاسوسی بازداشت کرده است. شاباک (سازمان جاسوسی داخلی اسرائیل) می‌گوید  «اورن گورن» در اوایل ماه میلادی جاری تلاش کرده است تا با گروه هکری سایه سیاه (Black Shadow) تماس بگیرد. گورین برای جلب اطمینان گروه سایه سیاه، چند تصویر از داخل خانه «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی را برای آنها ارسال کرده است.

حضور این خدمتکار در منزل بنی گانتز که رهبری یک جریان بزرگ سیاسی با نام «آبی سفید» را برعهده دارد و از گزینه‌های نخست‌وزیری به‌شمار می‌رفته، درحالی است که وی در طول عمر ۳۷ساله خود ۱۴ بار دستگیر شده و چهار دوره نیز به زندان افتاده است.

نهادهای امنیتی تل‌آویو برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی سعی کرده‌اند با اتصال این اتفاق به ایران، آن را طراحی یک کشور قدرتمند جا بزنند، اما مساله مهم در این میان آن است که گروه هکری سایه سیاه، تلاشی برای جذب خدمتکار وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی انجام نداده است، بلکه این خدمتکار خود به‌دنبال راهی برای کسب درآمد از طریق جاسوسی بوده است. شاباک می‌گوید این فرد حتی یک نرم‌افزار جاسوسی را در رایانه شخصی بنی گانتز نصب کرده است.

جاسوسی وزیر اسبق انرژی

گونن سگو، وزیر پیشین انرژی رژیم‌صهیونیستی در ژوئن ۲۰۱۸ با ادعای جاسوسی برای ایران بازداشت شد. نهادهای اطلاعاتی این رژیم مدعی هستند سگو برای مدتی با دستگاه اطلاعاتی ایران مرتبط بوده و اطلاعاتی درباره تاسیسات حیاتی تل‌آویو را در اختیار آنان گذاشته است.  سگو در سال ۲۰۰۴ نیز به اتهام جابه‌جایی و قاچاق ۳۰ هزار قرص روانگردان با استفاده از گذرنامه دیپلماتیک از هلند به سرزمین‌های اشغالی به زندان محکوم شده بود. احتمالا این مساله یکی از دلایل خروج وی از سرزمین‌های اشغالی و ساکن شدن در آفریقا بوده است؛ جایی که واسطه‌ها موفق به دسترسی به او و کسب اطلاعات از وی شده‌اند.

انفجارهای متعدد پالایشگاه حیفا

پالایشگاه نفت حیفا، یک هدف مهم برای دشمنان رژیم‌صهیونیستی است که در سال‌جاری دست‌کم دوبار هدف خرابکاری قرار گرفته است. آخرین مورد به ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) بازمی‌گردد که به گفته صهیونیست‌ها یک حریق به‌دلیل آسیب‌دیدگی لوله‌های انتقال انرژی در تاسیسات نفتی حیفا رخ داد. در روز ۴ فوریه (۱۶ بهمن ۱۳۹۹) نیز انفجارهایی مهیب باعث تخریب گسترده مجتمع پتروشیمی حیفا و دلهره ساکنان این شهر شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31754
  • منبع : فرهیختگان

مطالب مرتبط

05دی
حاج قاسم گفت دیگر وقت شهید شدنت است
به بهانه شهادت سیدرضی موسوی؛

حاج قاسم گفت دیگر وقت شهید شدنت است

23آذر
اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند
پیام رهبر انقلاب در پی ربایش و شهادت مولوی عبدالواحد ریگی؛

اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند

07آذر
ترور، جنایت و روایت‌هایی که گفته نشد
نگاهی دوباره به ماهیت حزب کوموله؛

ترور، جنایت و روایت‌هایی که گفته نشد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.