• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

6
یادداشت؛

وقتی «من و تو» خود را به ندیدن می‌زند!

  • کد خبر : 28391
  • 26 مهر 1400 - 22:26
وقتی «من و تو» خود را به ندیدن می‌زند!
برای «من‌ و تو» در درجه‌ی اول، پول و امکاناتی مهم است که دریافت می‌کند و به همین دلیل، هیچ وقت درباره‌ی حامیان خود، حرفی نمی‌زند که سبب ناراحتی آنها شود!

به گزارش صدای حوزه، یکی از مزایا و فواید وقوع رویدادها و اتفاقات گوناگون و نیز واکنشی که در قبال آنها نشان داده‌ می‌شود این است که عیار صداقت برخی رسانه‌ها عیان می‌گردد و مردم می‌توانند قضاوت درستی درباره‌ی آن داشته باشند.

از بیش از دو هفته قبل، بحران سوخت در انگلیس سبب شد تا بسیاری از جایگاه‌های سوخت تعطیل شوند و شاهد تشکیل صف‌های طولانی برای دریافت چند لیتر محدود بنزین باشیم که معمولا برای خودروها ناکافی است و آنها مجبورند برای تأمین نیاز خود به جایگاه‌های دیگری مراجعه کنند و دوباره در صف منتظر بمانند!

با این وجود، رسانه‌های لندن‌نشین مثل شبکه‌ی من و تو، برخوردی کاملا عادی با این ماجرا داشته و هرگز سعی نکرده تا این رسوایی را نشانه‌ی ناکارآمدی حاکمیت انگلیس معرفی نماید! این در حالی است که کوچک‌ترین اتفاق در ایران توسط همین شبکه بزرگنمایی می‌شود و با پمپاژ بدبینی و ناامیدی به عرصه‌ای برای قضاوت علیه ناکارآمدی نظام تبدیل می‌گردد!

از این برخورد دوگانه، این نتیجه به دست می‌آید که برای «من‌ و تو» در درجه‌ی اول، پول و امکاناتی مهم است که دریافت می‌کند و به همین دلیل، هیچ وقت درباره‌ی حامیان خود، حرفی نمی‌زند که سبب ناراحتی آنها شود!

در غیر این صورت، وقوع درگیری‌ها و دعواهای مکرر بین مردم انگلیس در صف‌های بنزین، کمبود کالا در فروشگاه‌ها به دلیل اختلال در شبکه‌ی توزیع، ذخیره‌ی بنزین توسط انگلیسی‌ها بیش از حد نیاز در بطری آب و کیسه‌ی زباله به دلیل ترس از تداوم این بحران، ناتوانی دولت از پیش‌بینی و پیش‌گیری نسبت به این کمبود فراگیر، آشکارشدن ضعف‌ در زیرساخت‌های انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا و موارد متعدد دیگر، چیزهایی نیستند که قابل چشم‌پوشی باشند و فقط یک مزدور وابسته می‌تواند آنها را نادیده بگیرد.[۱]

در نقطه‌ی مقابل، نوع برخورد من و تو با موضوعات و مسائلی که در ایران، اتفاق می‌افتد بسیار متفاوت و خصمانه است و گاهی حتی به دروغ متوسل می‌شود تا اغراض خود را محقق کند. به عنوان مثال، هنوز مردم فراموش نکرده‌اند که در ابتدای شیوع کرونا در ایران، این شبکه اعلام کرد که آیت‌الله بهجت از صدقه و دعا به عنوان راه‌های مقابله با این بیماری نام برده‌ است؛ در حالی که آیت‌الله بهجت، ده سال قبل یعنی در سال ۱۳۸۸ رحلت کرده بود!

من و تو و کرونا

در همان روزهای کرونایی من و تو فیلمی از کوه‌های آبیدر در کردستان پخش کرد و مدعی شد که چاله‌های زیادی برای دفن جان‌باختگان کرونایی، کنده شده است؛ در حالی که با اندکی تحقیق معلوم شد آن چاله‌ها برای کاشت نهال بوده است! عجیب این که شبکه من و تو در برابر ابتلای گسترده‌ی مردم و مقامات انگلیس و نیز آمار فزاینده‌ی قربانیان انگلیسی حرفی به میان نمی‌آورد!

همچنین این شبکه در ایام مورد اشاره، با انتشار تصویری مدعی شده بود که امام‌ جمعه‌ی قم از ترس ابتلا به کرونا در یک محفظه‌ی شیشه‌ای با مردم صحبت‌ می‌کند در حالیکه آن تصویر مربوط به شیخ الیعقوبی در عراق بود که در زمان جنگ داعش برای جلوگیری از حمله‌ی احتمالی در آن فضا سخنرانی می‌کرد!

یک مورد دیگر به آشوب سال ۹۶ برمی‌گردد که این شبکه مدعی شد شهر ایذه در خوزستان به دست آشوبگران افتاده و سپاه پاسداران از راه دریا وارد شهر شده است؛ درحالی که شهر ایذه هیچ راهی به دریا ندارد و اطراف آن را کوه فراگرفته است! همچنین این شبکه بارها اقدام به انتشار نقشه‌ی خلیج فارس کرد ولی بجای نام اصلی و تاریخی، اقدام به درج نام جعلی «خلیج» کرد که هیچ ایرانی باغیرت و فهمیده‌ای به چنین کاری دست نمی‌زند.[۲]

این رویکرد غیرصادقانه و غیرحرفه‌ای -که فقط چند مثال از آنها ذکر شد- با توجه به سابقه و ریشه‌ی شبکه‌ی من و تو، جای تعجب ندارد زیرا حامیان اصلی این شبکه را بهائیان، بازماندگان سلطنت پهلوی و دولت ملکه تشکیل می‌دهند و از این ترکیب معلوم‌الحال، انتظار دیگری نمی‌رود!

مبالغ هنگفتی که سرکردگان فرقه‌ی بهائیت به مرکزیت حیفا در اسرائیل و نیز پهلوی‌ها برای راه‌اندازی یا تداوم فعالیت شبکه من و تو خرج کرده‌ و می‌کنند و نیز مطالبی که از آرشیو بی‌بی‌سی فارسی در اختیار من‌ و تو قرار می‌گیرد، نشانه‌ها و دلایلی هستند که علت رویکرد جانبدارانه و غیرصادقانه‌ی این شبکه را کاملاً مشخص می‌کنند.

همان‌گونه که بیان شد و بر اساس مستندات فراوانی که موجود است چنین مواضع و رویکردی از این شبکه بعید و عجیب نیست چون ترکیبی از دشمنان تابلودار ملت ایران با همکاری یکدیگر به جنگ رسانه‌ای و فرهنگی علیه مردم کشورمان روی آورده‌اند و در این مسیر از هر گونه حمایتی نیز برخوردار هستند؛ بلکه تعجب این جا است که برخی مخاطبان این شبکه چرا هنوز نسبت به ماهیت آن آگاه نشده‌ و تکلیف خود را با دروغ‌ها و شیطنت‌های آن مشخص نکرده‌اند؟

بحران سوخت در انگلیس که این روزها آبرویی برای این کشور به اصطلاح پیشرفته باقی نگذاشته است، جدیدترین آزمون شبکه‌ی من و تو برای اثبات صداقت و برخورد حرفه‌ای بود که مطابق انتظار، مردود شد و نشان داد به عنوان یک رسانه‌ی مزدور و وابسته، سعی در چشم‌پوشی از این حقایق برای حفظ آبروی اربابان خود دارد که همین مطلب برای آگاهی مردم نسبت به ماهیت این شبکه کفایت می‌کند.

پی‌نوشت:
[۱] نیویورک تایمز (https://b2n.ir/e51801)
[۲] فارس (https://b2n.ir/941361)

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28391
  • نویسنده : رضا رستمی

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.