• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
در نشست ۳ ساعته جامعه روحانیت مبارز با حضور رئیس‌جمهور مطرح شد:

از لزوم حذف حقوق‌های نجومی تا مبارزه با ربای خانمان سوز در نظام بانکی

  • کد خبر : 30458
  • 15 آبان 1400 - 13:17
از لزوم حذف حقوق‌های نجومی تا مبارزه با ربای خانمان سوز در نظام بانکی
موحدی کرمانی: مالیات بر عایدی سرمایه باید اجرایی و گرانی کالاها و رهایی بازار  باید هرچه سریعتر مورد رسیدگی قرار گیرد و همچنین باید به وضع مالیات شرکت‌های پردرآمد دولتی رسیدگی عاجل شود. 

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی، با تشریح نشست اخیر این جامعه که با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، در تاریخ ۲۷ مهر ماه برگزار شد، گفت: این اجلاس در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری و با مدیریت آقای پورمحمدی برگزار شد. 

وی افزود: آیت‌الله موحدی کرمانی اولین سخنران این نشست بود. ایشان با تاکید بر اینکه امروز سران سه قوه تابع و مطیع رهبر انقلاب هستند، خاطرنشان کردند که بار سنگینی به روی دوش دولت سیزدهم و شخص آقای رئیسی آمده و کشوری که با مشکلات عدیده‌ای بویژه در حوزه مسائل معیشتی در اختیار ایشان قرار گرفته، باید به جایی که خداوند می‌پسندند، هدایت شود. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: آیت‌الله موحدی در این نشست همچنین با اشاره به ترمیم فاصله بین حقوق‌ها و حرکت به سمت عدالت در این حوزه تاکید کردند که باید جلوی حقوق‌های نجومی گرفته شود. ایشان درباره قیمت‌گذاری کالاهای اساسی و نظارت قوی بر نرخ مایحتاج مردم تاکید کردند و از آقای رئیسی درخواست کردند که توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد. همچنین درباره لزوم برخورد و ممنوعیت واردات کالاهای غیرضروری و رسیدگی به رسوب کالاهای اساسی در انبارهای گمرک تاکید کردند. همچنین مبارزه با ربای خانمان سوز در نظام بانکی از دیگر توصیه‌های آیت الله موحدی کرمانی به رئیس‌جمهور بود. 

مصباحی مقدم عنوان کرد: رئیس جامعه روحانیت مبارزه خطاب به رئیس جمهور گفتند که دولت باید از جوان‌های پاک و آماده خدمت استفاده کند و اعتماد از دست رفته مردم باید احیا شود.  باید افراد کابینه مدام رصد شوند تا خدایی ناکرده آلوده به برخی مسائل نشوند و اگر موردی در این رابطه دیده شد با جدیت و قاطعیت برخورد شود. همچنین یارانه افراد پردرآمد باید حذف شود. مالیات بر عایدی سرمایه باید اجرایی و گرانی کالاها و رهایی بازار  باید هرچه سریعتر مورد رسیدگی قرار گیردو همچنین باید به وضع مالیات شرکت‌های پردرآمد دولتی رسیدگی عاجل شود. 

وی با  با اشاره به سخنرانی حجت‌الاسلام تقوی گفت: در ادامه نشست حجت‌الاسلام تقوی طی سخنانی تاکید کرد که دشمن از انقلاب اسلامی و روحانیت سیلی خورده و به همین دلیل از آغاز انقلاب، شخصیت‌های روحانیت را مورد حمله قرار دادند و عده‌ای از بزرگان را به شهادت رساندند. دشمن در صدمه زدن به روحانیت تاثیرگذار بوده تا جایی که عده‌ای در قم گفته‌اند که روحانیت باید از دولت فاصله بگیرد که این همان تز اسلام بدون روحانیت است. افکار عمومی و فعالیت روحانیت در این عرصه  بسیار مهم است. شبکه ارزنده روحانیت می‌تواند در خدمت منویات رئیس‌جمهور برای حل مشکلات کشور قرار گیرد. 

مصباحی مقدم افزود: همچنین در بخش دیگری از نشست حجت‌الاسلام موسی پور درباره فعالیت‌های جامعه روحانیت مبارز از دو سال قبل تاکنون و بازنگری در اساسنامه جامعه روحانیت توضیحاتی را بیان کرد. فعالیت‌هایی که منتهی به انتخابات در این جامعه شد و در نهایت بیش از هزار نفر عضو جامعه روحانیت مبارز شدند و از ۱۰ منطقه هر منطقه یک نفر برای حضور در شورای مرکزی جامعه روحانیت انتخاب شدند. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اظهاراتش در این نشست عنوان کرد: بنده متنی را در ۱۲ بند در رابطه با مسائل اقتصادی آماده کرده بودم و اشاره کردم که دولت‌ها در دوره‌های اخیر تا توانستند هزینه‌ها را افزایش دادند و هیچ دولتی به فکر افزایش ثروت ملی و درآمد دولت نبوده است و انتظار ما از دولت سیزدهم این است که  به فکر بالا بردن ثروت ملی از طریق استفاده از ظرفیت منابع طبیعی به ویژه معادن و انرژی باشد. با توجه به اینکه ایران از نظر منابع انرژی نفت و گاز سرشار برخوردار است و در کنار آن خاک ایران در بردارنده ۷ درصد منابع معدنی جهان است، باید از این ظرفیت‌ها بویژه برای افزایش ثروت در کشور استفاده شود. 

وی افزود: آنچه که تاکید شد این بود که می‌توان با بهینه سازی مصرف انرژی که ۴ برابر میانگین جهانی است طی ۵ سال ۲۵ درصد از مصرف انرژی در کشور را صرفه جویی کنیم و این میزان را صادر کنیم که در این صورت جهش تولید و افزایش ثروت در کشور محقق خواهد شد.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این نشست آقای ابوترابی طی سخنانی به نظام اداری کشور و بلعیدن شدن درآمدها برای تامین هزینه‌های جاری توسط ادارات دولتی که دولت را مجبور به استقراض از بانک مرکزی کرده  اشاره کرد. همچنین مسئله مصرف انرژی را در کشور مورد اشاره قرار داد و گفت که هزینه انرژی در کشورهای وارد کننده انرژی ۵ درصد است در حالی که این هزینه در ایران ۲۱ درصد است و در نتیجه تولیدات ایران قدرت رقابت با تولیدات کشورهای خارجی را ندارد. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: آقای رئیسی در این نشست پس از استماع نقطه نظرات اعضای حاضر در جلسه طی سخنانی گفتند که با توجه به انتظاراتی که مردم از دولت سیزدهم دارند امیدوارم مجموعه اقدامات دولت بتواند موجب بالا رفتن سرمایه اجتماعی شود. آقای رئیسی همچنین تاکید کرد که دوستان حاضر در این جلسه به ارائه پیشنهادات اکتفا نکنند. همچنین آقای رئیسی تاکید کرد که مسائل اقتصادی نباید دولت را از مسائل فرهنگی غافل کند چرا که به لحاظ میزان اهمیت، مسائل فرهنگی مقدم بر مسائل اجتماعی و اقتصادی است. جریان روحانیت همواره مورد اعتماد مردم بوده و امروز هم مورد اعتماد است البته ممکن است مردم از عملکرد یک طلبه انتقاد داشته باشند ولی ما باید از انتقادات مردم استقبال کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: به گفته رئیس‌جمهور، دولت سیزدهم  یک برنامه کوتاه مدت با محوریت حل مسئله کرونا  و کسری بودجه و مشکلات معیشتی دارد و  برای این مسائل راه حل‌های کوتاه مدت و میان مدتی دارد. همچنین دولت در تلاش است تا با کاهش استقراض از بانک مرکزی ماه‌های آینده را مدیریت کند و سال آینده نیز بودجه را با کمترین کسری بودجه ممکن ببندد. 

مصباحی مقدم گفت: رئیس جمهور با انتقاد از برخی اقدامات در ماه‌های پایانی دولت قبل، تاکید کرد که بعضی از اقدامات در دولت قبل مانند همسان‌سازی‌ها و حقوق اساتید برای اجرا ابلاغ شده بود که در کنار اینها سایر کارمندان هم توقع همسان‌سازی را داشتند. اگر قرار باشد این مسیر را ما با شرایط مالی فعلی ادامه دهیم با مشکلات و کاستی‌های زیادی مواجه خواهیم شد. در بحث واکسیناسیون هدفگذاری دولت این است که تا پیش از فصل زمستان واکسیناسیون سراسری پایان بپذیرد و در پی آن بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور به حالت عادی بازگردند. صادرات نفت کشور افزایش پیدا کرده و برخی ارزها در خارج مانند عراق و کره در حال مذاکره است اما بخشی از این دارایی‌ها با تلاش‌های صورت گرفته  منجر به ایجاد گشایش‌هایی شده است. 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور درباره سفرهای استانی، خاطرنشان کرد: آقای رئیس گفت که سفرهای استانی  حتی با یک کلنگ‌زنی هم همراه نبوده است بلکه برنامه ما این است که پروژه‌هایی را تکمیل کنیم که برخی از آنها ۸ سال است نیمه کاره باقی مانده است. این سفرها به امیدواری مردم کمک می‌کند و موجب اقدامات جدی‌تر مدیران استانی خواهد شد. همچنین رئیس جمهور تاکید کرد که نگاه عدالت محور در بودجه نویسی یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است که با تمرکز بر آمایش سرزمینی به دنبال رشد متوازن کشور است. همچنین سند تحول دولت سیزدهم در ۳۵ موضوع از بیمه، بانک تا مسائل امنیتی و اجتماعی تدوین شده که در آن به دقت اهداف و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دولت سیزدهم مورد اشاره قرار گرفته است. 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30458
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
کسانی که یارانه دریافت نکرده اند می توانند اعتراض کنند
17اردیبهشت
دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!
درپی حواشی اخیر پیرامون دولت سیزدهم؛

دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.