• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
در نشستی تخصصی صورت گرفت؛

تبیین روابط دوستانه ایران و آذربایجان طی سه دهه اخیر

  • کد خبر : 28052
  • 24 مهر 1400 - 10:56
تبیین روابط دوستانه ایران و آذربایجان طی سه دهه اخیر
مردم ایران و مردم جمهوری آذربایجان اشتراکات فراوانی دارند از جمله اینکه هر دو شیعه و مسلمان هستند و .... در واقع مردم ایران و مردم جمهوری آذربایجان یک روح درهم تنیده به نام اسلام دارند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، نشست تخصصی «روشنگری و تبیین کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به دولت و ملت آذربایجان در سه دهه گذشته» در زنجان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که به همت واحد بین‌الملل شهید منتظری هیئت ثارالله زنجان برگزار شد، امیر سرتیپ حاجیلو ـ فرمانده قرارگاه منطقه ایی شمال غرب نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: منطقه قفقاز جنوبی از قدیم‌الایام مورد توجه صاحبان قدرت بوده است. این منطقه که دقیقا بین هارتلند وریملند قرار دارد، به لحاظ اقتصادی و نژادی دارای اهمیت بالایی است.

وی به مرز ۷۵۰ کیلومتری مشترک با این کشور اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ قره‌باغ در دهه ۷۰ شمسی کمک شایانی به باکو و جمهوری آذربایجان کرد به گون‌هایی که اگر این رویه نبود، باکو سقوط را تجربه می‌کرد. همچنین در جنگ قره‌باغ ما هم نیروی نظامی به خاک جمهوری آذربایجان اعزام کردیم و هم مستشار نظامی. در واقع جمهوری اسلامی ایران در جنگ قره‌باغ برای نیروهای داوطلب مردمی کلاس‌های آموزشی و نظامی برگزار کرد.

کمک‌های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به جمهوری آذربایجان

حاجیلو با اشاره به کمک‌های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به جمهوری آذربایجان، تاکید کرد: ما در جنگ قره‌باغ شهید دادیم اما متاسفانه علی‌رغم همه اقدامات حمایت‌گرانه ایران، به جهت فقدان پیوست تبلیغات میدانی و فرهنگی، اکثر مردم آذربایجان از این کمک‌ها و شهدا خبر ندارند.

فرمانده قرارگاه منطق‌هایی شمال غرب نیروی زمینی ارتش همچنین گفت: در برهه کنونی کار فرهنگی و تبلیغاتی در آنجا به دلیل رخنه رژیم صهیونیستی سخت‌تر شده است.

وی با تاکید بر اینکه سیاستمداران جمهوری آذربایجان نباید بازیچه دست صهیونیست‌ها شوند و فریب آن‌ها را بخورند، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب شکوهمند خود، در تمام زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد و این موضوع از عمق اثربخشی سیاست‌ها و استراتژی‌های ایران خبر می‌دهد.

همچنین در این نشست، دکتر جعفری ـ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان و پژوهشگر حوزه قفقاز نیز با اشاره به اینکه در سه دهه گذشته بسیار روشن است که جمهوری اسلامی ایران از ملت جمهوری آذربایجان حمایت کرده است، خاطرنشان کرد: اگر نبود کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در جنگ اول قره‌باغ بسیاری از مردم فقر و گرسنگی از بین می‌رفتند و فاجعه انسانی رخ می‌داد.

این استاد دانشگاه با اشاره به سیاست‌های خارجی جمهوری اسلامی ایران نسبت به جمهوری آذربایجان، با اشاره به رویکرد و اقدامات شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه و اینکه رویکرد ما در منطقه از حمایت دولت‌ها به ملت‌ها تغییر کرد، گفت: به هر صورت ما یک نظام اسلامی هستیم و وظیفه خود می‌دانیم بر اساس مکتب فکر خود رفتار کرده و از ملت‌هایی که مسلمان و شیعه هستند، حمایت کنیم.

در این نشست حجت‌الاسلام علی محمدی ـ مبلغ حوزه قفقاز نیز اظهار کرد: در مبحث تاریخی باید تاریخ منطقه قفقاز بخصوص آذربایجان و اشتراکات و علائق مشترک فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مردم ایران و مردم جمهوری آذربایجان اشتراکات فراوانی دارند از جمله اینکه هر دو شیعه و مسلمان هستند و …. در واقع مردم ایران و مردم جمهوری آذربایجان یک روح درهم تنیده به نام اسلام دارند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28052

مطالب مرتبط

02مهر
غیرت انقلابی ایرانی ها در برابر چشمان معاندان
خروش مردم ایران علیه اغتشاشگران؛

غیرت انقلابی ایرانی ها در برابر چشمان معاندان

01خرداد
تلاش بی‌مانند ایران برای اتحاد مسلمین ستودنی است
امام جمعه شهر دهلی هندوستان در قم؛

تلاش بی‌مانند ایران برای اتحاد مسلمین ستودنی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.