• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
خطیب نمازجمعه تهران:

مردم را از گرانی‌های افسار گسیخته نجات دهید

  • کد خبر : 30461
  • 15 آبان 1400 - 13:18
مردم را از گرانی‌های افسار گسیخته نجات دهید
خاتمی: با سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا و حمله به عین الاسد صدای شکسته شدن استخوان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد.

به گزارش صدای حوزه، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران(۱۴ آبان) در خطبه‌های این هفته با بیان اینکه این روزها مشکلات اقتصادی زیاد است با تاکید بر کمک به همنوعان گفت: صدها روایت داریم که از مصادیق بارز برّ و احسان، دستگیری از همدیگر در عرصه معیشت است. 

وی تقویت نظام اسلامی و ولایت والیِ عدل و کمک به وی در اداره امور را از مصادیق اطاعت خدا و از مصادیق برّ و احسان دانست، گفت: همچنین کمک به ایجاد امنیت هم چنین است. امنیت از نان شب هم واجب‌تر است و اولین زیرساخت یک جامعه اسلامی عبارت ‌است از امنیت؛ مانند همان کاری که مردم برای مبارزه و همکاری علیه داعش‌های وطنی در دهه شصت انجام دادند که شر منافقین از کشور کنده شد. این از مصادیق ایجاد امنیت بود و این کار باید همچنان ادامه پیدا کند. 

آیت‌الله خاتمی تضعیف نظام دینی که با رنج‌ها و ضعف‌های فراوان به دست آمده را از مصادیق اثم و عدوان دانست و  اظهار داشت: پخش شایعات و انتشار هر دروغی در فضای مجازی، علاوه بر معاونت بر عدوان، مصداق دروغگویی است. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد ۱۳ آبان گفت: پرونده آمریکا در ایران و جهان اسلام بسیار سیاه است. در سال ۴۳ امام علیه کاپیتولاسیون موضع گرفت که به دستور مستقیم آمریکا امام تبعید شد. در سال ۵۶ در همین مکان دانش‌آموزان و دانشجویان را که  علیه رژیم شاه تظاهرات کرده بودند به گلوله بستند. سفارت خانه آمریکا در کشور ما کانون توطئه علیه نظام اسلامی بود و دانشجویان مسلمان آن را تسخیر کردند که مورد تایید امام قرار گرفت. 

وی افزود: آمریکا رژیم ننگین شاهنشاهی را به مردم ایران تحمیل کردند که ایران را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده بود. توطئه مدام شصت و هشت ساله از مرداد ۳۲ تا کنون علیه ملت ایران آمریکا توطئه می‌کند. توطئه مدام علیه ایران در مجامع بین‌المللی و تحمیل جنگ تحمیلی، تقویت مدام تکفیری‌ها و داعش که ساخته و پرداخته آنهاست، تحریم اقتصادی و ترور حاج قاسم سلیمانی و جنایتی که این روزها انجام دادند و دزدی نفت ایران که با شیرمردان سپاه مواجه شدند، همگی نشان‌دهنده چهره‌واقعی آمریکاست. اینکه مردم مرگ بر آمریکا می‌گویند به این دلیل است؛ این دلایل گوشه‌ای از پرونده سیاه آمریکاست. 

آیت‌الله خاتمی درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: ما یک تصمیم آشکار گرفتیم و آن مذاکره‌ای است که لغو همه تحریم‌های هسته‌ای، حقوق بشری و سایر تحریم‌ها باشد. اگر می‌خواهید برگردید و مذاکره‌ کنید مذاکره فرسایشی را ایران اسلامی نمی‌پذیرد. برخی از کشورهای شریک جرم آمریکا که در پیمان‌شکنی آمریکا نازک تر از گل نگفتند مدام از زبان تهدید استفاده می‌کنند؛ شما چه‌کاره اید که زبان تهدید بکار می‌برید. مثل آدم حرف بزنید تا سخن‌تان جواب منطقی داشته باشد. ما در جریان مذاکره هیچ سردرگمی و ابهامی نداریم و آنکه پیمان شکسته باید جبران کنند. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه در رابطه با همسایگان حس‌ همجواری و خوب همسایگی کردن را می‌خواهیم، گفت: اینکه مدام همسایه‌داری کنیم اما ناجوانمردی ببینیم قابل تحمل نیست. من برخی کشورهای همسایه را نصحیت می‌کنم که شما همسایه قدرتمندی دارید که ارتش و سپاهش اولین قدرت نظامی در منطقه است. با این همسایه‌ی مقتدر برادرانه رفتار کنید وگرنه دود آن به چشم خودتان می‌رود. اینکه روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می‌کنید، بدانید با طناب رژیم صهیونیستی به ته چاه می‌روید و نابود خواهید شد. 

وی افزود: حوادثی که در افغانستان می‌گذرد بند بند وجود ما را می‌لرزاند. دو هفته مداوم انفجار در مساجد شیعیان و انفجار در بیمارستان و کشتن و مجروح کردن ۱۰۰ نفر قطعاً خط آمریکاست. آمریکا به حاکمان افغانستان می‌خواهد بگوید که اگر ما نباشیم ناامنی می‌شود! اینها امنیت افغانستان را هدف گرفته‌اند و نمی‌خواهند یک دولت فراگیر در افغانستان شکل بگیرد.

آیت‌الله خاتمی حریم مرجعیت را حریم بایسته و سرمایه دانست و اظهار داشت: عراق را از چنگ انگلیس مرجعیت نجات داد و ایران اسلامی را مرجعیت امام خمینی نجات داد؛ این سرمایه‌، سرمایه‌ی پاس گذاشتنی است و قدر حریم مراجع از جمله شیخ المراجع آیت‌الله صافی گلپایگانی باید پاس داشته شود. شخصیتی که در شورای نگهبان و خبرگان قانون اساسی حضور داشته و خاندان ایشان خاندان مبارز با طاغوت بوده و جا دارد حریم همه مراجع از جمله این بزرگمرد پاس داشته شود. 

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به رویارویی سپاه با آمریکایی‌ها در دریای عمان، این حرکت را حرکت تحقیر آمریکا دانست و گفت: این نشان می‌دهد ارتش آمریکا در خانه عنکبوتی نشسته‌اند. با سرنگونی پهپاد متجاوز آنها و حمله به عین الاسد صدای شکسته شدن استخوان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد و به زودی شاهد سقوط این دو رژیم جلاد خواهیم بود.

وی با تشکر از حضور میدانی مسئولان و سفر هفتگی رئیس جمهور در استان‌ها، سفر رئیس قوه قضائیه و رسیدگی به امور زندانیان و اقدام مجلس در تصویب قانون جوانی جمعیت، اظهار داشت: این از جمله گام‌های ستودنی است که صمیمانه تشکر می‌کنم اما تقاضای ما این است که مردمی که از این گرانی‌های افسار گسیخته و لحظه به لحظه در رنج‌اند را دریابید و به داد مردم برسید. مشکلات چندساله را نمی‌شود یک شبه حل کرد اما سرعت حرکت را بیشتر کنید تا مردم بیش از این در رنج نباشند. 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30461
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

29اردیبهشت
ایران مقابل آمریکا پیروز شده است
اعتراف جالب مشاور ترامپ پس از 41 سال؛

ایران مقابل آمریکا پیروز شده است

24اردیبهشت
گذشت زمان به ضرر اروپا و آمریکاست/ بورل پیشنهاد جدیدی نداشت
19اردیبهشت
حرکت بایدن در مسیر سیاست تجاری یکجانبه‌گرای ترامپ
گزارش اندیشکده‌ آمریکایی از عملکرد دولت بایدن در حوزه تجارت؛

حرکت بایدن در مسیر سیاست تجاری یکجانبه‌گرای ترامپ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.