• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
حاجی دلیگانی:

مجلس با دقت صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی را بررسی می‌کند

  • کد خبر : 22338
  • 29 مرداد 1400 - 18:18
مجلس با دقت صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی را بررسی می‌کند
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی در بیش از 300 جلسه صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت را بررسی می‌کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای حوزه در رابطه با سوابق کابینه پیشنهادی رئیس جمهور گفت: بر اساس قانون اساسی، مجلس موظف به تشخیص صلاحیت یا عدم صلاحیت کابینه پیشنهادی رئیس جمهور است.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی در بیش از سیصد جلسه صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفته است و علاوه‌ بر آن نیز با توجه به نرم‌افزار و برنامه‌ای که به نوعی پیش از رأی‌گیری هم حالت سنجش دارد، آشکار می‌شود که کدام یک از وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، برای وزارتخانه‌ها مناسب هستند یا احیاناً موردی هست که مناسب نیست. 

نمایندگان مجلس جدی و محکم انتظارات خود را به وزرای پیشنهادی بیان کردند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی خود از نشست کمیسیون قضایی ابراز داشت: در یک روز با وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی، صمت، نیرو، نفت و کشور، جلسه‌ داشته‌‌ایم و بسیار جدی و محکم انتظارات خود را برای اعتماد کردن بیان داشتیم که همگی به طور عمده مباحث ملی بود و مباحثی که وزرا باید پاسخگو باشند؛ آن‌ها هم پاسخ‌های خودشان را داشتند و مجلس در حال ارزیابی درباره تک تک این افراد است.

وی از توضیحات رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهر‌سازی درباره برنامه‌های وزارت راه سخن گفت و تبیین کرد: رستمی اشاره کرد که ما باید تأمین منابع در بخش راه و ریل را داشته باشیم؛ جاده‌های کشور فرسوده است. 

حاجی دلیگانی

شرکت‌هایی که در تحریم ایران را تنها گذاشتند، نباید بدون قید و شرط به کشور بازگردند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که مطرح شد این بود که آن کشورهایی که در زمان تحریم با ملت ایران قهر کرده و از ایران خارج شدند، نباید بدون قید و شرط به کشور برگردند بلکه اگر خواستند سرمایه‌گذاری کنند، تنها در حوزه‌هایی باشد که بخش ایرانی در آن حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

وی افزود: اگر شرکت‌های مورد اشاره بدون قید و شرط وارد شوند و بخواهند کار قبلی خود را انجام دهند، جایگزینی که به وسیله تولید کنندگان داخلی در این مدت در بازار کشور تأمین شده است دچار تعطیلی خواهند شد.

تا سال آینده مشکل خاموشی‌ها برطرف خواهد شد

حاجی دلیگانی صحبت‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات را درباره شبکه ملی ارتباطات مورد بررسی قرار داد و گفت: زارع‌پور قول داده است که طی دو سال آنچه که زیرساخت‌های مورد نیاز این شبکه و وظایف وزارت ارتباطات است را تضمین و ماهانه گزارش آن را ارائه دهد.

وی مسأله اصلی مورد بحث با وزیر پیشنهادی نیرو را بحث تأمین برق عنوان و خاطرنشان کرد: محرابیان نیز اعلام کرد تا سال آینده مشکل خاموشی‌ها را با توسعه نیروگاه‌ها و سرمایه‌گذاری در این بخش برطرف کرده و سی هزار مگاوات تولید برق کشور را افزایش دهد.

به نظر می‌رسد اعضای کمیسیون درباره توانایی برخی از وزرا قانع شده‌اند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره وزارت نفت گفت: درباره جلوگیری از خام فروشی و اجرای الگوی مصرف مواد سوختی بحث شد؛ همچنین با وزیر پیشنهادی کشور در رابطه با امنیتی که در کشور لازم است و پشتوانه قضایی که به این امنیت نیاز دارد و کمک‌هایی که کمیسیون حقوقی و قضایی می‌تواند انجام دهد، بحث شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مجموع برداشت خود را از وزرای پیشنهادی مثبت عنوان و تصریح کرد: به نظر می‌رسد اعضای کمیسیون درباره توانایی این افراد قانع شده‌اند.

گفتنی است؛ آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور از صبح روز شنبه در صحن مجلس شورای اسلامی، برگزار خواهد شد. 

 در این جلسه نمایندگان برای مخالفت و موافقت با برنامه، خط مشی، اصول کلی و ترکیب هیات وزیران و هر کدام از وزیران به تفکیک ثبت نام خواهند کرد. 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=22338

مطالب مرتبط

03اردیبهشت
بهای «منفعت»، بهای «حقیقت»
دوستانه با آقای قالیباف:

بهای «منفعت»، بهای «حقیقت»

25فروردین
بلاتکلیفی نمایندگان مجلس درباره طرح فضای مجازی
گزارشی درباره یک طرح سرگردان ملی:

بلاتکلیفی نمایندگان مجلس درباره طرح فضای مجازی

23فروردین
فراز و فرود طرح «فضای مجازی» مجلس
درباره ضرورت قانونمند شدن فضای مجازی:

فراز و فرود طرح «فضای مجازی» مجلس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.